Gå til innhold

Elkjøp/Lefdal nedprioriterer PS3/Blu-Ray


Anbefalte innlegg

En liten ting som er viktig oppi dette er at store kjeder er billige for leverandørene. 1 sted å levere MASSE varer til går raskere og rimeligere enn mange små steder å levere litt varer til.

 

Dermed er det ikke helt sort hvitt og negativt med store stygge forhandlere med stor markedsandel på spill, enkelte leverandører setter faktisk pris på et godt samarbeid :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En liten ting som er viktig oppi dette er at store kjeder er billige for leverandørene. 1 sted å levere MASSE varer til går raskere og rimeligere enn mange små steder å levere litt varer til.

Ja, jeg sier jo dette i min nest siste post: "(til en billig pris, grunnet gigantiske parti innkjøp)" osv. Jeg er derfor, naturligvis, enig.

 

 

Dermed er det ikke helt sort hvitt og negativt med store stygge forhandlere med stor markedsandel på spill, enkelte leverandører setter faktisk pris på et godt samarbeid :).

Er det noen leverandører som ikke setter pris på godt samarbeid? :)

 

 

Jeg våknet nettopp, kan være derfor jeg ikke helt skjønner hva poenget ditt er :) Ellers er det en veldig god artikkel om gamer ED i November EDGE, det har ingen direkte relevans (ja, jeg sier det først =P), men jeg tror gamer ED kan komme fra mangel på spill-kultur (man ser bare på et spill som noe man begynner og blir ferdig med), ettersom man ikke får den samme følelsen av et helhetlig spillprodukt.

Ja, noe sånt.

Lenke til kommentar

Ny blekke fra Elkjøp dundret ned i postkassen idag. "Tema Spill&Video" med forsidesak "Siste nytt! Les om de siste nyhetene fra spill & filmverden". I lederartikkelen kan man lese

 

Vi har laget dette Spill & Film Tema slik at du som kunde i fred og ro kan få orientert deg litt om alt som finnes, idag er utvalget nemlig så stort, spennende og nyskapende at det ikke alltid er like enkelt og vite hva man skulle velge eller ønske seg.

 

Sammendrag:

XBox360 er overrepresentert med egne "skryteartikler" om hvor fabelaktig produktet er, Wii er godt representert med egen artikkel, og PC spill er godt representert. Av 40 sider med Film & Spill har Elkjøp funnet plass til en halv side med Playstation 2 spill. Playstation 3 og PSP er overhodet ikke presentert, verken konsoll eller spill.

 

Grenser ikke dette mot villedende markedsføring, ettersom man i lederen hevder at magasinet "orienterer deg litt om alt som finnes idag" ?

Lenke til kommentar

I elkjøpbutikken jeg har vært i har det vært en og en hel hylle som kun var dedikert til ps3 spill. Jeg kunne heller ikke se HD-dvd noe sted bare blu-ray. Jeg synes selv at elkjøp er den beste fysiske butikken å kjøpe spill i. Det eneste teite er at man må sjekke prisen med sånn scanner selv på noen av spilla.

 

Og det er kun nylig at jeg endelig så at det var mer 360 spill enn ps2. Dessuten var elkjøp en av de første som FJERNET alle xbox spill fra hyllene. Synes det er latterlig at dere kaller hele kjeden for en 360 fanboy. Du kan ikke se på noens anbefalninger og dømme hele butikken ut ifra det.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Ny blekke fra Elkjøp dundret ned i postkassen idag. "Tema Spill&Video" med forsidesak "Siste nytt! Les om de siste nyhetene fra spill & filmverden". I lederartikkelen kan man lese

 

Vi har laget dette Spill & Film Tema slik at du som kunde i fred og ro kan få orientert deg litt om alt som finnes, idag er utvalget nemlig så stort, spennende og nyskapende at det ikke alltid er like enkelt og vite hva man skulle velge eller ønske seg.

 

Sammendrag:

XBox360 er overrepresentert med egne "skryteartikler" om hvor fabelaktig produktet er, Wii er godt representert med egen artikkel, og PC spill er godt representert. Av 40 sider med Film & Spill har Elkjøp funnet plass til en halv side med Playstation 2 spill. Playstation 3 og PSP er overhodet ikke presentert, verken konsoll eller spill.

 

Grenser ikke dette mot villedende markedsføring, ettersom man i lederen hevder at magasinet "orienterer deg litt om alt som finnes idag" ?

