Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et spørsmål. Tidligere brukte Opera cashe, når den gikk frem og tilbake på sider man har vært på før. Mye raskere enn å reloade siden. Nå har de gått over til å gjøre det på samme måte som alle andre gjør det. Hvorfor har de gjort det? Kan det tenkes at det var fordi Opera fikk langt ferre page hits og at det dermed så ut som om at Opera var mindre brukt enn andre browsere?

Lenke til kommentar
Tror de endra det fordi de mente at noen sider måtte reloades for å vises riktig eller noe sånt, men det går ann å sette den tilbake til den gamle måten.

 

Gå til opera:config, søk på history, og endre history navigation mode til 3.

Waaaah! Tusen takk! <3

 

Å reloade sidene klarer jeg selv. ^^

Lenke til kommentar

Kom på en ny feature som hadde vært kult å ha i Opera. Når man bruker mouse gestures og starter bevegelsen fra en ikke åpen tab, så burde det gjelde den taben. Prøvde det bare på måfå... også fungerte det :new_woot:

Herlig.

 

Mye jeg ikke vet merker jeg. :roll:

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
<a href="http://www.opera.com/browser/tutorials/gestures/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.opera.com/browser/tutorials/gestures/</a> Fin oversikt over alle muse bevegelsene ;)

 

I Beta-utgaven av Opera 10, er det bare jeg som har kluss med å kunne lese hotmailen min?

 

Hotmail virker fint hos meg i Opera 10. Hadde problem med tidlegare versjonar, men nå i det siste har mesteparten gått fint.

 

Det som skjer hos meg, er at innboksen lastes inn, vises i under 1 sekund, så blir det hvitt. Kan det være jeg mangler noe Java eller Flash-greier?

 

post-177596-1248450803_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Det kan hjelpe å besøke

opera:config#Browser%20JavaScript

og sette verdien til 2

 

Kilde:

http://dev.opera.com/forums/topic/278096

 

Prøvde det, med verdier på både 1, 2, 3 og 4, men ingen endring. Leste også igjennom resten av den tråden du lenket til, men klarte ikke fikse det. Får heller holde meg til den stabile utgaven, hvertfall til 10'eren får en stable release.

 

Og forresten, er det mulig å kunne hente inn passordene lagret i Wand til 10'eren? Hvis ikke tror jeg at jeg får et lite problem.

Lenke til kommentar

Mulig det blir feil å ta opp dette i denne tråden men jeg prøver allikevel.

 

Jeg har prøvd forskjellige browsere for å finne den som er lettest og best å bruke. Det siste halve året har jeg brukt Opera og har vært noenlunde fornøyd med det. Ihvertfall mye mer fornøyd enn jeg var med IE og FF. Men jeg har også hatt en del problemer med visning av video, plugins som ikke funker, sider som ikke vises og med å bruke torrentsprogram. Disse problemene har nok mye med at jeg er en "noob" men for et par, tre uker siden la jeg inn Chrome og jeg har ikke støtt på et eneste problem eller hindring ennå. Alt har vært aldeles problemfritt og den er ufattelig rask, og nå synes jeg det er vanskelig å gå tilbake til Opera selv om jeg gjerne vil støtte den norske nettleseren.

 

Så da er spørsmålet kanskje noen av dere drevne Opera-brukerne kan svare på; Hvorfor bør man bruke Opera fremfor Chrome? Hva er det jeg går glipp av nå med min nye browser som jeg hadde i Opera?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...