Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Begynner å bli lei av thumbnail-i-tabs funkejonen. Klikker du med musehjulet på streken utvider den seg. Går det an å enten skru av at den skal reagere når jeg klikker med midterste hjul på streken eller skru det av helt?
Høgreklikk i fanelinja --> Customize --> Enable tab preview.

 

Hvordan gjør man slik at leseren ikke automatisk viser nye faner? Når jeg surfer liker jeg å åpne ting jeg vil lese i nye faner og spare opp flere derfor liker jeg ikke at opera automatisk hopper til disse.
Klikk med scrollhjulet/midterste museknapp på lenkjer, eller hald inne Shift og Ctrl når du klikker på dei.
Lenke til kommentar

er det bare meg som har problemer med at innimellom henger opera seg i loadinga (0%) på noen sider? vet ikke om det har noe med spesielle sider å gjøre eller ikke, men det skjer da ihvertfall en gang om dagen her. det som AVOGTIL da hjelper er å gå til en annen adresse i fanen som ikke vil loade, åpne ny fane og åpne siden som ikke ville loade der isteden. det er bare helt merkelig.

 

irriterende, har brukt opera i 3 år fordi alt det andre er bra. når det henger seg må jeg åpne et nytt explorer vindu.

skjer ofte med diskusjon.no, men det er vel kanskje fordi jeg merker det oftere fordi det er en av startsidene jeg åpner hver morgen.

Lenke til kommentar

Sliter med at noen sider ikke virker i Opera, og at jeg må ty til IE :O

 

Ene siden jeg kommer på i farten er www.pitstopmcimport.no

Jeg får ikke opp menyen på venstresiden i Opera, men funker knall i IE.

 

Lurer også på om det går an å finne den faktiske url'en til en side, hvor adressen i adressefeltet ikke endrer seg (pitstop, autodb osv). Dette eg også lett i IE..

Lenke til kommentar

Det er ikke en Opera-feil, det er siden som bruker "browser sniffing" til å se at du har Opera, og sender deretter en ikke-fungerende side. Høyreklikk -> Edit site preferences -> Masquerade as FF / IE. Vips så fungerer den.

 

Et enormt irriterende problem, som Opera normalt for skylden for - selv om de er uskyldig. Se her: http://my.opera.com/haavard/blog/show.dml/11938

 

Faktisk URL: bruk høyreklikk -> open når du åpner linken. Evt trykk på linken på vanlig måte, høyreklikk i framen som du ønsker URLen til -> Frame -> Copy address.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Fungerer finfint her, ikke sett noe til slike meldinger.

 

Eget forum for Unite finner du her: http://my.opera.com/community/forums/forum.dml?id=15515

 

Spør om hjelp der, Opera-utviklerne er tydeligvis ekstremt giret i dag, og svarer på mange spørsmål. Kan også rapporteres som bug her: https://bugs.opera.com/wizard/

 

Unite er forresten i alpha, så vil tro at det vil være ustabilt og med bugs til tider de første månedene, til Opera 10 er ferdig.

Lenke til kommentar

Noen som har noen tanker om hva det kan være? Kan det være noe så "simpelt" som Opera 10 i kombinasjon med Turbo som presenteres eller snakker vi noe større? :)

 

Det er Opera Unite, som du kan lese mer om her.

 

Dette ser utrolig bra ut spør du meg:) Din egen server uten å kunne noe som helst om servere:)

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Master posten mangler en ting, IRC. Altså uten GUI.

 

F.eks irc://irc.freenode.net/ubuntu

Syntax:

irc:// ---> IRC kommandoen, altså i stede for http eller lignende

irc.freenode.net/ --> Hvor vi skal hen

/ubuntu ---> Ubuntu biten av plassen vi skal hen, altså sub-etelleranna :p

 

For oss som er for late til å lage profiler for irc :p

Lenke til kommentar

Hvis jeg trykker Ctrl+S for å lagre et bilde kan jeg ikke trykke enter for å lagre det, jeg må først trykke på «Lagre som»-dialogen, slik at fokuset kommer på den. Hvordan kan jeg få fokuset på dialogen i stedet for vinduet når jeg trykker Ctrl+S?

Edit: Bruker Opera 9.64 i Ubuntu, skjer ikke i Windows.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis flere har det som meg og surfer med 60+ faner konstant så er denne artikkelen utrolig spennende lesning (også for dere som ikke gjør det vel og merke).

 

Tar for seg forskjellige måter å organisere flertallige nettsider, prøver å illustrere faner 2.0 og hvordan man kan løse problemet med at faner rett og slett ikke gjør jobben så effektivt som man skulle ønske.

 

Verdt å lese hele :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...