Gå til innhold

Elkjøp/Lefdal nedprioriterer PS3/Blu-Ray


Anbefalte innlegg

Akuratt det, butikkene tjente ikke noe før når maskinen gikk for 5998,- for kun maskinen. Da hadde de faktisk sjansen til å tjene noen kroner hvis de solgte på et spill eller to + en kontroller. Med dagens pakke får butikkene kreditert ned en latterlig lav pris for 2 spill og en kontroller. Kan ikke si hva denne summen er, men det er knapt nok til å dekke 2 spill.

 

For 2 uker siden bestemte sony seg for å sette OPP prisen på PS3 spill. Skal neimen ikke forundre meg om butikkene fortsatt får samme sum kreditert fortsatt.

 

Selv kjøpte jeg da den kom, jeg kjøpte for 5998,- som den da kostet. Dette var under personalprisen for konsollen, som som sier litt om hvor lav denne prisen var da. Jeg vet mange netbuttikker tapte stort siden de tidlig anonserte en alt for lav pris, siden den endelige prisen som ble gitt for butikk på et tidlig tidspunkt was mellom 4000 og 7000 kroner. De som hadde satt en garantert lav pris eller til og med slengte med et spill fikk et godt tap her.

 

Både da og nå er det forbrukern som tjener på den lave prisen på PS3, ja 5-6000 kroner er mye penger hvis den kun skal brukes som spillmaskin. Men veldig mange av de som kjøper en i dag vil bruke den mer som et media center i stua. Ta en titt på prisen for en Blu-ray spiller i dag? Den er minst like høy som PS3 alene.

9586256[/snapback]

 

Du tar nok feil her, kjenner til flere små butikker som selger maskinen for 5000,- uten å tape. De tjener dog heller ikke da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo mange ting som må tas i betrakning her da. Husleie f. eks. Her jeg jobber er det nære 2 milloner i året. Så skal du betale 4-5 Fast ansatte + 2-3 ekstrahjelper. Alle ting må jo beregness inn i prisen på hverenste vare butikken selger. Når det gjelder internett butikker så vil de stort sett alltid være billigere enn over disk. Nettbutikker har også mindre slike utgifter som butikker ofte har.

 

For meg å selge en PS3 til 5000kr er rent tap.

Lenke til kommentar
Det er jo mange ting som må tas i betrakning her da. Husleie f. eks. Her jeg jobber er det nære 2 milloner i året. Så skal du betale 4-5 Fast ansatte + 2-3 ekstrahjelper. Alle ting må jo beregness inn i prisen på hverenste vare butikken selger. Når det gjelder internett butikker så vil de stort sett alltid være billigere enn over disk. Nettbutikker har også mindre slike utgifter som butikker ofte har.

 

For meg å selge en PS3 til 5000kr er rent tap.

9586766[/snapback]

 

Driver selv butikk så er da kjent med dette.

Saken var at butikkene ikke hadde fortjeneste på ps3 for det er feil når man kun ser på ren innkjøpspris.

Lenke til kommentar

I min mening så er Elkjøp en grei butikk å kjøpe spill i. Var der igår og kjøpte Halo3 for 399, det er 200-250 kr billigere enn i dedikerte spillbutikker. Sjekka prisen på det spillet hos komplett som er en nettbutikk, og dermed burde ha en ganske konkurransedyktig pris, men der kostet det 549. Hvorfor skal man betale mer enn man trenger? Jeg skjønner at man velger å gjøre det hvis det er vanskelig å komme seg til et sted hvor de har varen til lavere pris, eller om man rett og slett driter i prisen. Men hvis man derimot ikke vet hva man skal kjøpe til noen andre, eller ikke har peiling burde man gå til en butikk hvor betjeningen vet hva de snakker om..

Har vært på Elkjøp for å kjøpe grafikkort til PC-en (vet at de ikke akkurat prioriterer datakomponenter der, men jeg hadde litt dårlig tid), der hadde de 3-4 forskjellige kort. Da jeg spurte om hjelp, noe jeg måtte da kortene var innelåst i et skap, prøvde selgeren å prakke på meg et utdatert kort som hadde mer ram enn det kortet jeg hadde sett meg ut. Det kortet jeg ville ha hadde en nyere prosessor og var dx9 kompatibelt, noe det han ville selge meg ikke var. Da jeg spurte han om hvorfor jeg burde ta det utdaterte kortet svarte han at det var mye bedre for det hadde mer ram. Man skal være litt forsiktig med å kjøpe ting man ikke kan noe om er min erfaring fra Elkjøp.

Det kaller jeg å være lite interresert i kundens behov. De var tydeligvis lei av å ha det gamle kortet liggende i monteret sitt og bestemte seg for å prøve å prakke det på den første godtroende kunden som var på grafikkortjakt.

Har lignende erfaringer fra Lefdal når det gjelder hvitevarer.

 

Og ja.. Det virker som om de har nedprioritert ps3, men jeg mener å huske at sånn har det vært ved alle konsollanseringene.

Utvalget har kommet seg etterhvert som flere konsoller av hver type har blitt solgt.

De proriterer altså i mine øyne det de kan tjene mest penger på, noe som alle bedrifter med vettet i behold også gjør.

