Gå til innhold

Elkjøp/Lefdal nedprioriterer PS3/Blu-Ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At folk i det hele tatt gidder å handle spill på elektro kjeder som Elkjøp, Leftdal, Siba, Expert,etc skjønner jeg overhodet ikke!

De fleste større byer har jo gamer butikker som Spiderman/Game, EBGames/Gamestop,etc.

Dette er butikker som har det meste av spill og ikke foretrekker en type fremfor en annen.

Å handle spill på Elkjøp,etc blir som å handle CD`er på bensinstasjoner synts jeg..

Lenke til kommentar

Spill på feks elkjøp er billigere enn spiderman, EBGames, Spacewoprld etc.. så det er nok grunnen.. dro med meg fire 360-spill til 99 og 199kr da jeg var på elkjøp på sandvika igår.. så for meg er prisen viktig ettersom jeg vet hva jeg vil ha når jeg handler.

Om man ikke kan noenting om spill og vil ha et spill med grønne pærer skjønner jeg at man feks drar til spiderman, for der kan man få god hjelp av betjeningen.

 

Men utifra erfaring ang Elkjøp så er elkjøp innenfor oslo området billigere enn utenfor.. har merket dette i blant annet tønsberg hvor prisene er myyye høyere..

Lenke til kommentar
Spill på feks elkjøp er billigere enn spiderman, EBGames, Spacewoprld etc.. så det er nok grunnen.. dro med meg fire 360-spill til 99 og 199kr da jeg var på elkjøp på sandvika igår.. så for meg er prisen viktig ettersom jeg vet hva jeg vil ha når jeg handler.

Om man ikke kan noenting om spill og vil ha et spill med grønne pærer skjønner jeg at man feks drar til spiderman, for der kan man få god hjelp av betjeningen.

 

Men utifra erfaring ang Elkjøp så er elkjøp innenfor oslo området billigere enn utenfor.. har merket dette i blant annet tønsberg hvor prisene er myyye høyere..

9506003[/snapback]

 

Jeg handler fortsatt mine CD`er i platebutikken og ikke på Benser`n..

Lenke til kommentar
At folk i det hele tatt gidder å handle spill på elektro kjeder som Elkjøp, Leftdal, Siba, Expert,etc skjønner jeg overhodet ikke!

De fleste større byer har jo gamer butikker som Spiderman/Game, EBGames/Gamestop,etc.

Dette er butikker som har det meste av spill og ikke foretrekker en type fremfor en annen.

Å handle spill på Elkjøp,etc blir som å handle CD`er på bensinstasjoner synts jeg..

9505962[/snapback]

 

nei er jo merkelig at folk gidder betale 100kr mindre for et spill. Hvorfor i all verden skal man kjøpe på spiderman/ebgames etc? Jeg trenger da ikke veiledning for å kjøpe spill, og elkjøpbutikkene der jeg bor ihvertfall har nok av utvalg på nyere titler ihvertfall.

 

 

Som nevnt tidligere er det ikke rart at det blir brukt mindre plass til ps3. Tenk man har 1 meter hylleplass med x360 som selger kjempebra, så har man en meter ps3spill som selger kjempedårlig. Så får man plutselig en meter ledig hylleplass til, som enten går til x360 eller ps3. Ganske åpenbart valg?

 

Hvorfor sammenligner du med å kjøpe CD-er på bensinstasjoner? Bensinstasjoner har lavt utvalg, høye priser og stort sett bare samlecder og topphits. Elkjøp (de fleste) har stort utvalg, lave priser og de fleste titler bortsett fra litt særere titler.

 

Noen vil kanskje argumentere med at feks. EBGames har bytterett på sine spill, men hvem betaler for dette? Spillene er jo dritdyre, det er kundene som ikke returnerer spill som subsidier kundene som ikke klarer finne ut på forhånd hva de vil ha.

 

Så er det sikkert noen som mener vi skal støtte de små butikkene, siden de har kompetanse og service. Det er de som må tilpasse seg markedet, ikke andre veien. Mange sutret da fotobutikker gikk konkurs grunnet konkurranse fra nettbutikker og store kjeder som solgte i større kvantum pga. lav kompetanse etc. Men se på fotovideo feks. de klarte da å skape en fysisk butikk med veldig konkurransedyktige priser og ansatte med høy kunnskap. Hvorfor klarte ikke de små fotokjedene det samme, de var jo tilogmed etablert lenge før fotovideo og kan bare skylde på seg selv for å ikke ha dratt ut fingeren tidligere istedenfor å lene seg arrogant tilbake og regne med at folk vil betale 1000kr mer for et kamera fordi en "fotoekspert" nikker anerkjennende bak disken.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Enig der :D

...jeg er ikke av typen som forguder elkjøp, lefdal, siba etc.. men når de er billigere så utnytter jeg det og det blir en vinn-vinn situasjon mellom meg og butikken... Kjipt for feks. EBgames at de ikke klarer å matche det tilbudet, men sånn er det bare..

