Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forøvrig ekstremt bra tilbud på HD3870x2 hos komplett nå. 1995,- :D Løp og kjøp. Ytelsen er på linje med et 4870 som vil koste mer.

Hadde jeg bare hatt 2cm extra i kabinettet så... :cry:

 

Hehe, da har du ikkje plass til 8800 ultra/9800gx2 eller 3870x2. Eid :!:

 

I mitt tj07 kan skjermkortet være ca 15 cm lengre enn 9800gx2/3870x2 før jeg må ta ut noen harddisker :thumbup:

 

I min CoolerMaster Cosmos er det plass til nesten to av disse på tvers :!:

Lenke til kommentar
Forøvrig ekstremt bra tilbud på HD3870x2 hos komplett nå. 1995,- :D Løp og kjøp. Ytelsen er på linje med et 4870 som vil koste mer.

hva slags kabinett har du? oO fikk plass til en 3870x2 i matx kabinettet mitt :p men jeg måtte skru ut minnekort lesern :whistle:

 

3870x2 er rundt 28cm lang..

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

600w bør da holde i massevis gitt "normal" bruk/"standard" oppsett (1HD, ett optisk drev, CPU, RAM, hk og skjermkort.. inkludert "versting-skjermkort").

Selv har jeg aldri sett høyere "strømtrekk" enn ca.300w i mine tildels kraftig klokkede rigger (inkludert Quad/SLI/XF).

 

Etter inntoget av 45nm CPU'er er det kun "high-end" skjermkort som trekker "grådig" med strøm.

Særlig dersom man holder seg til dual cores og ikke forer disse med 1.4++ :)

 

Har man en diskpark som trekker 300w++ ved oppstart/bruk kan det sikkert være greit med en "1000-watter". :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Vis noen vil ha en 50kr's vannblokk bør de ta en titt hos netshop.

 

Den passer 3870 Referanse design med små modifikasjoner, trenger dremmel eller baufil/stålsag + masse tid. Nokså enkel operasjon med dremmel.

 

Det eneste problemet etter er at det er en rambrikke som ikke blir kjølt.

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar
Æsj, da holder kanskje ikke Mist 600W likevel selv om den ligger uåpnet i hylla ennå.

Har også delvis planer om HD4870@CF, spesielt siden GT200 ryktes å bomme stort på shader arkitekturen sin denne gangen.

 

Altså, det holder nok sånn rent effektmessig (du har samme PSUen som min bare at min er kjøpt fra "ze germans"). Problemet mitt er at jeg ikke har noen kontakter å koble den til ettersom PSUen kun har 2 PCI-E kontakter...

 

Edit: Og jeg har ikke nok molex-kontakter ledige heller. Men takk for tipset andrull.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Æsj, da holder kanskje ikke Mist 600W likevel selv om den ligger uåpnet i hylla ennå.

Har også delvis planer om HD4870@CF, spesielt siden GT200 ryktes å bomme stort på shader arkitekturen sin denne gangen.

 

Altså, det holder nok sånn rent effektmessig (du har samme PSUen som min bare at min er kjøpt fra "ze germans"). Problemet mitt er at jeg ikke har noen kontakter å koble den til ettersom PSUen kun har 2 PCI-E kontakter...

 

 

Det er en av fordelene med å kjøpe fra "kilden" (Microplex).

De har "moddet" alle nyere (og restvarer av gamle MIST'er) med "trikset" som omgjør 6-pins til en 6+2-pins.

Er forøvrig enkelt å gjøre dette selv ("ghetto-mod") eller kjøpe rimelig overgang fra Microplex.

Så:

Ingen grunn til å la MIST 600watter'n ligge på hylla. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ingen grunn til å la MIST 600watter'n ligge på hylla. :)

Hvis du har settt råden til ArticOC om MIST PSU'er så er det mer enn god nok grunn til det ;)

 

Det er interessant hvordan slike tråder/innlegg kan få presumptivt oppegående/tenkende mennesker til å komme med slike uttalelser. :thumbdown:

ArcticOC er utvilsomt en kompetent fyr vedrørende elektronikk, men han har defintivit *svært lite* han skulle ha sagt vedrørende en omfattende gjennomgang av alt som finnes av PSU'er, modeller/årsmodeller.. mtp kondensatorer i disse.

Inntil han kan dokumentere dette så synes han jeg burde slette tråden sin, eller en "vennlig" moderator tar den jobben.

Jeg har hatt gode dårlige erfaringer med all slags hardware inkludert PSU'er (MIST inkludert).

 

Blir så f***et over å se hvor lett enkelte lar seg påvirke.

:mad:

 

PS.

Joda.

Microplex/HPF gjorde ikke saken noe bedre mtp de første tilsvarene.

Bare så det er klart (mtp hvor jeg står i akkurat den saken).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Blir så f***et over å se hvor lett enkelte lar seg påvirke.

:mad:

 

PS.

Joda.

Microplex/HPF gjorde ikke saken noe bedre mtp de første tilsvarene.

Bare så det er klart (mtp hvor jeg står i akkurat den saken).

 

Det er vel liten tvil om at Mist PSU'er produsert etter 2006 er helt ok, og i tillegg er backet av 5 års garanti og bør brukes til det den er ment som. Og deler din angst for denne høyst kritiske "massehysterien" mange spyr ut, men den skyldes nok en del skadefryd og en del "bare titte på fine bilder"... :shrug:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Om man har en MIST 1000W ser jeg vel heller ingen grunn til å være misfornøyd, etter hva som har kommet fram så er den jo tilsynelatede helt OK. ArticOC hadde en gammel rev.1 som tok kvelden p.g.a gåene kondensatorer, men senere revisjoner bruker ikke de sammme, og MIST 1000W er bygd på en annen plattform enn disse igjen. Man skal ikke dra alle modeller under en kam, fordi det kan variere sterkt på hva slags innmat som brukes avhengig av modell. Mange folk misliker Hiper p.g.a 580W-modellen, men f.eks Hiper 680W og 880W er jo bunnsolide modeller med høykvalitets komponenter på høyde med de populære i dag som f.eks Corsair.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...