Gå til innhold

ATI HD3850/HD3870/ X2 brukererfaringer og OC.


leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har det seg sånn at jeg faktisk har akkurat kjøpt meg 2 stk. slike 3870x2 å har kun fått det ene, men saken er at jeg merket dette med Powerplay problemet. Satt å spilte Race Driver GRID da plutselig spillet begynte å "lagge". Da jeg gikk inn i Rivatuner, så var coren gått helt ned til 275mhz. Så sies det at man kan flashe bios. Hvordan gjør jeg det? Vil gjerne ha fixet akkurat dette problemet, og håper noen har muligheten til å hjelpe meg :) Når det gjelder temperaturen på kortene så er disse helt normale. Får man Powerplay problemer kun når temperaturen er for høy? Har ingen artifacts på skjermen...

 

Mvh The7thSense

Lenke til kommentar
Beklager jeg leste ikke godt nok. Men du vil ikke kunne sjekke ved å se i rivatuner, for da klokker den seg ned uansett og skal gjøre det.

 

RivaTuner kjører grafisk og loggfører med tid så du kan se når du var i RivaTuner i forhold til hvordan det er i spillet ved å se på sekundene.

Lenke til kommentar

Skjønner ingenting av Catalyst Control Center ATI Overdrive. Under tittelen "select GPU to configure" der er det 2 alternativer.

 

1. ATI Radeon HD 3879x2 [L226w + PnP LCD-Tv]

2. ATI Radeon HD 3870x2

 

Hva er disse to og hvilke av disse bestemmer core clock og memory clock?

 

Når det kommer til å overklokke så kommer jeg ikke høyere enn 878MHz på core og 955MHz på Memory.

 

Kan man ikke klokke det noe mer enn det? Når jeg kjører alt på max og velger "Test Custom Clocks" så går alt helt greit.

 

Også nederst er det en rute som viser "current Clock Settings". Der har jeg når jeg har valgt alternativ 1 som er lengre opp GPU clock 906MHZ, Memory clock 978 MHZ og velger jeg alternativ 2 får jeg opp GPU clock 300MHz og Memory clock 901MHZ. Skjønner ingenting.

 

Mvh The7thSense

Lenke til kommentar
Skjønner ingenting av Catalyst Control Center ATI Overdrive. Under tittelen "select GPU to configure" der er det 2 alternativer.

 

1. ATI Radeon HD 3879x2 [L226w + PnP LCD-Tv]

2. ATI Radeon HD 3870x2

 

Hva er disse to og hvilke av disse bestemmer core clock og memory clock?

 

Du skriver i signaturen at du har to skjermkort installert ...

 

Du har skjermen koblet til på det ene av skjermkortene ...

 

Du må klokke hvert kort for seg ... :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Nå har det seg sånn at jeg faktisk har akkurat kjøpt meg 2 stk. slike 3870x2 å har kun fått det ene, men saken er at jeg merket dette med Powerplay problemet. Satt å spilte Race Driver GRID da plutselig spillet begynte å "lagge". Da jeg gikk inn i Rivatuner, så var coren gått helt ned til 275mhz. Så sies det at man kan flashe bios. Hvordan gjør jeg det? Vil gjerne ha fixet akkurat dette problemet, og håper noen har muligheten til å hjelpe meg :) Når det gjelder temperaturen på kortene så er disse helt normale. Får man Powerplay problemer kun når temperaturen er for høy? Har ingen artifacts på skjermen...

 

Mvh The7thSense

 

Tror ikke GRID støtter cf.Deaktiver CF,og se om det er noen forskjell.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd GRID med både CF aktivert og deaktivert, ingen forskjell. Ja som du kanskje skjønner, så har jeg samme problemet med spillet. Grei framerate i alle innstillinger for det meste, men enkelte fall i FPS. Dette er spesielt akkurat i begynnelsen av et løp(blir nede i 3-4 FPS i noen sekunder kan det se ut som).
Nettopp. Samme her.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var nytt hovedkort, ram og cpu i hus og jaggu meg for ett beist det ble. :mrgreen:

 

Asus Rampage Formula

Core2 Quad 9450 @ 3.6Ghz

8Gb Mushkin DDR2-8000

flyttet over ett HIS 3870x2 kort fra gamlemaskinen

 

3Dmark06 score på hele 18900, gamle maskinen min med en AMD Opteron 185 og det samme graffikkortet scoret bare 12000 etter svært mye strev. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...