Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje ikke riktig tråd, men spørsmålet er ikke verdt en egen;

 

Skal jeg sette på en eller begge crossfirebroene jeg fikk med mine HD 3850?

Tror det er nok med en, men bruk begge så slipper du å rote vekk den andre.

 

Brukt alt fra 1.5v til litt over 1.7v ...

 

Resultatet jeg fikk på de forskjellige speningene hsuker jeg ikke :p

1.7 er heftig :p

Etter å ha sett film, målte jeg spenningen for kontrollens skyld. Da var den på 1.7 og steg opp til 1.9v før jeg slo av datamaskinen! Noen aning om hva det kan ha vært? Spenningene er normale nå, under load og.. 1.47 load, 1,37-1,39v idle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Catalyst Driver 8.5 versus 8.4 - Crysis GPU test:

 

Driver 8.4

Crysis settings: 1680x1050 | Medium | DX10 | 64bit | 0xAA | 3 loops

Best Avarage result: 45.40

post-127706-1211407568_thumb.jpg

 

Crysis Settings: 1680x1050 | High | DX10 | 64bit | 0xAA | 3 loops

Best Avarage result: 24.36

post-127706-1211407601_thumb.jpg

 

Driver 8.5

Crysis settings: 1680x1050 | Medium | DX10 | 64bit | 0xAA | 3 loops

Best Avarage result: 49.75

post-127706-1211407633_thumb.jpg

 

Crysis Settings: 1680x1050 | High | DX10 | 64bit | 0xAA | 3 loops

Best Avarage result: 26.42

post-127706-1211407701_thumb.jpg

 

Syntes dette var en ganske så grei boost i Crysis jeg :fun:

 

System specs -> (se signatur - CPU @ 3.0 - GPU 800/1170)

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Haha, fremdeles uspillbar FPS i Crysis. Uansett, spillet er ikke så gøy...

Hva annet kan man vente? :!: FPS øker jo aldri med 10-15FPS ved en driver oppdatering.

 

Men det blir vel nesten noe å 30FPS ved DX9 og High. Hvis jeg i tillegg slår ned til 1440x900 (som ikke skader så mye) så vil det kanskje bli 35FPS og rundt om der.

 

MEN. Denne gleden varer kort! skal nemlig gå til innkjøp av et HD4870 monster ;)

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Haha, fremdeles uspillbar FPS i Crysis. Uansett, spillet er ikke så gøy...

Hva annet kan man vente? :!: FPS øker jo aldri med 10-15FPS ved en driver oppdatering.

 

Men det blir vel nesten noe å 30FPS ved DX9 og High. Hvis jeg i tillegg slår ned til 1440x900 (som ikke skader så mye) så vil det kanskje bli 35FPS og rundt om der.

 

MEN. Denne gleden varer kort! skal nemlig gå til innkjøp av et HD4870 monster ;)

Øhm... Blir ikke gleden større da?

Lenke til kommentar
Haha, fremdeles uspillbar FPS i Crysis. Uansett, spillet er ikke så gøy...

Hva annet kan man vente? :!: FPS øker jo aldri med 10-15FPS ved en driver oppdatering.

 

Men det blir vel nesten noe å 30FPS ved DX9 og High. Hvis jeg i tillegg slår ned til 1440x900 (som ikke skader så mye) så vil det kanskje bli 35FPS og rundt om der.

 

MEN. Denne gleden varer kort! skal nemlig gå til innkjøp av et HD4870 monster ;)

Øhm... Blir ikke gleden større da?

Akkurat nå gleder jeg meg litt over de 4FPS'ene jeg fikk. men den gleden blir ganske kort siden jeg vil oppnå en større glede ved HD4870 ;)

 

Blei kanskje litt feil skrevet, men ja...

Lenke til kommentar

Hei, et kjapt spørsmål igjen;

 

Kan dere avgjøre om Crossfire er påslått utifra følgende skjermbilde?

202166.jpegFull størrelse

 

Alt jeg har gjort er å sette inn begge kortene, sette på de to crossfirebroene, koble skjermen på kortet som er nærmest CPU og installert Catalyst 8.5. I følge en guide skulle jeg få opp 4 oppføringer i device manager dersom crossfire var påslått. En siste ting som kanske kan være med å avgjøre: 3DMark06-scoren min med maskinvare etc..

