Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger du noen å snakke med?


Anbefalte innlegg

jeg heter Mats og har nettop fylt 17 år.

 

jeg har selv vert gjennom mye fra problemer hjemme, feil miljøer og mangel på lyst på livet.

jeg har senere blitt alle jentenesprate venn og jeg dømmer ikke andre får dems feil og er en god lytter. har sterk tro til taushetsplikt har selv også vært hos bup og lignede har kommet meg opp av grøfta og er en god glad gutt.

 

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg melder meg gjerne som samtalepartner/"hobbypsykolog". Jeg er 30 år, og ser på meg selv som ærlig, empatisk, omtenksom og snill.

 

Jeg har gjennomgått en del motgang i livet selv, som jeg har kommet meg meget styrket ut av. Jeg har nå et veldig godt liv, og har lagt bak meg og løst de problemene jeg tidligere hadde. Jeg har lært utrolig mye, og ønsker å bidra til at mine medmennesker greier å se lyset i enden av tunnelen, og lære at det er i motbakke det går oppover. Jeg tror på at man tilegner seg mest livsvisdom ved å oppleve motgang en gang i blant. Jeg har ikke hatt noen diagnoser, men føler likevel at jeg har hatt ganske store utfordringer i livet som jeg har kommet godt igjennom.

 

Mine erfaringer:

 

- skilsmisse/samlivsbrudd (ikke eget, men foreldres. Her har jeg hjulpet flere som har opplevd det samme.)

- brutte familierelasjoner (noen i familien som ikke vil ha kontakt med andre i familien)

- depresjoner (til tider egne, også hjulpet andre)

- mobbing (på barne- og ungdomsskole)

- gjeldsproblemer (var selv nær personlig konkurs)

- sosial angst (tildels opplevd selv, i mindre grad)

- ensomhet/isolasjon (henger sammen med sosial angst)

- overgrep (ikke selv-opplevd, men hjulpet andre som har opplevd det)

- kjæresteforhold (har jo vært igjennom noen slike, hehe)

 

Jeg har lest en god del om sjelesorg, og har benyttet en del av den kunnskapen ved kontakt med andre mennesker som har slitt med en del utfordringer og problemer. Jeg tror på menneskeverdet, og vet at alle mennesker er like verdifulle.

 

Send meg en PM dersom du ønsker å prate, så tar vi det derfra. :)

 

PS: taushetsplikt er en selvfølge.

Endret av hessel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter en del grov mobbing på ungdomsskolen, så har en del år forsvunnet fordi harddisken i hodet blokkerer minnet avhengig av hvor vondt det er.

Jeg får profesjonell hjelp, og vi har vel slått fast at det er PTSD, med underdiagnose global amnsia, betyr rent praktisk at den episodiske hukommelsesevnen er noe vel svekket.

 

Om noen tørr å snakke med meg etter den presentasjonen blir jeg glad. Det jeg trenger litt hjelp med er ting som forbedre selvtilliten og mestring av angst(som kommer av minnene, ikke sterkt) og følelsene når jeg blir nedfor.

 

[email protected]

Lenke til kommentar

Ville bare si noe: Dere som har lagt meg til og ikke presenterer dere, eller prater med meg innen noen dager, sletter jeg. Har fått en god del henvendelser nå, og det er dessverre et par som aldri har sagt et ord (lagt til for uker siden). Det er litt unødvendig, da jeg er her for å hjelpe og ikke for å få mange msn kontakter jeg ikke prater med ;)

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med tiltaket, og det er godt å hjelpe :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg la deg til, du skulle snakke med meg dagen etter sa du.. har ikke sett deg på siden den gang....

Åja, unnskyld for det, men jeg har hatt eksamen med 2 dagers mellomrom nå, siste på mandag. Leser fra mårra til kveld, så har litt andre ting å gjøre for tiden. Men som sagt har jeg siste på mandag som kommer nå, og da kan jeg endelig sitte litt på pc og se litt tv igjen :)

Lenke til kommentar

Jeg stiller opp igjen. Kan snakke om alt fra A til Å. Helst folk i fra 16 år og eldre. Anbefaler folk med dype depresjoner osv å prate med andre eller søke skikkelig hjelp, siden det er mer arbeid enn jeg egentlig vil ha. Ellers har jeg ingen andre krav. Kan gjerne prate med folk som bare vil ha noen å mase på med kveldstid, fordi jeg sitter ofte oppe seint å det er alltid hyggelig å ha noen med litt livserfaring å prate med.

