Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger du noen å snakke med?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

For tiden studerer jeg Trondheim.
For meg er det viktig å kunne hjelpe andre medmennesker, og om jeg selv ikke får noen reel funksjon i hjelpeprosessen, stiller jeg mer enn gjerne opp for et godt formål.
Jeg er et menneske som bryr meg om andre mennesker. Har opp i gjennom livet ikke vist det godt nok ved konkret handling, men ofrer veldig mange mennesker mange tanker, og ber for mange mennesker. Vil ikke karakterisere meg som troende av den grunn, men har tro på at det kan hjelpe å ønske gode ting for andre mennesker. Jeg stiller opp til en prat hvis noen trenger det. Har selv noe erfaring med livets skyggesider.

Jeg er en person som lytter. Jeg tar inn over meg problemer, og tenker på de. Derfor ser jeg på meg selv som en egnet kandidat til å kunne være en samtalepartner for de fleste om det aller meste. Er du ute etter noen som kan høre på hva du har å fortelle? En som tenker over de problemer du måtte ha, og som også kan gi reflekterte tilbakemeldinger, så stiller jeg meg til disposisjon for slike samtaler smile.gif


Edit: Redigert bort noe "sensitiv" informasjon fra gammelt av.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Jeg smeller meg opp på lista. Send meg en PM om du trenger noen som har overlevd seg selv i 26 år.

 

Skal ikke skrive noen merittliste eller CV her - synes det rett og slett er feil å skilte med hva man har vært gjennom og ikke. Alle sine problemer er tross alt en katastrofe for den som går gjennom det uansett hvor ubetydelig det er for alle andre.

Lenke til kommentar

Simen her. Liker å hjelpe mennesker, og liker å lytte. Så hvis jeg kan hjelpe mennesker bare ved å lytte og snakke med dem, hva kan vel være bedre?

 

Har vel aldri vært borti noen store problemer selv, annet en det vanlige rusket med jenter, og at jeg har foreldre som vil skilles. Men jeg har tidligere snakket med venner og ukjente som sliter med ting som spiseforstyrrelser, abort, voldtekt, kjærlighet, foreldreforhold, religion og selvmord. Jeg anser meg selv som veldig liberal, og flink til å lytte, men har på ingen måte noe "utdannelse" på dette annet en livserfaring og sunn fornuft.

 

Hvis du tror jeg kan hjelpe til, send meg en PM, eller ta kontakt på zimenz[krøll-a]msn.com. Hvis jeg er tilstede så svarer jeg deg sikkert, og vi kan slå av en prat :)

Lenke til kommentar

Jeg stiller opp!

Send en PM. (Kan evnt. avtale msn, sms, tlf senere. Hvis ønskelig).

 

Er gutt på 19 år og kan slå av en prat når det gjelder:

 

 

Skillsmisse(foreldre selvsakt!:p)

Damekriser

Brudd i forhold

Hvordan forholde seg til andre. F.eks foreldrene til dama di.

Foreldreproblemer ang. tenåringsdramaer

Alkohol

Slåssing

 

Er en god i å kjenne mennesker og forskjellige typer. Har en stor omgangskrets som består 50/50 av gutter og jenter, så jeg har masse impulser fra begge sider.

 

Vil du bare ha noen å snakke vennlig med er interessene mine:

IT, Bil, Fiske, Film(Her snakker vi ordentlig film), så lenge det ikke er techno kan jeg snakke musikk, Grafisk Design, og jeg kan prate om himmel og hav. Dype spørsmål og samtaler er også en fin ting...

 

Jeg kan derimot ikke garantere skrivefeil;D

Lenke til kommentar

Jeg er gutt, 92-modell, går vg1 i Bergen. Problemer som foreldre som skiller seg og alkohol har ikke jeg særlig peiling på, og fins andre som er mer kvalifisert enn meg. Det gjelder sikkert mange andre tema også.

 

Men ellers er jeg en veldig åpen og tolerant person, godtar veldig mange forskjellige typer mennesker, selv om de oppfører seg og har andre synspunkter enn meg. Liker utrolig godt å bare snakke med folk, diskutere ting, gjerne hjelpe dem med problemene sine om de har noen.

 

Flere fra forumet har lagt meg til på msn, spurt om hjelp til noe, og de mener jeg hjalp dem ;) Det er mine attester :)

 

Så, om du vil snakke om noe som helst, hva som helst, og da mener jeg hva som helst, så kan du sende meg pm med msn-adressen din. Ser frem til å snake med deg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har skrevet meg opp tidligere i tråden, men har skiftet msn-adresse. Tenkte jeg skulle presentere meg på nytt, så folk slipper å gå tilbake for å se.

