Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

I opera 10 beta trur eg den funksjonen skal ha komt.
Kva meiner du? Det har no alltid gått an å få torrentfiler til å opne seg i eit anna program enn Opera. Anten som du seier, via opera:config, eller ved å gå til Verktøy --> Innstillingar --> Avansert --> Nedlastingar, finne torrent i lista over filtyper, og endre innstillingane for den (ein må fjerna haka frå boksen der det står «Skjul filtyper Opera handterer» før ein søker i lista).

 

Ja, stemmer jo det. Men første gang eg skulle laste ned ein torrent med Opera 10 beta så fekk eg opp ein valboks, der eg kunne bestemme om eg ville bruke opera, eller µtorrent. Dårlig skreve av meg tidlegare, beklager forvirringa.

 

Edit: Såg at det hadde blitt forklart tidlegare i kveld.

Endret av TheOneAsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dra fana rett opp, og slepp den i toppen av vindauget, då danner den eit nytt vindauge. Vil du ha den attende, berre dra den frå det nye vindauget til det gamle.

 

Red.: Men å frigjere fullstendig frå vindauge er ikkje mogeleg trur eg. Det gjekk an tidlegare, på måten skildra over, men det har vorte endra på.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Takk, det funket for mitt bruk. Dog dette var lite kartvindu fra finn.no og det ble åpnet inni en større ramme som var like stor som rammen jeg tok det ut fra. Men jeg skulle bare flytte det til andre skjermen for å sammenlikne med google earth, så det gjorde gjorde jobben.

Lenke til kommentar
Må jeg uninstalle opera 9.6.4 før jeg innstallerer opera 10? Hvis jeg må det: Er det noen mulighet for å beholde bokmerker osv?
Nei, Opera 10 installeres for seg selv. Bokmerker, speed dial osv beholder du enkelt gjennom Opera Link: http://www.opera.com/link/

Stemmer at Opera 10 havner i egen mappe - mao egen installasjon. Men det er ingenting som hindrer deg i å manuelt instillingene fra Opera 9.64 over i Opera-10-mappen. På windows finner du disse mappene under %appdata%\-katalogen (skriv inn nevnte sti manuelt i win.explorer). I OS X mener jeg å huske at mappene ligger under ~/Library/Preferences/, men jeg kan huske feil.

 

NB: Før install av nye alfa/beta-versjoner kan det alltids være smart å ta en kopi av den gamle settings-mappen. Just in case. Lag f.eks. en zip-fil av hele katalogen, så har du backupen i én fil ;)

Lenke til kommentar

Men hele profile-strukturen ble jo endret med Opera 10, trodde ikke lenger det var mulig å direkte kopiere over innstillinger? Har selv såpass få innstillinger jeg endrer fra default, og gjør derfor de endringene + syncer med link for hver nye install. Jeg styrer mao ikke med profile-mappen, men fikk inntrykk av kommentarene til desktop team-buildene at det ikke var (enkelt) mulig lenger?

Lenke til kommentar

Jeg brukte synkronisering for å beholde gamle innstillinger, og må si jeg er storfornøyd med nye Opera. Utenom det at det generelt ser bra ut, er raskt, så synes jeg ting som java-, flash-applikasjoner og web-tv fungerer mye bedre nå enn det gjorde før.

 

Finnes det forresten en norsk utgave av betaen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...