Gå til innhold

Advarer Oink-brukere


Anbefalte innlegg

Beviser som er hentet inn, på uloveligvis, kan da neppe duge i en evt rettsak?

 

Det er ikke hentet inn på ulovlig vis.

 

AtW

Du kunne ikke tenke deg å utdype da, i stedet for å svare korte uopplysende påstander gang på gang ;)

 

Det burde jo strengt tatt være ganske lett å skjønne at det ikke er ulovlig, når man vet at det har vært flere rettsaker på slikt. Og vedkommende virket mer interessert i om det holdt i en rettsak eller ikke, og det gjør det. Men for all del; for det første jobber de aller fleste som driver med slikt på oppdrag av rettighetshaverene, for det andre er det ikke nødvendig å hente ned noe til noe lagringsmedium for å høste inn iper og filnavn.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beviser som er hentet inn, på uloveligvis, kan da neppe duge i en evt rettsak?

 

Det er ikke hentet inn på ulovlig vis.

 

AtW

 

Det vil de jo være, da noen er nødt til og laste ned samme fil, i fra samme tracker for og få tak i IP'n din.

Og da vil jo de også bryte loven, ved og laste ned samme piratkopierte film f.eks for og få tak i IP'n...

 

Og da i en evt rettsak, og det skal fram hvordan de fikk tak i IP'n til den som står tiltalt for og ha lastet ned en piratkopiert film, så vil jo de fortelle at de også lastet ned den samme filmen for og få ip'n til den tiltalte...

 

Altså så har de selv begått samme lovbrudd for og hente inn beviset = Ip'n

Lenke til kommentar
Det burde jo strengt tatt være ganske lett å skjønne at det ikke er ulovlig, når man vet at det har vært flere rettsaker på slikt. Og vedkommende virket mer interessert i om det holdt i en rettsak eller ikke, og det gjør det. Men for all del; for det første jobber de aller fleste som driver med slikt på oppdrag av rettighetshaverene, for det andre er det ikke nødvendig å hente ned noe til noe lagringsmedium for å høste inn iper og filnavn.

 

AtW

Ikke alle er like opplyste som deg :)

 

Personlig trodde jeg faktisk at det ikke holdt som bevis i en rettssak at en advokat overleverer en liste over IP-adresser vedkommende har funnet frem selv. Jeg er så naiv at jeg trodde bare politiet kunne drive omfattende etterforskning og bruke resultatet som bevis i en rettssak.

Lenke til kommentar
Det burde jo strengt tatt være ganske lett å skjønne at det ikke er ulovlig, når man vet at det har vært flere rettsaker på slikt. Og vedkommende virket mer interessert i om det holdt i en rettsak eller ikke, og det gjør det. Men for all del; for det første jobber de aller fleste som driver med slikt på oppdrag av rettighetshaverene, for det andre er det ikke nødvendig å hente ned noe til noe lagringsmedium for å høste inn iper og filnavn.

 

AtW

Ikke alle er like opplyste som deg :)

 

Personlig trodde jeg faktisk at det ikke holdt som bevis i en rettssak at en advokat overleverer en liste over IP-adresser vedkommende har funnet frem selv. Jeg er så naiv at jeg trodde bare politiet kunne drive omfattende etterforskning og bruke resultatet som bevis i en rettssak.

 

Det er mye mulig det ikke holder i en rettsak i norge (og slik burde det kanskje være), men dette er som tidligere nevnt en annen faktor, det kan være mange faktorer som gjør at folk ikke blir dømt, lovbrudd når de skaffer til veie disse dataene er ikke en av de. I praksis er det o forsåvidt også sånn at disse "bevisene" har liten praktisk innvirkning, de blir stort sett sendt til ISPer som ignorerer de.

 

AtW

Lenke til kommentar
Beviser som er hentet inn, på uloveligvis, kan da neppe duge i en evt rettsak?

 

Det er ikke hentet inn på ulovlig vis.

 

AtW

 

Det vil de jo være, da noen er nødt til og laste ned samme fil, i fra samme tracker for og få tak i IP'n din.

Og da vil jo de også bryte loven, ved og laste ned samme piratkopierte film f.eks for og få tak i IP'n...

 

Og da i en evt rettsak, og det skal fram hvordan de fikk tak i IP'n til den som står tiltalt for og ha lastet ned en piratkopiert film, så vil jo de fortelle at de også lastet ned den samme filmen for og få ip'n til den tiltalte...

 

Altså så har de selv begått samme lovbrudd for og hente inn beviset = Ip'n

De har nok ikke det du.

Skal politi/tollere som gjør beslag av narkotika, straffes for oppbevaring av narkotika, når de har beslaglagt noe?

Lenke til kommentar

Mente da bestemt at politiet/oppdragsyter må bevise at du enten har lastet ned eller opp en fil. Ikke bare at du har vært tilkoblet en tracker. For å kunne bevise dette må de jo laste filen i sin helhet fra din maskin. Dette lar seg jo ikke gjøre med en torrent, så sant det ikke bare er en seed. Ser for meg at det er en grunn til at politiet i norge, inntil nå , ar gått etter DC huber ol. og ikke etter torrent trackere. Der finner man folk som deler hele filer i fleng, ikke medskyldige i nasking. Dessuten ser jeg ikke for meg at norsk politi er villige til å gå etter alle, eller enkelte, småbrukere av fildelings nettverk. Det er med det som med allt annet. Aller helst vil de ta de store synderne.

Lenke til kommentar
Mente da bestemt at politiet/oppdragsyter må bevise at du enten har lastet ned eller opp en fil. Ikke bare at du har vært tilkoblet en tracker. For å kunne bevise dette må de jo laste filen i sin helhet fra din maskin. Dette lar seg jo ikke gjøre med en torrent, så sant det ikke bare er en seed. Ser for meg at det er en grunn til at politiet i norge, inntil nå , ar gått etter DC huber ol. og ikke etter torrent trackere. Der finner man folk som deler hele filer i fleng, ikke medskyldige i nasking. Dessuten ser jeg ikke for meg at norsk politi er villige til å gå etter alle, eller enkelte, småbrukere av fildelings nettverk. Det er med det som med allt annet. Aller helst vil de ta de store synderne.

 

Det holder åpenbart å drive en hub, selv om man ikke laster ned/opp, iogmed at folk har blitt tatt for dette. Det har jo vært få dommer på dette i norge, så det er vel neppe krystallklart hva som trengs av bevis i den ene eller andre retningen. Videre holder det vel å dele en fil for å gjøre noe ulovlig, det er ikke noe must at noenhenter den ned.

 

Grunnen til at de har ågtt etter DC-huber har nok vesentlig mer med popularitet når etterforskningen pågikk enn noe annet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...