Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fueled By Fire var slettets ikke dårlig :)

 

Vet, legger til Fueled by Fire til "beste thrash band på lenge" lista mi nå.

 

så langt består den av Spellbound, Hyades og Fueled By Fire.

 

Skal sjekke ut "Anger as Art" og et til hvis navn jeg ikke kommer på i farta, så de var nevnt som synonym til FBF, så er nok verdt å sjekke de ut.

Lenke til kommentar

De to Anaal låtene på myspace er ganske så representative for skiva. Akkurat hørt gjennom hele verket for første gang, og skiva er knall. Veldig melodiøs, mye clean vokal, mye groovy partier, variert vokal og selvsagt et helvetes tempo på de fleste låtene.

 

Mye av clean vokalen minner meg om en slags blanding av Ihsahn og Garm/Trickster G. Får litt Emperor/Arcturus vibber av den, og det er bare positivt ment siden jeg elsker vokalen der.

 

Det eneste jeg personlig savner er litt mer... kaos. Skulle gjerne sett at de la inn litt mer atonalitet og "stygge" riff/partier, og gjerne langt flere lag med gitarer. Det er litt av det mot slutten av skiva (de mest ekstreme låtene kommer mot slutten), men skulle gjerne hatt mer (det er uansett bare min preferanse når det gjelder ekstrem metal sånn generelt sett). Castigation and Betrayal er den eneste låta jeg virkelig fikk et grimt glis rundt munnen av, og jeg regner med det er den de har snakket om når de lovet noe som skulle overgå Pandemonic Hyperblast. Det er nettopp sånn jeg vil ha AN, aldeles deilig hensynsløs brutalitet.

 

Så, Anaal Nathrakh skuffer absolutt ikke, selv om de heller ikke finner opp så veldig mye krutt. Tror nok denne skiva kommer høyt på lista når året skal oppsummeres.

Lenke til kommentar
Hørte gjennom Graveworm - Engraved in Black igår. Likte den ganske godt.

 

Jeg hørte også på noen av Gorgoroth sine utgivelser. Incipit Satan og Under The Sign of Hell. Var faktisk ikke så ille som jeg hadde trodd.

 

Incipit satan og Revelation of Doom er jo klassiskere :)

 

Det er de to beste skivene. Elsker dem. Ad Majorem Sathanas Gloriam er også ganske bra, veldig hard og brutal. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...