Gå til innhold

Jaha... Da har vi Matrox Parhelia med 256MB DDR.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Matrox tilhører liksom eliten; videoredigerings/bilderedigerings proffer og andre som vil late som de er proffe :-D

 

Matrox har vel den beste "dualhead" (eller rettere sagt triplehead?)løsningen. Surround gaming er absolutt noe som apellererer til gamere. Dessuten så er ikke Parhelia sååå mye dårligere enn de andre hva det angår ren ytelse... Nå snakker jeg riktignok ikke utifra egen erfaring med kortet, men fordi som har råd og har tilgang på 3 gode og store skjermer så ville jeg ikke nøle et sekund på å kjøpe parhelia. jeg liker å spille FS2k2 og det må bare være en dritrå opplevelse med tre skjermer!

 

Nå har jeg riktignok ikke tre store gode skjermer så dette alternativet er noe uaktuelt. Da passer gf4 ti4200 perfekt til mine behov :-D

 

 

....men ikke kom og si at matrox suger!

Lenke til kommentar

ikkje kom og fortell meg at matrox har en brukbar 3d ytelse, de er bare bullshit...

 

no går eg utifrå 3dmarks, riktig nok ikkje heilt riktig de då, men de gir en god antydning.

 

eg hadde den gangen: amdxp2000+@1788, 512ddr og ti200 64mb, og klarte 8611 3dmarks..

 

de var bedre enn alle system som kjørte matrox sitt "vidunder", dem klarte akkurat 8000-grensa, ganske svakt syns no eg då!

 

dette var jo då seff 128mb versjonen

 

:woot:

Lenke til kommentar

Har selv diverse eldre matrox og et GF4ti4200.

Det som virkelig skuffet meg med nvidia var driverne.

Så mye rot , ubestemmelighet og treghet ser jeg skjelden. Nå skal det sies at det nyeste settet er en del bedre en det som ble levert med kortet. Det var betapreget.

Jeg skulle gjerne fortsatt å forgude Matrox hadde det ikke vært for den noe tammere 3D'n.

Lenke til kommentar
skjønte ironien din, men måtte bare være sikker.

Dette er jo bra også da...

 

EDIT: Forresten så er Ati og MAtrox myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyye bedre på 2d enn nVidia. (ekke helt sikker på GFFX da)[/url]

 

Er det ikke noen som vet av en test av 3dlabs wildcat4? hadde hvert morro og sett hvor bra et kort til så veldig mange tusen yter.

Lenke til kommentar
ikkje kom og fortell meg at matrox har en brukbar 3d ytelse, de er bare bullshit...

 

Ytelsen til Parhelia ligger ca på samme nivå som Radeon 8500, vil nå kalle det brukbar 3D ytelse jeg.

 

Du har jo fovørig selv et kort som omtrent ikke har brukbar ytelse lengre...

 

:lol:

haha, dårligaste av de du har sag i alle fall, de er en skuffelse å kalle pharelia like godt som ati8500..

 

de kortet eg slo pharelia med i 3dmarks, var et geforce3 ti200 64mb...

 

no har eg pov ti4200se, og de er til en opplysning bedre enn de stygge ati8500-kortet du setter så høgt...

 

du er jaggu nepe i skallen din du..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...