Så det der jeg også. Skulle vært morsomt å vite hva som skjer bak kulissene her. Ser ut for meg som om Elkjøp sentralt har en slags kampanje gående, for å få oppmerksomheten til Nordisk Film eller Sony selv.

Endret av Tharos_
Lenke til kommentar
Ny blekke fra Elkjøp dundret ned i postkassen idag. "Tema Spill&Video" med forsidesak "Siste nytt! Les om de siste nyhetene fra spill & filmverden". I lederartikkelen kan man lese

 

Vi har laget dette Spill & Film Tema slik at du som kunde i fred og ro kan få orientert deg litt om alt som finnes, idag er utvalget nemlig så stort, spennende og nyskapende at det ikke alltid er like enkelt og vite hva man skulle velge eller ønske seg.

 

Sammendrag:

XBox360 er overrepresentert med egne "skryteartikler" om hvor fabelaktig produktet er, Wii er godt representert med egen artikkel, og PC spill er godt representert. Av 40 sider med Film & Spill har Elkjøp funnet plass til en halv side med Playstation 2 spill. Playstation 3 og PSP er overhodet ikke presentert, verken konsoll eller spill.

 

Grenser ikke dette mot villedende markedsføring, ettersom man i lederen hevder at magasinet "orienterer deg litt om alt som finnes idag" ?

Om du mener det er villedende er det jo bare å klage det inn for forbrukerombudet som villedende markedsføring. Enten det, eller så kan du la være, og da er det vel ikke så farlig?

 

Uansett, når Elkjøp akkurat nå har starta å få ps3spill og maskiner inn igjen, så er det ikke slik at man kan få gjort om på en annonse som er trykket for 2.5 uke siden :).

Lenke til kommentar

Neineinei.

 

Forbrukerombudet :). Ikke forbrukerrådet. Forbrukerrådet har ingenting med markedsføringsloven å gjøre.

 

Jeg tipper forresten (uten å ha sett noe som helst å bække dette opp med) at det dukker opp ps3spill, ps2spill osv i annonser framover :).

 

PSP - kommer det egentlig noe som helst bra til PSP for tiden? (jeg spør fordi jeg ikke vet)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
PSP - kommer det egentlig noe som helst bra til PSP for tiden? (jeg spør fordi jeg ikke vet)

Er vel litt off-topic, men nei. Kommer et God of War-spill neste år, men gode høstspill er bortimot ikke-eksisterende. Slappe PS2-konverteringer interesserer meg ikke.

 

Min har støvet ned i lang tid nå. Tror faktisk jeg kommer til å bruke min mest som PSX-emulator framover...

Lenke til kommentar

Tror pipen hadde hatt en helt annen lyd hvis Xbox 360 hadde blitt nedprioriter...

Til det at Elkjøp tok ut Xbox først av hyllene skyldes vel kanskje at Microsoft kuttet ut Xbox tvert med engang Xbox 360 kom, utviklere driver jo fortsatt å lager spill til Ps2, bare se på Fifa 08, ps2 hadde den mest solgte versjonen av alle i nordens støreste varehus.

 

Det finnes også mange bra Psp spill som ikke er tatt inn av Elkjøp, det er bare fordi dere ikke intereserer dere for den at det "ikke finnes" noen spill til Psp.

Lenke til kommentar
I elkjøpbutikken jeg har vært i har det vært en og en hel hylle som kun var dedikert til ps3 spill. Jeg kunne heller ikke se HD-dvd noe sted bare blu-ray. Jeg synes selv at elkjøp er den beste fysiske butikken å kjøpe spill i. Det eneste teite er at man må sjekke prisen med sånn scanner selv på noen av spilla.

 

Og det er kun nylig at jeg endelig så at det var mer 360 spill enn ps2. Dessuten var elkjøp en av de første som FJERNET alle xbox spill fra hyllene. Synes det er latterlig at dere kaller hele kjeden for en 360 fanboy. Du kan ikke se på noens anbefalninger og dømme hele butikken ut ifra det.

Bare en kjapp kommentar til dette. Ang det at du må scanne inn spillene for å sjekke prisen - da har rett og slett butikken vært slapp med prisingen, alle spill skal ha pris på seg :).

 

Spill blir forøvrig ryddet ut av hyllene når det ikke lenger er et marked for de, og da så fort som mulig - for å gjøre plass til nyere ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...