Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller gjøre som meg, 3 til 2160,- ;)

Huff ikke plag meg med ukloke beslutninger jeg kan finne på å ta *krampeholder i 8800GT 512MB*

 

Hehe, vi er flere som må ta seg kraftig sammen og holde om det gamle skjermkortet til knokene blir hvite. Har ikke lenger tall på hvor mange ganger jeg har lagt 2 stk HD3870 i en eller annen handlekurv på nettet, men i siste øyeblikk besinnet meg med studielån og husleie osv, osv i bakhodet. Men til sommeren blir det HD4870! Er møkka lei nVidia!!

 

For å komme litt on topic: Hvordan er ytelsen på Crossfire X med 2 x HD3870X2? Er den blitt noe bedre med nye drivere eller er det fortsatt minimal forskjell ned til 3 x HD3870?

Lenke til kommentar

Ble litt lei Nvidia selv, men det handlet mest om driverne og at kortet mitt begynte å bli gammelt. Også dette med at Nvidia utnytter sin markedsposisjon til de grader ved å melke markedet så lenge de kan. Forståelig nok. Håper bare at ATI (AMD) kommer sterkt tilbake, for vår del, ikke min private. Jeg klarer meg fint uansett merke så lenge kortet gjør den jobben jeg vil.

 

Men et lite issue her.. Kan jeg kontrollere vifta på kortet via SW? Som på Nvidia kortet mitt? Og er det evnt anbefalt å gjøre det, siden disse kortene tydeligvis blir litt varme? Jeg har ikke OC, kun fab-OC (se sign for HW).

 

Takk for svar ;)

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg få av installert driveren til mitt X2 kort ? Jeg fikk nemlig midd 3870 i posten idag :3 Så tenkte jeg at jeg skulle ta å fjerne den driveren før jeg legger til kortet. For å så installere den igjen.. Er det noe hensikt i å gjøre dette da ?

 

EDIT:

Er det noe poeng å fjerne driveren når den jeg har installert er nyere ? >_>

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar

Hvordan er Linux støttet for tiden med ATI? Ser det var nye drivere 16. mars, sånn og forstå at ATI kommer med nye drivere hver måned?

 

Hvordan kan jeg få av installert driveren til mitt X2 kort ? Jeg fikk nemlig midd 3870 i posten idag :3 Så tenkte jeg at jeg skulle ta å fjerne den driveren før jeg legger til kortet. For å så installere den igjen.. Er det noe hensikt i å gjøre dette da ?

 

EDIT:

Er det noe poeng å fjerne driveren når den jeg har installert er nyere ? >_>

 

Er det ikke sånn at driverne er de samme til HD3870 serien? Mye mulig du burde avinstallere og legge de inn på nytt, det er hva jeg ville ha gjort. Husker ikke helt hva det programmet heter, men tror det er drivercleaner el.no som man kjører i safe-mode.

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Hvor viktig er egenlig kjøleibba på 3870en.... ?

Jeg har nemlig ikke PLASS til å kjøre begge to -__-

 

 

EDIT:

Fikk til. Men bestiller enn VF900 også ;P

 

Forresten. Så fikk jeg med enn kabel som jeg skal koble på HD strøm kablene.. Kan jeg ikke bruke pci kablene altså ? Fra PSU that is.

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar
Hvor viktig er egenlig kjøleibba på 3870en.... ?

Jeg har nemlig ikke PLASS til å kjøre begge to -__-

 

 

EDIT:

Fikk til. Men bestiller enn VF900 også ;P

 

Forresten. Så fikk jeg med enn kabel som jeg skal koble på HD strøm kablene.. Kan jeg ikke bruke pci kablene altså ? Fra PSU that is.

 

Du kan vel bruke den medfølgende overgangen, men det er ikke noe jeg ville ha gjort. Selv tok jeg PCI-e kablene fra PSU (min splitter nye Corsair 750W :D ). Jeg vil tro det er mer riktig å gjøre det sånn, i og med at de er laget for akkurat det.

 

Tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Du kan vel bruke den medfølgende overgangen, men det er ikke noe jeg ville ha gjort. Selv tok jeg PCI-e kablene fra PSU (min splitter nye Corsair 750W :D ). Jeg vil tro det er mer riktig å gjøre det sånn, i og med at de er laget for akkurat det.

 

Tar jeg feil?

TX750? I så fall, ja. Siden det bare er en enkelt heftig 12V krets har det null og niks å si siden alle 12V-pluggene trekker fra den samme "kilden". På andre strømforsyninger derimot - særlig de med 2 eller 3x 12V hvor alle har en relativt lav maksimal last - kan hvilke kontakter man bruker være forskjellen på et dønn stabilt system og et som ikke virker i det hele tatt.

Lenke til kommentar

har 2stk 3870 i crossfire

 

får denne meld om og om igjen under spill

 

Display Driver stopped responding and has recoverd

display driver atikmdag stopped responding and succsesfully recoverd

 

denne får jeg opp hele tiden..og da den kommer lagger det... hva skal jeg gjøre?

 

bruker ccc 8.4

post-154711-1210953322_thumb.jpg

Endret av shaniboy
Lenke til kommentar
Du kan vel bruke den medfølgende overgangen, men det er ikke noe jeg ville ha gjort. Selv tok jeg PCI-e kablene fra PSU (min splitter nye Corsair 750W :D ). Jeg vil tro det er mer riktig å gjøre det sånn, i og med at de er laget for akkurat det.

 

Tar jeg feil?

TX750? I så fall, ja. Siden det bare er en enkelt heftig 12V krets har det null og niks å si siden alle 12V-pluggene trekker fra den samme "kilden". På andre strømforsyninger derimot - særlig de med 2 eller 3x 12V hvor alle har en relativt lav maksimal last - kan hvilke kontakter man bruker være forskjellen på et dønn stabilt system og et som ikke virker i det hele tatt.

 

 

Strømforsyningene som gir meg frysninger er corsair sine, en rail må være så utrolig mye mer praktisk, har sånn fire forskellige ledninger på min f/s som gir 12 volt(molex) og to rails på 18A. Aner ikke hvilke jeg skal bruke på skjermkortet, og ettersom effekten er så lav er det kritisk hvilke jeg velger. Corsair :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...