Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger du noen å snakke med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle gjerne hatt en oppegående og reflektert person som jeg kunne delt teorier med, som er i stand til å se en sak fra flere sider uten å måtte på død og liv avkrefte påstander hele tiden.

 

Stikkord: Dagens samfunn, Europerisk middelalder, metal-musikk og musikkskaping innen den sjangeren, natur, fremtidstanker (hva vil skje, hva kan man gjøre hvis det skjer), menneske og tro, etikk og moral, fantasy (især skriving/lesing, men også generelt fantasy) etc.

 

Jeg er mye hyggeligere enn det jeg fremstår på et forum, siden et forum blir som å ta på seg ei maske.

Du trenger ikke en gang være enig i det jeg mener, bare lytte og komme med innspill, eller dele egne meninger og tanker.

Endret av Zaran
Lenke til kommentar

Til folk som skriver til meg på PM:

 

Jeg får ikke svart dere på en stund. Har så mye å gjøre med hjemmesiden/bootcampen om dagen at jeg ikke har sjangs til å skrive dere. Dette gjelder særlig de som skriver sidelange PM's med alle detaljer om situasjonene deres.

 

Skriv til meg, for all del. Men jeg får ikke svart på en stund.

Fra og med neste måned blir det sendt ut nyhetsbrev der jeg tar utgangspunkt i spørsmål som blir sendt til meg, og gir utfyllende svar om de spørsmålene som gjentar seg.

 

Pick-Up-Artist

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg kan godt stille opp om noen trenger å snakke med noen. :)

 

Jeg er da en gutt på 15 år og bor i Kristiansand. På fritiden spiller jeg piano, trener og er på datamaskinen. Intet spesielt i grunn med det, men jeg kan hjelpe til etter beste evne på følgende områder:

 

- Depresjon

- Selvbilde/selvtillit

- Venner og problemer

- Jenter/kontakte nye mennesker

- Og bare generelt lytte og kommentere

 

Jeg har i løpet av årene hjulpet og pratet en god del med venner som har hatt problemer med både depresjon, selvbilde og problemer med venner og jenter/gutter og hjulpet etter beste evne. Jeg har i tillegg hatt problemer med selvbildet og selvtilliten min før og det å kontakte nye mennesker. Men det har jeg blitt kvitt nå, så jeg kan hjelpe til der :)

 

Og jeg kan som sagt også bare lytte til hva du har og si og reflektere over det og prate om det. Er temmelig flink til å lytte, men kan være litt uoppmerksom og likegyldig enkelte dager (alle har dårlig dager i blandt).

 

MSN finner du i profilen eller så kan du kontakte meg over PM :)

Lenke til kommentar

Syns dette er et supert tilbud. Har selv fått tre henvendelser, og føler at dette tiltaket hjelper de som trenger det.

 

Kan si litt mer om meg selv, slik at dere får et bedre inntrykk enn sist.

 

Jente på 21 år (snart), fra Trondheim. Jeg liker å trene, danse, være med venner, feste, kjøre snowboard. Aktiv. Meget utadvent. Lite fordomsfull. Omtalt som "fredsmegleren" allerede i barnehagen( :p ) Snill. Humørspreder.

 

Tema kan være alt, men dette er det jeg har selv erfart:

- Skilsmisse (hvordan det er å være i midten, nyrlig erfart med pappa og stemor)

- Mor og far som lever fra hverandre

- Mangel på en forelder (Far som jobber i utlandet/bor i vestfold og som jeg ser sjeldent)

- ALT som handler om kjærlighet, utroskap, løgn, bedrag osv..

- Tap av mange familiemedlemmer på kort tid

- Venneproblemer

- Spiseforstyrrelser (stesøstre med buimi/anoreksi)

- Angst (lillesøster og venner)

- Selvskading

- mobbing

- kjæresteproblemer (har vært samboer, inntill nylig.. )

 

Generellt alt egentlig. Det er bare å ta kontakt! Legg meg til på msn, send PM eller en mail. Trenger heller ikke komme med råd, kan også bare lytte hvis man trenger det.

 

[email protected]

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Robin_*

Jeg sliter! Jeg er en gutt på 18 år. Jeg har aldri hatt en kjæreste, jeg har aldri kysset noen, jeg har aldri fortalt noen at jeg liker de. Jeg har ingen venner. Ivertfall ingen venner jeg snakker med "in person". Jeg har venner på internett som jeg somoftest snakker med vær dag med mindre de er ute og er med sine andre "virkelige venner". Jeg holder meg hjemme i kjelleren min vær dag å går skjelden ut med mindre jeg skal på butikken, eller jeg skal hjelpe min bror med noen, som f.eks kjøre han på byn og tilbake. Jeg kan ikke alfabetet, jeg kan ikke alle månende, jeg må telle på fingrene når jeg skal lese digital klokke, klarer ikke holde følge med datoer, kan ikke gangetabellen, og har dysleksi. Jeg har utrolig dårlig selvtillit, jeg liker ikke hvordan jeg ser ut, er ikke konfortabel i min egen kropp. Jeg føler jeg har oversensitiv samvitihet, jeg får dårligsammvitighet ovenfor allt, jeg har en tendens til og gjøre/si noe dumt og angre i lang tid etterpå. vær dag er det noe nytt og legge på sammvitigheten. Jeg tror det er derfor jeg holder meg hjemme, og skyver alle vekk fra meg ( som jeg også får dårlig sammvitihet for ). Jeg føler at visst jeg ikke blander meg/er der, så kan jeg ikke gjøre noe dumt, eller gjøre noen ukonfortabel, så jeg får dårlig sammvitighet. Mye lettere og ha venner over nette for da er det på en måte mye lettere og avslutte sammtaler eller vennskap, ikke for min del men for andre, da slipper de og få dårlig sammvitighet ovenfor evt meg visst de vil ditche meg, så får ikke jeg dårlig sammvitighet ovenfor at de har dårligsammvitihet.

