Gå til innhold

Elkjøp/Lefdal nedprioriterer PS3/Blu-Ray


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal finne seg i primadonnanykkene til Elkjøp når man kan kjøpe ps3 til nesten halve prisen på elprice og play flommer over av gode filmer og spill til en rimelig penge.

 

Det er greit at elkjøp som stor i markedet kan forhandle pris med muskler men det er ikke kundeservice å skvise ps3 og br produkter ut av hylla pga at de misliker avtalen de har med sony. Det er arrogant og elendig kundeservice. Akkurat som når man annonserer varer man ikke har inne eller har ansatt mennesker i dataavdelingen som sender en vga-kabel med når fruen er der for å kjøpe en hdmi-kabel til meg. Hun hadde med en post-it lapp fra meg der det ordrett stod:

 

"HDMI - ca 2 meter. Fra pc til lcd-skjerm"

Jeg har tatt vare på lappen og benytter en hver anledning til å fortelle andre om mine opplevelser på elkjøp. Som etter mitt syn er norges mest håpløse kjede. Det er mulig jeg er ekstra uheldig med min lokale elkjøp-butikk (ryktene vil ha det til at den er det svarte fåret i elkjøpfamilien) men elkjøp er elkjøp IMO og da blir det play for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Elkjøp har annonsegaranti. Annonserer vi med varer vi ikke har inne og du er innom butikken innenfor de 3 første dagene i annonsen, så har du krav på et alternativ presentert - og levert til deg innen en viss tidsperiode. Dette sikrer deg de gangene uforutsette ting skjer.

 

Altså kan du ikke mase om at vi aldri har ting vi annonserer på lager. For, de gangene vi ikke har det, har du faktisk en RETTIGHET du kan benytte deg av. Bruk den, eller slutt å klage.

 

2. Elkjøp har ikke hatt ps3 60gb på lager siden i sommer, i den lille perioden starterpack kosta 5995,- veiledende. Å trekke inn hva elprice selger restelagre av denne maskinen til nå, 4 måneder etterpå OG etter 1 stk prisnedsettelse fra sony er HÅPLØST.

 

3. Når man er størst i norge og har høyest volum så har man markedsmakt. Om man da ønsker ikke kun Sony skal tjene penger på bundelen sin, men at forhandleren, som bruker reklamepenger og hylleplass på sony sitt produkt, også skal tjene - ja så FORHANDLER man med importøren. Nordisk Film. Dette er MARKED. Det er ikke dårlig kundeservice, og det er heller ikke arrogant. Det er faktisk til forbrukerens fordel - butikker som tør å si ifra til importører for å få bedre avtaler fører til lavere priser.

 

4. Er beklagelig det som skjedde med at du fikk feil kabel, sånt kan dessverre skje om du prater med en som ikke har oversikt :(. Jeg kan derimot garantere deg at samtlige selgere på data og lyd og bilde der jeg jobber hadde funnet rett kabel til deg. Så du var nok uheldig.

Lenke til kommentar

1. Det er klart jeg kan mase om at dere ikke har varer dere annonserer i butikken inne når tilbudsperioden starter. Dere har sendt meg en reklameavis der dere skryter av å selge et bestemt produkt til en bestemt pris. Dere har da skapt en forventning i meg om at jeg kan kjøpe dette produktet til denne prisen i en av deres butikker. Når jeg så kommer i butikken og det viser seg at jeg må vente noen dager før den kommer så er det dårlig kundeservice. Fortrinnet dere har i forhold til nettbutikker er personlig service og at dere kan levere varene på timen. Kundeservice er å oppfylle forventningene kundene har til dere. Og disse forventningene har dere selv skapt gjennom reklame. Dette kan umulig være nytt for elkjøp da kunder har klaget på dette i årevis.

 

2. Det er nettopp poenget mitt. Dere har ikke hatt ps3, spill til den eller br filmer inne siden i sommer. Jeg forventer at norges største elektrosjappe selger produktene til en av verdens største elektronikkprodusenter i bredt monn. Hvilke uenigheter dere måtte ha med leverandører er for meg totalt uinteressant. Selv om dere er misfornøyd med innkjøpsbetingelsene så forventer jeg at dere selger ps3 med tilbehør. Hvis ikke er det dårlig kundeservice. Hva om Kiwi brått sluttet å selge produkter fra Coca-cola pga en uenighet om innkjøpsbetingelser? Hva hadde alastor sagt om utvalget i kiwibutikkene brått bestod at kun pepsi og solo pga en uenighet på bakrommet?

 

3. Jeg skjønner at elkjøp vil tjene penger. Det skulle bare mangle. Men at Sony har urimelige innkjøpsbetingelser gjør det som sagt ikke til god kundeservice å ikke selge produktene deres. Det er flott at dere er tøffe når dere forhandler pris men det er ikke flott å ikke selge produktene til leverandøren dere handler med. Det er arrogant. Både ovenfor kunden og leverandøren.

