Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger du noen å snakke med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Skulle bare mangle egentlig, vi trenger nok alle å ta bedre vare på hverandre i den "hektiske" tiden vi er oppe i. Og da tenker jeg ikke bare på julen...

 

Fornuftige tanker, og når det kommer til å hjelpe så bør man ikke bli en krykke for den man vil hjelpe. Det man derimot skal gjøre er å hjelpe til med å klargjøre situasjonen/forutsetninger, få den som hjelpes til å finne sin beste "kurs" i ulendt farvann, for så og stå på sidelinjen å heie frem deltakeren. :new_woot:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville bare si at jeg er tilgjengelig på både msn og pm om noen vil snakke. Det er ikke for å skryte, men jeg er en god lytter for de som trenger det. Faktisk er det oftest meg vennene mine går til når de vil snakke, og jeg har "erfaring" med det meste. Selv studerer jeg psykologi, men jeg er langt i fra i stand til å hjelpe folk med seriøse problemer. Uansett kan jeg lytte da, og komme med noen små råd om ønskelig.

 

Personlig info:

Jente på snart 21 år, bor i Trondheim

[email protected]

 

Ikke vær redd for å ta kontakt :)

Lenke til kommentar
Gjest gjest856

får ikke logget inn med min bruker på denne pcen..

 

men jeg vil gjerne være til hjelp..

 

* depresjoner

* selvmord

* forhold til både gutter å jenter (ikke nok med at jeg er jente men har en haug med kamerater så vet hva de og tenker)

* skole, å gå andre veien i forhold til andre (er jente blir anleggsmaskinfører)

* venner

* sosialisering

* venner

* alkohol, fester

* dop

* sex

 

 

osv... er altmulig kvinne, lett å snakke med og er god hobbypsykolog :-) og hatt fordypning i psykologi..

 

mail: [email protected]

Lenke til kommentar

Kanskje ikke den best kvalifiserte, men vil nå bidra der jeg kan.

 

Er 16/17 år, men har vært med på litt av hvert.

Bodd i Bergen cirka 1,5 år. Resten av livet har jeg bodd i Åmot i Telemark.

 

Områder hvor jeg har kunnskap.

 

Mobbe andre og eventuelle depresjoner etter dette. Blant annet Depresjon etter utøvelse av vold.

angst.

depresjon. Vært borti en del felter her.

Det å bli mobbet.

Det å isolere seg selv og hvordan komme tilbake til samfunnet.

Alkohol og rus relaterte situasjoner/problemer som umyndig.

Kan også litt om en del andre ting og tar du kontakt vil jeg prøve å stille opp så godt jeg kan.

familieproblemer, kanskje du har steforelder du har problemer med eller sliter med din mors stadie nye "venner", har en god del erfaring med dette.

 

Msn i profil eller send en PM om du vil :)

 

Ps: Se bort i fra min veldig umodne avatar...

 

Edit: Vet ikke hvorvidt folket har taushetsplikt eller ikke, men jeg kjører i hvertfall den linja...

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998

Hvis noen trenger å prate, så kan dere prate med meg :) Er lett å snakke med, og klarer faktisk å hjelpe folk har jeg hørt ! Send meg en PM hvis du trenger noen å snakke med, vil ha råd, og lignende.

Lenke til kommentar
Edit: Vet ikke hvorvidt folket har taushetsplikt eller ikke, men jeg kjører i hvertfall den linja...

 

Taushetsplikt er en selvfølge.

 

Jeg bare lurer litt på hvordan responsen til dette opplegget har vært så langt? Er det populært eller hva?

Jeg har fått en del henvendelser selv (rundt 10?), men så står jo jeg øverst på listen og. Føler dere dere har noe å komme med fremdeles?

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer litt på hvordan responsen til dette opplegget har vært så langt? Er det populært eller hva?

Jeg har fått en del henvendelser selv (rundt 10?), men så står jo jeg øverst på listen og. Føler dere dere har noe å komme med fremdeles?

Selv har jeg bare fått henvendelser fra tre brukere. Føler at tiltaket hjelper. Jeg sitter kanskje ikke med løsninger på alt, men kan hjelpe ved å lytte hvertfall. :)

 

Ang. Taushetsplikt så har vi ingen lovpålagt taushetsplikt, men jeg hadde aldri gått videre med det som blir fortalt meg.

Lenke til kommentar

Gutt på 18 år fra Oslo her :)

 

Har som de fleste her vært en form for hybbopsykolog for venner, hjulpet dem hvis det for eksempel har gått dårlig med et forhold eller om de bare har hatt en fryktelig dårlig dag. Har lett for å snakke om det meste og føler selv folk føler seg trygge på å betro meg med ting.

 

Ting som jeg har gått gjennom og som kan være til hjelp for andre er:

 

-Det å ha en forelder med kreft

-Det å¨ha en døv forelder(Vanskelig for noen å skjønne,men dette er tungt til tider)

-Kjærlighet generelt(Gått gjennom en del av oppturer og nedturer i kategorien)

-Det å bli mobbet og hvordan komme seg ut av dette.

 

Sier så klart ingenting videre og msn ligger i profilen. Håper jeg kan vøre til hjelp for noen :)

Lenke til kommentar

Jeg stiller gjerne opp som kontaktperson. :)

 

Jeg er en gutt på 19 år som har erfaring med en del livsproblemer som trengs og prates om. Har i en lang tid hatt en venn med downs syndrome som jeg mer eller mindre har vært støttekontakt for. Har du noe på hjertet som vil ut, så kan du gjerne ta kontakt med meg.

 

Vil også si at empati er en stor del av meg da jeg bryr meg om personer. Jeg har også kompetanse innen ledelse for barne- og ungdomsidrett, noe som også innebærer hvordan barn utvikler seg fra liten alder og deres mentale utvikling gjennom barndommen.

 

Jeg har heller ingen fordommer mot personer.

 

Ta kontakt via PM for MSN. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Meh.

 

Gutt 17, skal vistnok være ganske enkelt å åpne seg for meg, om jeg er en god lytter kan diskuteres, men jeg liker nå å tro det. Rådene mine er kansje ikke alltid de beste, men om du har masse på hjertet som du gjerne vil få ut, kan jeg nok være til hjelp.

 

Bare send PM for msn, eller tlf nr.

 

Hey, at least i'm honest :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke at kompetanse har så mye å si ...!?

 

Hovedsaken er at man har lyst til å lytte.

 

:)

 

Man har jo kanskje lyst til å snakke med en som har vært gjennom noe av det samme? Muligens? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg tror ikke at kompetanse har så mye å si ...!?

 

Hovedsaken er at man har lyst til å lytte.

 

:)

 

Man har jo kanskje lyst til å snakke med en som har vært gjennom noe av det samme? Muligens? ;)

 

Joda, det er helt naturlig, men bør ikke bli en begrensning for alles motivasjon.

 

Derssuten har jeg aversjon mot å gi råd, fordi jeg tror på at "du skal gå to mil i en annen manns sko, før du vet hvor den trykker". Hvem av oss har tid til det?

 

De beste "sannheter" jeg har fått med meg, har kommet fra "tilfeldige" individer.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...