 

Bare å sende meg en pm og litt om dere selv :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er tilgjengelig for dem som ønsker. Snakker mest med folk om kjærlighet o.l.

Er selv 17 år. Har veldig mange jentevenner, så jeg er blitt veldig flink til å snakke med dem, og tenker vel ikke så veldig ulikt heller. Snakker ofte med jenter om hvordan de føler det i henhold til typen osv.. Har selv vært i et forhold med ei jente i rundt 10 måneder, men ikke noe mer.

 

Snakker med alle som trenger noen å snakke med.

 

 

Kan også nevnes at jeg har vært en outsider på skolen før( ungdomsskolen), hvor jeg ikke hadde noe spesielt med venner, ikke var mye med på sosiale happeninger og det var en del som trodde jeg var homo. Jeg vet selv at jeg ikke er det, men har ingenting imot at folk er det. Er btw en nokså "populær" person på videregående nå, har mange venner og ting går ganske bra. Så om du føler deg støtt og utforbi kan du også snakke med meg.

PM :)

Endret av Ballus
Lenke til kommentar

24 år gammel, driver med programmering, har hatt samboer og bodd i bergen, er nå student i Tønsberg.

 

Jeg er vel kanskje ikke den mest aktuelle samtale partneren blant alle her, men du kan snakke med meg om alt fra dataproblemer til kjærlighetssorg.

 

Jeg er som regel online på MSN.

henning.moe @ hotmail.com

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

først og fremst. Dette er skrevet på iPhone så skriver i stikkord og kommer tilbake til dette i morgen når jeg har pc. Skriver i stikkord:

 

- har vært på bruce konsert og sitter i lobbyen på sas radisson hotellet. Får ikke sove pga en far med snorkeproblemer.

- mista jobben jeg er på prøvejobb på av særdeles dårlig grunn. Sjefen sa at jeg ikke hadde kommet i god nok kontakt med andre ansatte. Det var eg sjokk da jeg har blitt veldig glad i alle ansatte der og kunne ikke tro de mente slikt om meg. Jeg er lett å bli kjent med.

- jeg la opp sommeren etter den jobben. Nå har jeg ingen jobb og ingen penger

- mamma kan ikke bidra da hun har kreft og trenger sine penger til "dop" staten ikke dekker og til egen pleie.

- ingen venner i Bergen bortsett fra en. Han er bortreist til august og da er han hjemme i en uke før han reiser i militæret.

- deit i morgen som sikkert går i dass pga null søvn

- mamma og hennes sykdom er også en belastning som merkes på kroppen når jeg ikke har det vel selv.

 

Vil legge til at jeg for to uker siden bodde i stvg, hvor jeg hadde det veldig bra, men måtte gi opp leiligheten pga mamma trenger meg hjemme og vi hadde ikke råd til å beholde den og innerst inne vil jeg pleie henne og være der for henne.

 

Når jeg ser tilbake på min innsats på prøvejobbingen er det ingenting jeg ville gjort annerledes. Jeg kan ikke bare ta meg til rette heller. Jeg fremstod som ydmyk, ærlig og veldig snill. Skjønner ikke hvordan jeg er uønsket. Jeg er en hyggelig fyr og minimal belastning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er hobbypsykolog som det heter, liker at folk snakker til meg om problemene sine og gir meg en sjanse til å hjelpe. Jeg hører på alt du sier, og kommer med forslag og oppmuntringer. Egentlig kan du bare legge meg til på msn om du vil ha noen å snakke med, du trenger ikke ha et problem av noe slag :)

 

Er gutt, 15 år gammel, og jeg er kanskje ikke gammel nok synes noen til å tilby sånn hjelp som dette, men noen synes kanskje også det er greit å snakke med en på sin egen alder, og er nok mange på min alder som kanskje sliter med et eller annet. Jeg vil høre på deg uansett alder altså, ikke misforstå :)

 

Kan snakke om hva som helst, har ingen fordommer eller egne ideer om hva som er "normalt" f.eks. Du kan snakke fritt, og jeg har selvsagt en taushetsplikt. Send meg en melding her på forumet om du vil ha msn`adressen min. Dette er forresten en veldig fin tråd, veldig glad den ble opprettet ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...