 

Hvorfor skulle jeg gidde å kjøre inn til byen, gjennom bomringen, betale parkering for så å kjøpe et spill til 649 på Spiderman når jeg kan kjøpe det for 299 på elkjøp 10min unna (med gratis parkering og ingen bomring).... sånn er det å bo i byen :D

Lenke til kommentar

Skjønner godt at folk vil spare penger på spill om det er mulig.

Men hadde alle tenkt slik ville ikke disse spillbutikkene overlevd.

Elkjøp har mulighet til å selge visse titler så billig som de gjør siden de ikke lever av å selge spill.

Det er kjøleskap,tv`er,barbermaskiner,etc Elkjøp lever av, spill er bare en bitteliten del av deres varesortemang.

Det betyr at de fint kan selge et spill uten særlig fortjeneste og bruke dette som et lokketilbud for å få folk inn i deres butikker.

Rene spillbutikker har ikke denne muligheten da de lever av å selge spill og dermed trenger en fortjeneste på disse spillene.

Jeg sytes ikke Elkjøp er så veldig rimelige egentlig, noen nyheter har de kjempepris på men går du gjennom endel eldre spill finner du nok ut at de rene spillbutikkene ofte har mye bedre pris på eldre spill.

Lenke til kommentar
**

9506258[/snapback]

 

Men hvis du leser det jeg skriver et par poster opp er det ikke din jobb å få disse spillbutikkene til å gå rundt, de får tilpasse seg markedet eller dø ut. Det er ikke sånn at alle spillbutikker vil gå konkurs så setter elkjøp opp prisene opp prisene 300kr. De har fortsatt konkurrenter som andre kjeder og spesielt nettbutikker.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar
Skjønner godt at folk vil spare penger på spill om det er mulig.

Men hadde alle tenkt slik ville ikke disse spillbutikkene overlevd.

Elkjøp har mulighet til å selge visse titler så billig som de gjør siden de ikke lever av å selge spill.

Det er kjøleskap,tv`er,barbermaskiner,etc Elkjøp lever av, spill er bare en bitteliten del av deres varesortemang.

Det betyr at de fint kan selge et spill uten særlig fortjeneste og bruke dette som et lokketilbud for å få folk inn i deres butikker.

Rene spillbutikker har ikke denne muligheten da de lever av å selge spill og dermed trenger en fortjeneste på disse spillene.

Jeg sytes ikke Elkjøp er så veldig rimelige egentlig, noen nyheter har de kjempepris på men går du gjennom endel eldre spill finner du nok ut at de rene spillbutikkene ofte har mye bedre pris på eldre spill.

9506258[/snapback]

Elkjøp tjener GODE penger på spill i alle varianter. Det er vel alt jeg har å si ang dine argumenter.

 

Og jo, en ting til - det er IKKE en bittelitendel av inntjeningen heller, absolutt en grunnpillar, det er nettopp DERFOR prisene er lave og utvalget skal være godt og at spillhyllene tar opp langt større prosentandel av butikkene enn feks en expertbutikk (sammenlign elkjøp storo og expert økern for eksempel..)

Lenke til kommentar
Jeg var på lefdal på lade i tr.heim forleden dag.

Dama før meg i køa spurte om de kunne anbefale et skype headset, hvorpå de TRE lefdal ansatte bak kassa så på henne som spørsmålstegn, ingen av de 3 hadde en gang hørt om skype

Jeg måtte bare le

9506432[/snapback]

Ja, for KASSA er jo helt klart de man spør i en butikk som har separat datakø og betjening :).

Lenke til kommentar
Men hvis du leser det jeg skriver et par poster opp er det ikke din jobb å få disse spillbutikkene til å gå rundt, de får tilpasse seg markedet eller dø ut. Det er ikke sånn at alle spillbutikker vil gå konkurs så setter elkjøp opp prisene opp prisene 300kr. De har fortsatt konkurrenter som andre kjeder og spesielt nettbutikker.

9506276[/snapback]

Nei, det er kanskje ikke vår jobb å sørge for at de dedikerte butikkene overlever, men det er kanskje i vår interesse? Elkjøp er ikke i nærheten av bredden til spillbutikkene, og kommer nok aldri til å bli det heller. En kan selvsagt argumentere for at nettbutikker har bredde, men jeg synes det er ganske ok å kunne tusle rundt og titte i en god spillbutikk. Og det kan jo tenkes at noen er (eller burde være) villige til å betale noen kroner ekstra for den muligheten?