 

4. Ja det var veldig beklagelig. Jeg måtte kjøre en mil en vei for å bytte den. Ekspeditøren påstod at de ikke hadde hdmi og at det var årsaken til at han hadde solgt en vga. Han påstod hardnakket at de ikke hadde hdmi helt til jeg fant hdmi-kablene selv. Da ga han seg og forsvant ut på lageret. Jeg vet selvsagt at dette ikke er normal kundeservice på elkjøp men det er fortsatt helt utrolig å oppleve hos norges største elektrokjede.

Lenke til kommentar
1. Det er klart jeg kan mase om at dere ikke har varer dere annonserer i butikken inne når tilbudsperioden starter. Dere har sendt meg en reklameavis der dere skryter av å selge et bestemt produkt til en bestemt pris. Dere har da skapt en forventning i meg om at jeg kan kjøpe dette produktet til denne prisen i en av deres butikker. Når jeg så kommer i butikken og det viser seg at jeg må vente noen dager før den kommer så er det dårlig kundeservice. Fortrinnet dere har i forhold til nettbutikker er personlig service og at dere kan levere varene på timen. Kundeservice er å oppfylle forventningene kundene har til dere. Og disse forventningene har dere selv skapt gjennom reklame. Dette kan umulig være nytt for elkjøp da kunder har klaget på dette i årevis.

 

Så hvis du ser en bilreklame eller en sofareklame så forventer du å få varen samme dag? Er VELDIG mange butikker og varer fra forskjellige typer butikker som opperere med lang leveringstid. At da elkjøp kan framskaffe disse varene kjapt og faktisk garanterer at de skal skaffe den annonserte varen innen 10 dager, ellers får du et tilsvarende eller bedre produkt, er i mine øyner ganske så bra kundebehandling.

Lenke til kommentar
Så hvis du ser en bilreklame eller en sofareklame så forventer du å få varen samme dag? Er VELDIG mange butikker og varer fra forskjellige typer butikker som opperere med lang leveringstid. At da elkjøp kan framskaffe disse varene kjapt og faktisk garanterer at de skal skaffe den annonserte varen innen 10 dager, ellers får du et tilsvarende eller bedre produkt, er i mine øyner ganske så bra kundebehandling.

 

Fryktelig dårlig eksempel. Det er ingen som tror eller forventer at bilselgere har alle mulige varianter og utgaver av en nybil inne slik at jeg kan få akkurat den bilen jeg vil ha levert på dagen. Slik har det heller aldri vært og ingen tror det er slik.

Det samme gjelder en sofa. De finnes i en rekke fasonger og varianter og er i likhet med biler ganske plasskrevende. Derfor er det ganske logisk at det påløper leveringstid. Dette er vanlig og felles for alle møbelbutikker og bilselgere. Kutyme kalles det. Jeg kan ikke komme på et eneste produkt i elkjøps sortiment som produseres i en rekke varianter og farger etter kundens ønske.

 

Når det gjelder elkjøps praksis om å annonsere varer de ikke har i butikken så har jeg opplevd dette mange ganger personlig. ca 10-15 ganger de to siste årene. Jeg forventer faktisk at elkjøp har et minianlegg, en tv, Nintendo DS, spill, filmer, en tørketrommel, en vaskemaskin, en oppvaskmaskin, psp, ps3 osv, osv i butikken når de sender meg en reklameavis der de hevder å ha disse produktene til salgs til oppgitt pris. Grunnen til at jeg forventer dette av elkjøp er at jeg stadig får reklameaviser fra elkjøps konkurrenter og hos konkurrentene har jeg aldri opplevd å ikke finne annonserte varer i butikken. Jeg mener at det alt for ofte annonseres varer i elkjøps reklameaviser som ikke finnes i butikken. Jeg tror heller ikke dette er tilfeldig. Ikke planlagt, men heller ikke tilfeldig. Det er nemlig stor sannsynlighet for at når jeg først har bestemt meg for å kjøpe en tv så vil jeg gjerne ha den samme dagen. Og jeg vil da være svært tilbøyelig til å slenge på noen lapper for å få med meg en dyrere modell hjem samme dagen i stedet for å måtte vente en uke på den annonserte utgaven som jeg opprinnelig ville ha. Dette vet gutta i elkjøp.

 

Dette ble litt off-topic men jeg mener at elkjøp burde sørge for å ha annonserte varer i butikken, samt jeg kan finne de bestselgende produktene der. Jeg mener det er dårlig kundeservice å knapt ha en ps3 i hyllene og at det er mye bedre å ha en dyr ps3 der enn ingen ps3. For min del resulterte dette i at jeg kjøpte verken ps3, spill eller filmer fra elkjøp.

 

Det er imidlertid en ting jeg er fornøyd med når det gjelder elkjøp. Hvis man er heldig og treffer rette personen på jobb så kan man prute på prisen. Jeg pleier å ta med utskrifter fra nettbutikker med priser derfra og som regel får jeg samme prisen på elkjøp. Det er bra. Der har expert og spaceworld litt å lære.

