Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9

Hei

 

Har begynt å prøvekjøre Opera 10 nå, og er så langt veldig fornøyd. Designet er pent, dog litt for plasskrevende for en lavoppløst skjerm. Farten derimot er det ingen ting å utsette på! Den viser nettsider merkbart kjappere enn Firefox. Opera Turbo fungerer også utmerket, men hadde vært enda bedre om man kunne tilpasse graden av komprimering. Dette kommer vel kanskje senere.

 

Allerede merker jeg at jeg savner enkelte firefox addons. WOT f.eks som advarer deg om linker du ikke bør trykke på, når du søker på google. Finnes det noe tilsvarende for Opera, eller er beskyttelse mot farlige sider integrert i selve nettleseren?

Lenke til kommentar

Korleis får ein endra språket i den innebygde stavekontrollen i Opera 10? Eit søk på Google fortel meg at eg skal laste ned korrekt ordbok for OpenOffice, og så leggje inn denne i mappa Dictionaries i Profile-mappa til Opera. Problemet er berre at eg der ikkje er ei mappe som heiter Dictionaries i Profile-mappa mi.

 

Nokon idear?

Lenke til kommentar

@trttentrettisju

Du kan legge til et user javascript som gjør ca. det samme. Finnes noen her.

 

edit: Lagde et script som er akkurat som firefox extensionen, bortsett fra at videoene du laster ned heter video, istedenfor navnet på videoen. Skift filtype til .js, og legg det til slik.

youtube_downloader.txt

 

@Garegaupa

Høyreklikk på et tekstfelt -> Dictionaries -> Add/Remove Dictionaries

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Har akkurat returnert til Opera etter å ha brukt Firefox en stund, og må si det er merkbart kjappere. Eneste er vel at jeg savner div. addons som f. eks: Gmail Notifier og Youtube Downloader osv. Syns og designet er en klasse over Firefox.

http://googlesystem.blogspot.com/2008/04/d...-mp4-files.html

 

Dra "Get YouTube video"-knappen til en toolbar, og så klikker du bare på den når du ser på en video, og vips popper en download-dialog for å laste ned høykvalitetsversjonen opp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...