Jeg har 4GB DDR3-PC12800-minne.

 

En ting til; hvilket verktøy anbefales for overklokking av skjermkortene? ATItool eller AMD Overdrive ville ikke fungere (jeg har 64-bits Windows Vista Business).

Endret av atsjoo
Lenke til kommentar

Hei, jeg har nettopp kjøpt ett 3870x2 og har noen ting jeg lurer på.

Er det mulig å skaffe vannkjøling til dette kortet siden det har to prosessorer?

Tenkte helst å bruke to koppervannblokker fra thermaltake.

Vil skifte ut hovedkortet siden mitt msi kn8 er litt utdatert.

Hva er det jeg bør se etter? Vil ha mulighet for crossfire senere.

 

Er dette ett bra kort?

Asus M3A32-MVP Deluxe

https://prisguiden.no/product.php?productId=84111

Lenke til kommentar
Hei, et kjapt spørsmål igjen;

 

Kan dere avgjøre om Crossfire er påslått utifra følgende skjermbilde?

Bilde:Slettet

 

Alt jeg har gjort er å sette inn begge kortene, sette på de to crossfirebroene, koble skjermen på kortet som er nærmest CPU og installert Catalyst 8.5. I følge en guide skulle jeg få opp 4 oppføringer i device manager dersom crossfire var påslått. En siste ting som kanske kan være med å avgjøre: 3DMark06-scoren min med maskinvare etc..

Jeg har 4GB DDR3-PC12800-minne.

 

En ting til; hvilket verktøy anbefales for overklokking av skjermkortene? ATItool eller AMD Overdrive ville ikke fungere (jeg har 64-bits Windows Vista Business).

 

Ser ut som om crossfire er aktivert ja, du ville fått lavere score med 1 hd3850(70?)

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar
Hei, jeg har nettopp kjøpt ett 3870x2 og har noen ting jeg lurer på.

Er det mulig å skaffe vannkjøling til dette kortet siden det har to prosessorer?

 

Se her: AquagratiX for HD 3870 X2 (2x RV670) G1/4 without fittings

Kjempegreier!!!! Visste ikke at det var noe sånt ute på markedet. Denne kjøler jo allt.

Takk for tipset!! :)

 

Bare hyggelig :cool:

 

Aquacomputer pleier å ha kjølere klare til alle skjermkort ca ved lansering. Faktisk har de allerede i dag lanser kjøler til nVidia GTX280. De kommer sikkert med blokk for 4870 snart også, selv om jeg håper at ATi holder samme form som med 3870, slik at jeg kan fortsette med de samme kjølblokkene ...

 

 

Har selv to stk. aquagratiX for HD 3870 (RV670) Plexiglas edition til mine 3870. De har svært liten motstand og kjøler svært godt!

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt dette kortet: HIS Radeon HD 3850 512mb, GDDR3. Kortet ser veldig stort ut, og jeg har IKKE et stort kabinett, tror dere det vil virke? og er det noe forskjell på AGP8X og vanlig AGP? jeg har ikke peiling på pc og trengte bare et nytt bra skjermkort til Age of Conan, :(

Endret av Morten Porten
Lenke til kommentar
Nettopp kjøpt dette kortet: HIS Radeon HD 3850 512mb, GDDR3. Kortet ser veldig stort ut, og jeg har IKKE et stort kabinett, tror dere det vil virke? og er det noe forskjell på AGP8X og vanlig AGP? jeg har ikke peiling på pc og trengte bare et nytt bra skjermkort til Age of Conan, :(

 

Prøv. Om det ikke passer er det bare å sende tilbake, du har 14 dagers ubetinget returrett på produkter kjøpt på nett.

Og om AGP så vil jeg tro at det passer om hovedkortet ikke er mange år gammelt. Det fins AGP 1X, 2X, 4X og 8X, der sistnevnte naturlig nok er nyest.

http://en.wikipedia.org/wiki/Agp#Versions_of_AGP

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...