Beklager alle skrivefeil.

Dette er ett sankorn på stranden av alle problemene jeg har, kunne trengt noen og snakke med. Ikke føl noe press for og svare, jeg skal alltid klare meg. Men visst det er noen der ute som kunne tenke seg og snakke litt hadde jeg sotte stor pris på det, Jeg trenger ikke å bli redded, jeg har ikke selvmordstanker, det har jeg ikke samvitighet til og gjøre mot familien min.

 

Er det andre med slike problemer? er dette en sykdom?

Lenke til kommentar

PM :)

Er 18 år selv, og har litt diverse humørsvingninger og andre erfaringer...

 

edit: Gjelder forsåvidt alle andre som vil snakke også..

Livet mitt ble veldig endret da jeg ble mobbet, og har hatt problemer med selvtillit, depresjon, selvmordstanker og diverse siden den gang.. (1 år siden ca.)

 

edit: Også er jeg bifil...

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar
Har erfaring på de fleste stedene men føler ikke at jeg kan hjelpe når jeg ennå sliter med de selv... eller?

Ble bare litt usikker på om det går ann å hjelpe når du ennå selv ikke har klart å komme deg gjennom de tingene selv?

 

Om du føler du kan fokusere på den personen som trenger hjelp, uten at ditt eget tar over, og du har kreftene til det, er det ikke noe hinder.

 

Jeg har IKKE listet meg opp i denne tråden da ikke alle av de 3 tinga er i orden. Selv om jeg har såvidt snakket med noen på pm/msn som har tatt kontakt med meg, som i seg selv er ok, bare tar på endel, bruker mye energi når jeg først setter igang, og går gjerne utover andre ting. Ikke det at jeg ikke ønsker å hjelpe og setter pris på at noen ønsker min hjelp, men det er viktig å kjenne sine egne begrensninger og ikke ta på seg for mye.

Lenke til kommentar

Jeg kunne trengt noen å prate med.

 

Kan fortelle litt om meg selv, og hva det er jeg sliter med.

 

Jeg har mange venner, minst 10 gode venner som jeg møter flere ganger i uken, går på skole, ingen problemer i familien, men alikevel føler jeg at det hadde vært fint å ha noen å prate med. Jeg depper litt av og til, uten at det er noen konkret grunn for det. Jeg går ofte rundt å tenker på hva andre synes om meg. Har hatt mine nedturer her i livet, og hvordan jeg har det går veldig i berg og dalbane, ettersom hvordan det går med det sosiale, selv om nå for tiden står jeg høyere en på lenge. Jeg føler at jeg ofte er for kjedelig, at jeg er for stille og er redd for at vennene mine skal se på meg som kjedelig og kutte meg ut. Dette fører da til at jeg tenker mye i etterkant, ting jeg burde sagt, hvorfor gjorde de det og det osv..

 

ihvertfall så ville det ha vært fint å ha noen å prate litt med. :)

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

vell, jeg har opperert som hobbypsykolog for veldig mange alt for lenge, og har fått bare gode tilbakemeldinger og ros for mitt realistiske og strenge syn på livet.. jeg er flink til å få andre til å tenke positivt og realistisk i tilsynelatende umulige situasjoner, samt å overbevise om hva som er rett og galt, og vil gledelig tilby trengende den samme hjelpen..

 

det finnes ingen problemer eller situasjoner som er flaue (believe me, jeg har vært gjennom alle av dem) så, if you may.. [email protected]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

To år siden jeg skrev inlegget, så gir en liten oppdatering: Fremdeles tilgjengelig dersom noen ønsker noen å snakke med om ting som rusproblemer, psykiske problemer, eller andre ting som måtte oppleves tyngende. Er kristen, så kanskje et alternativ for noen som ønsker noen andre som er kristen å snakke med om ting som er vanskelig. Føler at jeg kan snakke med hvem som helst om hva som helst, uten å fordømme og å beholde meg objektiv.

Endret av Timeo
Lenke til kommentar

Jeg heter Mads og har nettopp blitt 17år.

 

Jeg tenkte jeg skulle melde meg, men kom frem til at jeg ikke har nok argumenter, jeg vil ikke klare å forklare meg.

Mitt beste argument:

30.03.2008 22:01:53 fredde Mads everyone should get to know you man

 

Jeg er en sterk filosof, som har opplevd alt fra sosial angst til selvmordstanker.

Mobbing, dårlige foreldre, skadelig og ikke-stimulerende miljø, mangel på mål med livet, osv.

 

Jeg dømmer ikke (annet enn de veldig veldig få tilfende jeg virkelig ikke skjønner meg på, men da sier jeg bare "det her forstår jeg meg virkelig ikke på")-- forstår mye for alderen, og har stor respekt for "taushetsplikt".

 

Mads sier:

if I were making an application at a cyber-forum, attempting to explain how I can be handy, how would you describe me?

fredde sier:

a very intelligent one who is great to talk to about generall things, philosophy

fredde sier:

i dont really know how to put it in words

fredde sier:

got alot of great ideas and arguement about the most

fredde sier:

Aware of much and not ignorant too perhaps

 

Det var alt, lykke til.

e-mail - msn: [email protected]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...