Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der er da en AGPport?

 

EDIT: Porten under er en PCI-ex 1x port, kan være den skrifta mener :shrug:

 

EDIT2: Etter litt nærmere ettersyn samt litt fokusering, syns jeg også den opperste ser ut som en PCI-ex port. Hvilken båndbredde det har er ukjent, den ser litt merkelig ut :p

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
selv om det står pci express og ikke agp?

Det er nok PCI-Express er jeg redd. Send kortet tilbake og skaff deg PCI-Ex versionen.

Det var dette jeg var redd for, æsj da må jeg sende tilbake AGP kortet til komplett, har ikke fått det enda heller.. for et styr! uansett takk for hjelp! noen i det hele tatt som vet hvordan båndbredde det er eller bør PCI E versjonen passe uansett?

Lenke til kommentar
selv om det står pci express og ikke agp?

Det er nok PCI-Express er jeg redd. Send kortet tilbake og skaff deg PCI-Ex versionen.

Det var dette jeg var redd for, æsj da må jeg sende tilbake AGP kortet til komplett, har ikke fått det enda heller.. for et styr! uansett takk for hjelp! noen i det hele tatt som vet hvordan båndbredde det er eller bør PCI E versjonen passe uansett?

Alt i alt så er det jo bra, nå slipper du jo og oppgradere skjermkort med det første om du skal bytte HK\Prosessor\RAM.

Lenke til kommentar
Det der er da en AGPport?

 

EDIT: Porten under er en PCI-ex 1x port, kan være den skrifta mener :shrug:

 

EDIT2: Etter litt nærmere ettersyn samt litt fokusering, syns jeg også den opperste ser ut som en PCI-ex port. Hvilken båndbredde det har er ukjent, den ser litt merkelig ut :p

javell? det er da en vanlig PCIe 16x port, og den ser helt normal ut...

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm..._PCIe_Slots.jpg

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det viktigste verktøyet før innkjøp av hw gir dette resultatet

 

Ved å følge linker utifra treff på modellbetegnelsen *godt dokumentert* i bilder fra "Morten Porten" ser vi at det er ett hk basert på ATI-chipset(SB600) laget for OEM av Elitegroup (ESC).

 

Mye bry er spart ved å sjekke slikt på forhånd. :)

 

Jeg visste ikke engang at man fikk tak i AGP utgaver for disse nye skjermkorta.

Noe som klart viser at man må sjekke litt før man bestiller(da jeg burde vite det). :)

Særlig når man ikke har noe forhold til AGP/PCI-E eller andre vesentlige detaljer.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Kan ikke helt se hvordan det går å tro at det ser ut som en AGP port. Den ser da absolutt ut som en helt vanlig PCI-E. :innocent:

 

 

selv om det står pci express og ikke agp?

Det er nok PCI-Express er jeg redd. Send kortet tilbake og skaff deg PCI-Ex versionen.

Det var dette jeg var redd for, æsj da må jeg sende tilbake AGP kortet til komplett, har ikke fått det enda heller.. for et styr! uansett takk for hjelp! noen i det hele tatt som vet hvordan båndbredde det er eller bør PCI E versjonen passe uansett?

Den passer fint uansett hvordan PCI-E skjermkort du kjøper. Alle PCI-E versjoner (med unntak av de små 1x) passer. Dog finnes det de hovedkort med bare PCI-e 4x, og da vill det bli en ganske stor flaskehals rent ytelsemessig.

Lenke til kommentar

Jeg får bare overklokket det ene HD3850-kortet mitt i RivaTuner. Jeg får valgt begge to, men på kort nummer to blir sliderne resatt til 715/900 når jeg trykker "Apply". GPU-Z bekrefter at båndbredden ikke er endret. På kort nummer to har jeg også en "Test"-knapp, som får opp en sånn progressbar i ca 5 sekunder (når jeg trykker på denne blir også sliderne resatt til 715/900 mens progressbaren vises, men settes til det jeg spesifiserte etterpå). Hva skyldes dette? Jeg kjører nå kort nummer en på 760/945. Er det mer å gå på på gpu eller minne?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min q9450 og skal teste den på 3870x2.

 

Med min gamle q6600 @ 3.2 fikk jeg på 3d mark 06 - 16716, men har bare 1 stk 3870x2 får ikke testet med 2 stk før mandag tirsdag.

 

Ny test med q9450 @ 2.7 3d mark - 15191

 

 

3DMark Score 15191

SM 2.0 Score 5938

SM 3.0 Score 7431

CPU Score 4010

 

Må vel klokke cpu og se.

 

Men stemmer dette på bilde

post-45860-1211619025_thumb.jpg

Endret av kirjogra
Lenke til kommentar
Da har jeg fått min q9450 og skal teste den på 3870x2.

 

Med min gamle q6600 @ 3.2 fikk jeg på 3d mark 06 - 16716, men har bare 1 stk 3870x2 får ikke testet med 2 stk før mandag tirsdag.

 

Ny test med q9450 @ 2.7 3d mark - 15191

 

 

3DMark Score 15191

SM 2.0 Score 5938

SM 3.0 Score 7431

CPU Score 4010

 

Må vel klokke cpu og se.

 

Men stemmer dette på bilde

 

Litt OT., men det er ganske kjent nå at man må bruke RealTemp på de fleste 45nm. til Intel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...