 

Jeg er gutt, født. 9. april 1990. (50 år etter noe spesielt noe)

 

Jeg er filosofisk, interessert i politikk og spesialiserer meg på moralske problemstillinger. Jeg elsker å prate med folk og utveksle erfaringer, slik at både du og jeg lærer noe nytt.

 

Jeg har erfaring innen hjertesorg, depresjoner, selvmordstanker, voldtekt, sex og andre ting. Er ikke skilsmissebarn, og har ingen problemer med foreldrene mine, så der er jeg litt blank.

 

Så om du er interessert i noen å snakke dypt med, eller bare vil ha en vennlig prat, så har du her en koselig nordlending med mye humor og litt sosial intellekt å prate skit med om kvelden eller andre tider på døgnet :)

 

Adressen min er forresten [email protected]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er så jævlig deprimert. Jeg er egentlig ikke sikker på om depresjonen holder på å gå over til resignasjon.

 

Jeg føler jeg har det så utrolig kjipt for tiden. Ingen familie-jul med masse gaver under treet og stor julemiddag. Ingen å gåtil i tøffe stunder. Huff. Føler meg evig alene. Det er ikke det, jeg har folk rundt meg ofte, men alikevel føler jeg meg så ensom. Jeg har til og med kjæreste, og alikevel føler jeg meg ensom. Ikke spiser jeg heller. Hele denne uka har jeg kanskje spist 6 brødskiver. Jeg klarer ikke å spise. Ikke klarer jeg å gjøre rent heller. Det eneste jeg orker er å sitte i en stol hele dagen og ikke gjøre noe. Den eneste tiden på dagen jeg føler meg vel er når jeg sover. Noe jeg gjør ofte. Altfor ofte. Jeg føler meg bare lystløs. Dette er den tredje julen på rad jeg må feire uten familie og venner. Jeg føler ikke jeg har noe liv lenger. Jeg klarer ikke å se foran meg, ser bare mørke. Jeg har vært vekke fra alt som er kjent og kjært i tre år. Og nå begynner forholdet mitt å briste i tillegg. Ikke har vi mye penger heller, så hvis vi slår opp står jeg på gata uten noen ting siden jeg bor hos han. Jeg har ikke kunnet kjøpe noen julegaver heller. Ikke en gang til typen. Jeg føler meg så nede. Jeg spiser ikke, sover alt for mye, trener ikke, rydder ikke... jeg føler ikke jeg lever i det hele tatt. Hadde jeg ikke hatt internett hadde jeg vel heller ikke gjort det heller. Det eneste som får meg til å klare å holde meg på beina er at jeg kan snakke med vennene mine på MSN.

Lenke til kommentar

Kjipt å ha den følelsen nå i Juletiden :(

 

Får prøve å se det positive i det at du har folk på MSN som du kan snakke ut med og som forhåpentligvis hjelper deg gjennom den tøffe tiden du er i nå.

Har du prøvd å fortelle hvordan du har det til typen din?

 

Hvis det forsette eller har holdt på over lengre tid så burde du kanskje ta deg en tur til legen å få noe råd derfra, evt noen piller som kan styrke deg.

Lenke til kommentar

Hvis det er noen som trenger en samtale om åssen man kan få et bedre selvbilde, send meg en PM, så kan vi ta en prat. Er en gutt på 19 år, som selv gikk fra å føle meg som en taper, til å nå være glad for å være den jeg er. Er også åpen for samtaler uansett hva du måtte ha på hjertet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

slenger meg på også. er veldig kjekt å se at det er så mange her som melder seg frivillig. godt å se at folk bryr seg om hverandre. jeg er 20 år gammel og har gått fra å være en taper til å være glad for den jeg har blitt. flere av mine venner jeg har i dag har sagt at grunnen til at de ble så godt kjent med meg er fordi de ganske rask følte de kunne stole på meg. jeg er interessert i å vite hva som skjer med andre og hvordan det går med dem fordi jeg bryr meg. andre menneskers velvære har jeg alltid satt forran meg selv. det er ikke alt jeg har erfaring rundt men jeg er åpen for å snakke om absolutt alt mellom himmel og jord pluss litt til. taushetsplikt er selvfølgelig ikke et spørsmål men en selvfølge.

 

send gjerne en pm hvis du vil ha en å snakke med

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...