Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger du noen å snakke med?


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke at kompetanse har så mye å si ...!?

 

Hovedsaken er at man har lyst til å lytte.

 

:)

 

Man har jo kanskje lyst til å snakke med en som har vært gjennom noe av det samme? Muligens? ;)

 

Joda, det er helt naturlig, men bør ikke bli en begrensning for alles motivasjon.

 

Derssuten har jeg aversjon mot å gi råd, fordi jeg tror på at "du skal gå to mil i en annen manns sko, før du vet hvor den trykker". Hvem av oss har tid til det?

 

De beste "sannheter" jeg har fått med meg, har kommet fra "tilfeldige" individer.

 

:)

 

Sett at noen føler behov for å snakke med "likesinnet"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Espen karlsen

Trenger en å snakke med men er vanskeligt å velge

Er 14 år og gutt

 

problemene er:

fryst ut

dårligt selvtillit

kjærlighetsorg

deprisjoner (grunn de over her. ikke noe veldig alvorlig)

sjenert

få kontakt med jenter

 

hver gang jeg har prøvd å smakke med jenter så svikter/skjelver jeg veldig i beina.

spill har gjort at jeg har mistet de fleste vennene mine.

 

Det var litt om meg

Bare skriv i msn addresse i denne tråden så legger jeg noen til :)

Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998
Trenger en å snakke med men er vanskeligt å velge

Er 14 år og gutt

 

problemene er:

fryst ut

dårligt selvtillit

kjærlighetsorg

deprisjoner (grunn de over her. ikke noe veldig alvorlig)

sjenert

få kontakt med jenter

 

hver gang jeg har prøvd å smakke med jenter så svikter/skjelver jeg veldig i beina.

spill har gjort at jeg har mistet de fleste vennene mine.

 

Det var litt om meg

Bare skriv i msn addresse i denne tråden så legger jeg noen til :)

 

Vil gjerne hjelpe deg :)

Legg meg til, så snakkes vi ! [email protected]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sliter veldig med å få kontakt med vennene mine på fritiden. Jeg begynner snart å tro at de ikke har noe liv ved siden av skole/jobb, men sannheten er at de konstant, fra de kommer hjem til de skal legge seg sitter foran skjermen og nerder som bare faen. Jeg spørr de hver eneste dag om de vil være med å finne på noe annet, f.eks. stå på i ski i kvitfjell, ta en langrennstur, fiske, ta en kjelketur.. Men neida, bare se på denne meldingen jeg fikk av en av de idag:

 

Jeg: skal vi ta en tur oppi kvitfjell i morra kanskje?

"Vennen": Huff, jeg er lat, orker liksom bare ikke..

 

Dette fikk nesten begret til å renne over. Jeg er faen meg så lei av å høre sånt piss som det der. Hadde det vært opp til meg skulle jeg tatt med meg øksa has far ei natt og rasert hver j**** pc i hele dalen! det skulle ikke gjort meg noe. Jeg er så lut lei denna skjermen atte.

 

Eneste gangen jeg ser kompisene mine er da vi sitter sammen på bussen, men da sitter de som regel å sover. Mens jeg sitter og nærmest snakker til meg selv. Ja jeg sitter på data og skriver dette, men jeg skulle gjort hva som helst for en hel natt med vennene mine sammen, borte fra pc`n. Hva som helst.

 

Gleder meg til kloning blir noe alle kan gjøre, for da skal faen meg jeg og Espen2 gjøre ting HELE dagen lang sammen.

 

Nei, jeg skulle levd på 60-80 tallet jeg, da ungdommen gjorde ting sammen og da snakker jeg ikke om the gathering og lan og sånne ting. Fatters forteller hele tiden hva han pleide å gjøre da han var ung.. Det var å sykle til fotballbana der alle i bygda var samla for å spille, og de kjørte rattkjelke fra helt innpå fjellet og ned igjen. Gjerne to ganger daglig.

 

Dette måtte ut!

Lenke til kommentar

Walse: Jeg skjønner deg godt. Man begynner egentlig litt å lure på om dette er dine virkelige venner, som regel blir det bare overfladisk.

 

Lurer på en ting, har dere ellers samme interesser? Hva kan vennene dine ellers ha funnet på bortsett fra å sitte forran PC-en? Og har du andre kontakter rundt deg?

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at så mange vil gjøre fra seg ungdomstia foran en skjerm i en mørk kjeller og utvikle kviser.. Det er hvertfall det siste jeg vil!

 

Skulle gjerne fått meg dame, men finnes ingen som er av typen jeg trenger. De er samme type som de venne jeg skrev om. Alle er jo blitt så usosiale at de klarer ikke holde en samtale uten et tastatur foran seg. Det er horribelt! Sitter bussen og hører snakk om grafikk kort og skjermsparere, mens innimellom all nerdepraten kommer det gjerne et lol eller omg(de verste orda jeg vet om). Dette har jeg alldeles ingen kunnskap om så da legger jeg gjerne hodet på skakke og gråter en stille gråt og spørr skaperen; HVORFOR MEG?

 

Skriver som om jeg synes veldig synd på meg selv nå, men etter at dette har pågått snart 3 år er det godt å få det ut av systemet.

Vi møtes gjerne på fester vi og, da er de sosiale som bare det, jadda.. Drikker og koser seg, mens neste dag igjen etter at de har hatt det som ser ut som verdens beste kveld for dem, glemmer alt og setter seg foran skjermen igjen. Sover til 3 på dagen og sitter til 3 på natten.

 

Da jeg blir gammel skal jeg skrive innlegg i lokal avisa om hvordan ungdommen later seg og nerder foran skjermen.. åååååååååh, som jeg gleder meg!

Endret av walse
Lenke til kommentar
Walse: Jeg skjønner deg godt. Man begynner egentlig litt å lure på om dette er dine virkelige venner, som regel blir det bare overfladisk.

 

Lurer på en ting, har dere ellers samme interesser? Hva kan vennene dine ellers ha funnet på bortsett fra å sitte forran PC-en? Og har du andre kontakter rundt deg?

 

Hadde det vært fler folk der jeg bor ville det kanskje vært noen fler å finne på ting med. Interessene de har har jeg vokst ifra.. Spille wolfenstein og spill på 123spill er liksom ikke min greie lenger, if you catch my drift.

 

Når jeg tenker meg om så er de jeg har det aller best sammen med onklene mine da de er her i påska og sånn. De er nesten 50 alle sammen, men alikevel dobbelt så spreke og sosiale som de på min alder. Sammen med de hører jeg historier som kan få lungene til å sprekke av latter og de serverer meg akevitt og så snakker vi fotball. Det er min største lidenskap, fotball. Det er ikke annet jeg heller vil snakke om enn akkuratt det temaet og heller ikke noe annet jeg vil se på tv. Vi pleide å spille masse fotball da vi var små, men nå er det kanskje en eller to ganger om sommeren vi samles en liten gjeng.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...