Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Kan fortsatt ha mye moro med disse 38xx korta ja. Jeg kjøpte et 3870x2 for 500kr. Er ikke mange spill som kneler det enda :)

 

500? Er det noen som er så desperate etter cash? :ohmy:

Hadde heller kastet det enn å "gi det bort" til en spekulant som deg. :)

Disse kostet jo 3.5-4k da de kom, og koster nå ca. 1700 (rimeligste) nye.

 

Jaja, de yter mer enn bra nok vil jeg si.

Ett 4870x2 til 8-10ggr den prisen (du gav) er på ingen måte verdt merytelsen.

Lenke til kommentar

jeg solgte mitt 3870 x2 for 600,- for noen måneder siden. noe modifisert riktignok, men synest ikke jeg kunne ta så mye mere når det var såpass modda.

 

 

Jeg mekket på to zalman vf900 jeg hadde liggende, pluss noen kobber ramsinks på minne og gloheite vrm. Fungerer helt fint.

 

hadde vf-900 jeg og også men jeg fikk aldri til og kjøle VRM 1, den dro alltid over 110 grader og skapte artifacts gjorde mange forsøk med store heatsinks og vifter men uten resultat.

Lenke til kommentar

Var det 600 jeg ga leifeinar :) Da for jeg med løgn over her hehe. Har kjøpt så mye hardware i det siste, at det går litt i surr.

 

Men over til kjølinga. Som sagt så fungerer det utmerket med 2 stk vf900. Må litt modifisering til på den ene kjøleren vel og merke. Jeg kjører viftene på lav hastighet, og har ikke merket noe til ustabilitet på kortet enda.

Lenke til kommentar

Jeg fjernet alle kjølerne. Hadde noen kobber ramsinks jeg bruker på ram og vrm. På det verste oppnår den varmeste vrm 100 grader, men som regel ligger den på ca 90 grader load. Har en 120mm vifte i sidedøra som blåser rett på kortet, og det gjør underverk.

 

Spiller stort sett Racedriver Grid, NHL 09, fifa 09 og NFS Undercover på den pcen nå. Kanskje ikke av de tyngste spilla, men det fungerer kjempefint. Står i stua ved tven, som jeg bruker som skjerm.

 

Da jeg tok av kjøleren på den pulse saken, løsnet hele stasen fra kortet. Fikk litt panikk, men det lot seg lodde.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har ett CrossFire problem med mine 2x 3850 kort.

Og da igjen GTA IV, har anskaffet patchen som skulle fikse dette men problemet er der fortsatt, har prøvd 8.11, 8.12 og 9.1 driverne og samme problemet er der.

 

Det virker som om bildet fra skjermkort nr 2 bortfaller, i andre spill funker Crossfire pent men ikke i GTA IV.

Hele bildet blinker konstant og det er ikke bare i spillet, det er under oppstart med RockStar logoen og menyen.

 

Spill som Left4Dead derimot ruller helt fint.

Lenke til kommentar
Støtter gta4 cf/sli i det hele tatt?

 

Tja for folk så funker det med 4870X2 og ellers, og readme filen sier ikke noe annet.

Det står jo dette da:

Crossfire game side bugs:

Interior and Night time shadows blink until approached.

When transitioning from interior to exterior the screen will pulse with different

intensities of light for a few seconds.

On occasion the water will jitter rapidly.

 

Men mitt problem er ikke forbeholdt bare skygger nei, alt "blinker", altså hele skjermbildet med linjer som raser nedover også så med Crossfire i funksjon er det uspillbart.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...