Lenke til kommentar

Helt siden xbox kom på markedet har elkjøp prioriter det, og slik er det enda. Husker når jeg skulle kjøpe min ps2, det var mange år siden, men ikke lenger enn at xbox var ute.. Det var ikke måte på hvordan elkjøp-kisen proklamerte xbox, samma hva jeg sa. For det var jo bare ps2 det skulle være på meg, sånt som jeg såg det. Men neida, helt uten hennsyn til hva jeg hadde å si, om at jeg hatet x-kontrollen, alle kompisene hadde ps2 og vi spilte sammen delte spill lagringer kontroller... Helt frekk! Dette gjorde meg sikker i at de har noen avtaler med xbox-leverandør om å selge mest det, eller noe sånt. Kanskje de ville selge xbox istedenfor fordi de ville ha kundene tilbake til butikken offtere, for den måtte vel oppdaters med nytt utstyr etterhvert, nett som 360en, og da er en offtere innom butikken og det kan hende at du kjøper enn det en i utgangspunktet hadde tenkt.

Uansett, poenget er at de helt klart har et sattsningsområdet mot xbox, alltid hatt det og ser ut til å fortsette med det.

 

 

Dette er alt bare VaaS! ! Jeg mener det ikke selv om det ikke er fantasi, jeg skriver det bare fordi jeg ikke har fantasi nok til å finne på noe å skrive, men derfor har det fakktisk skjedd..

Hele skriveriet er egentli en test av forumet\nettstedet i forbindele med et prosjekt.

Så da kan en jo lure på hvorfor jeg brydde meg med å skrive så masse VaaS! ? Lurte på det selv mens jeg satt og taste, nå skjønner jeg at det kan trekke oppmerksomhet, og jeg kan få en respons på ett innleg.. Det vil jeg gjerne teste, so feel free to tribute.. Skriv hva som helst, gjerne bare VaaS! ! Har uansett aldri fått respons før, kjør på!

 

teste litt dupeditter.. :hmm:Høøøg

 

PS: vet det hele er litt på grensen, tilgi meg..

Lenke til kommentar
...takk for at du spammer tråden

skulle gjerne latt være å spamme, men trudde at det gikk an å slette innlegget. Testing med egen quote ble en katastrofe fordi det ikke går an å slette det. Blir en skjelden minus i boken til diskusjon.no, men det er vel det administratorer klarer å gjøre.

Uansett førstedelen av innlegget er ikke helt urelevant, men har vel blitt poengtert før. Legger gjerne til at jeg pleide å kjøpe mine spill på de store el-kjedene ved tusenårsskifte, men ikke nå lenger. Det gjelder nok mange flere, bl.a fordi utvalget derser har skrumet inn til top 10 bestsellgere, med kun en liten trygghet for at kanskje 5 tittler er tilgjengelige til en hver tid.. veldig dårlig altså.

Sorry for et dårlig innlegg, siste dere hører fra meg her..

Lenke til kommentar

For oss andre spillbutikker er det flott at disse kjedene dumper prisen på ps3 da det blir flere spill kunder hos oss :-)

 

Alastor:

Du som sier at Elkjøp ikke taper penger på deres prisdumping av visse produkter, hva er dette da?

Elprice,bla har jo gått ut å sagt de taper opp mot 200kr per maskin enda de paralellimporterer sine maskiner.

Lenke til kommentar
For oss andre spillbutikker er det flott at disse kjedene dumper prisen på ps3 da det blir flere spill kunder hos oss :-)

 

Alastor:

Du som sier at Elkjøp ikke taper penger på deres prisdumping av visse produkter, hva er dette da?

Elprice,bla har jo gått ut å sagt de taper opp mot 200kr per maskin enda de paralellimporterer sine maskiner.

Elprice har ikke sagt det noe sted :). Derimot så har en annen butikkjede sagt noe om kostprisen på maskinene DE kjøper inn.

Lenke til kommentar
For oss andre spillbutikker er det flott at disse kjedene dumper prisen på ps3 da det blir flere spill kunder hos oss :-)

 

Alastor:

Du som sier at Elkjøp ikke taper penger på deres prisdumping av visse produkter, hva er dette da?

Elprice,bla har jo gått ut å sagt de taper opp mot 200kr per maskin enda de paralellimporterer sine maskiner.

Elprice har ikke sagt det noe sted :).

"- Vi taper ca. 120 kroner pr. PS3 vi selger og ca. 170 kroner pr Xbox 360 vi selger. Det koster å være billigst, men det er vår julegave til norske forbrukere, forteller Elprice-sjef André S. Patay til Itavisen. "

 

Bevis

 

Men trenger ikke være Elkjøp taper penger likevel. De er størst i markedet og sikkert opparbeidet seg en skikkelig mengderabatt på PS3 etter utpressingen.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Min feil, ser jeg har lest artikkelen dårlig :).

 

Det rare er at de mener de taper 120,- pr PS3 til 2995,-, når de allerede til 3399,- uttalte at de hadde "subsidiert prisen selv" for å få den så rimelig :).

 

Jeg tror at uttalelsen om 120,- i tap er basert på en pris på 3399,-. Men jeg kan seff ikke si noe sikkert :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...