Lenke til kommentar

Her i Trondheim er det like lite Blu-Ray som det er HDDVD. Faktisk så begynnte vi å le oss ihjel da vi besøkte en Elkjøp butikk forleden, det var hele 3 titler til Blu-Ray og 4 titler til HDDVD. Vil det si det er få titler idag til disse formatene ? Nei egentlig ikke. Det er over 500 Blu-Ray titler om man vil tilgjengelig.

 

Men skal være enig med PS3 titler, der er det ille på Elkjøp og Lefdal. Som oftest er PS3 titlene gjømt bort nesten og ingen har noe som helst peiling på når ting kommer inn eller om det hele tatt vil bli bestillt opp.

Lenke til kommentar
Jeg tror at gamlefar vurderte det som følger:

 

"Skal jeg kjøpe en maskin til 6000 eller 2500 når det kun er den jævla HDMI utgangen som er forskjellen?" - Hva vil det si for meg som kunde? At du må bruke en egen lydkabel ved siden av.....

 

Hvis man resonerer slik ovenfor så er vel valget veldig enkelt.

 

Personen var tydeligvis innstilt på å kjøpe PS3 når han kom og spurte om hjelp, ergo vil jeg tro han også var innstilt på å betale det den koster. Alternativet måtte være at han ikke viste hva PS3 kostet, men maskinens pris var jo godt synlig, så jeg tviler på at det var tilfellet.

 

Jeg kan være enig å si at en WII kanskje er bedre for sønnen, men det kommer helt ann på hvor gammel sønnen er - hvis han er i alderen 11-13 så ville jeg også anbefale at XBOX kontra WII fordi man skal gjerne vokse med maskinen,

9505603[/snapback]

Sønnen var 4 år ...

Lenke til kommentar
Men skal være enig med PS3 titler, der er det ille på Elkjøp og Lefdal. Som oftest er PS3 titlene gjømt bort nesten og ingen har noe som helst peiling på når ting kommer inn eller om det hele tatt vil bli bestillt opp.

9509109[/snapback]

Har enda til gode å se Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 og DiRT i en Elkjøp/Lefdal-butikk, og dette må jo i aller høyeste grad karakteriseres som toppspill for PS3.

 

Tilbake til Elkjøp-ansatten jeg fortalte om i post nr 1. Han skjønte faktisk ikke selv hvorfor utvalget var så dårlig, fordi butikken solgte mye PS3-maskiner. Å ikke tilby spill til en plattform, for deretter å skylde på at det ikke selger, er jo en klassisk nedadgående spiral som man ikke kommer ut av.

 

Jeg holder fortsatt en knapp på konspirasjonsteorien min ang Elkjøp/Lefdal-boikott av Playstation-produkter pga elendige avtaler med Nordisk Film/Sony.

Lenke til kommentar
Men skal være enig med PS3 titler, der er det ille på Elkjøp og Lefdal. Som oftest er PS3 titlene gjømt bort nesten og ingen har noe som helst peiling på når ting kommer inn eller om det hele tatt vil bli bestillt opp.

9509109[/snapback]

Har enda til gode å se Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 og DiRT i en Elkjøp/Lefdal-butikk, og dette må jo i aller høyeste grad karakteriseres som toppspill for PS3.

 

Tilbake til Elkjøp-ansatten jeg fortalte om i post nr 1. Han skjønte faktisk ikke selv hvorfor utvalget var så dårlig, fordi butikken solgte mye PS3-maskiner. Å ikke tilby spill til en plattform, for deretter å skylde på at det ikke selger, er jo en klassisk nedadgående spiral som man ikke kommer ut av.

 

Jeg holder fortsatt en knapp på konspirasjonsteorien min ang Elkjøp/Lefdal-boikott av Playstation-produkter pga elendige avtaler med Nordisk Film/Sony.

9509254[/snapback]

 

Som nevnt satser Elkjøp på store titler, og kjøper inn store kvantum av disse! PS3 har pr dags dato ingen skikkelig store titler, kanskje derfor man ikke finner så stort utvalg der?!

 

Når det er sagt, så var det tynt i hyllene også etter xbox360 var lansert, så det bedrer seg helt sikkert!

 

Hva har Elkjøp å tjene på å nedprioritere en konsoll? INGENTING

De ønsker å tjene så mye penger som mulig, som alle andre bedrifter, og fyller hyllene med ting som selger!

Lenke til kommentar

Sånn for moro skyld var jeg inne på Elkjøps nettbutikk... 16 PS3-titler og 11 Xbox360 - titler. PS3-spillene er stort sett dyrere da. :whistle:

EDIT: Og HD-DVD har de ikke i det hele tatt. I motsetning til HELE 1 (!) Blu-ray-tittel.

Jaja. Elkjøp er vel ikke akkurat stor som nettbutikk uansett da.

Endret av MrWoods
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...