Lenke til kommentar
I min mening så er Elkjøp en grei butikk å kjøpe spill i. Var der igår og kjøpte Halo3 for 399, det er 200-250 kr billigere enn i dedikerte spillbutikker. Sjekka prisen på det spillet hos komplett som er en nettbutikk, og dermed burde ha en ganske konkurransedyktig pris, men der kostet det 549. Hvorfor skal man betale mer enn man trenger? Jeg skjønner at man velger å gjøre det hvis det er vanskelig å komme seg til et sted hvor de har varen til lavere pris, eller om man rett og slett driter i prisen. Men hvis man derimot ikke vet hva man skal kjøpe til noen andre, eller ikke har peiling burde man gå til en butikk hvor betjeningen vet hva de snakker om..

Har vært på Elkjøp for å kjøpe grafikkort til PC-en (vet at de ikke akkurat prioriterer datakomponenter der, men jeg hadde litt dårlig tid), der hadde de 3-4 forskjellige kort. Da jeg spurte om hjelp, noe jeg måtte da kortene var innelåst i et skap, prøvde selgeren å prakke på meg et utdatert kort som hadde mer ram enn det kortet jeg hadde sett meg ut. Det kortet jeg ville ha hadde en nyere prosessor og var dx9 kompatibelt, noe det han ville selge meg ikke var. Da jeg spurte han om hvorfor jeg burde ta det utdaterte kortet svarte han at det var mye bedre for det hadde mer ram. Man skal være litt forsiktig med å kjøpe ting man ikke kan noe om er min erfaring fra Elkjøp.

Det kaller jeg å være lite interresert i kundens behov. De var tydeligvis lei av å ha det gamle kortet liggende i monteret sitt og bestemte seg for å prøve å prakke det på den første godtroende kunden som var på grafikkortjakt.

Har lignende erfaringer fra Lefdal når det gjelder hvitevarer.

 

Og ja.. Det virker som om de har nedprioritert ps3, men jeg mener å huske at sånn har det vært ved alle konsollanseringene.

Utvalget har kommet seg etterhvert som flere konsoller av hver type har blitt solgt.

De proriterer altså i mine øyne det de kan tjene mest penger på, noe som alle bedrifter med vettet i behold også gjør.

9587588[/snapback]

 

Hadde alle tenkt som deg ville spillbutikkene død ut og Elkjøp kunne gjort hva de ville med sine priser.

399,- er en pris INGEN butikk kan selge Halo3 for å i tillegg gjøre fortjeneste på spillet.

Derav er dette et lokketilbud som gir Elkjøp mye reklame rundt omkring og mye kunder i deres butikker.

De fleste Elkjøp butikker har kun et lite utvalg av Halo3 så "tapet" av å selge til 399,- blir veldig begrenset.

På en måte er dette en billig måte å drive reklame kapanje på.

Synd det går uttover oss seriøse spill selgere som sliter med å forklare våre kunder hvorfor Elkjøp kan selge til denne prisen.

 

Vær glad alle ikke tenker som deg for da ville Elkjøp hatt alt spillsalget å prisene hadde blitt skrudd i været.

Lenke til kommentar
Driver selv butikk så er da kjent med dette.

Saken var at butikkene ikke hadde fortjeneste på ps3 for det er feil når man kun ser på ren innkjøpspris.

 

Da er vi enig. Veldig riktig som du skriver under her også.

Elkjøp er ofte ute med lokketilbud, men veldig ofte dukker også samme kunde opp i min butikk fordi elkjøp er utsolgt.

Lenke til kommentar
I min mening så er Elkjøp en grei butikk å kjøpe spill i. Var der igår og kjøpte Halo3 for 399, det er 200-250 kr billigere enn i dedikerte spillbutikker. Sjekka prisen på det spillet hos komplett som er en nettbutikk, og dermed burde ha en ganske konkurransedyktig pris, men der kostet det 549. Hvorfor skal man betale mer enn man trenger? Jeg skjønner at man velger å gjøre det hvis det er vanskelig å komme seg til et sted hvor de har varen til lavere pris, eller om man rett og slett driter i prisen. Men hvis man derimot ikke vet hva man skal kjøpe til noen andre, eller ikke har peiling burde man gå til en butikk hvor betjeningen vet hva de snakker om..

Har vært på Elkjøp for å kjøpe grafikkort til PC-en (vet at de ikke akkurat prioriterer datakomponenter der, men jeg hadde litt dårlig tid), der hadde de 3-4 forskjellige kort. Da jeg spurte om hjelp, noe jeg måtte da kortene var innelåst i et skap, prøvde selgeren å prakke på meg et utdatert kort som hadde mer ram enn det kortet jeg hadde sett meg ut. Det kortet jeg ville ha hadde en nyere prosessor og var dx9 kompatibelt, noe det han ville selge meg ikke var. Da jeg spurte han om hvorfor jeg burde ta det utdaterte kortet svarte han at det var mye bedre for det hadde mer ram. Man skal være litt forsiktig med å kjøpe ting man ikke kan noe om er min erfaring fra Elkjøp.

Det kaller jeg å være lite interresert i kundens behov. De var tydeligvis lei av å ha det gamle kortet liggende i monteret sitt og bestemte seg for å prøve å prakke det på den første godtroende kunden som var på grafikkortjakt.

Har lignende erfaringer fra Lefdal når det gjelder hvitevarer.

 

Og ja.. Det virker som om de har nedprioritert ps3, men jeg mener å huske at sånn har det vært ved alle konsollanseringene.

Utvalget har kommet seg etterhvert som flere konsoller av hver type har blitt solgt.

De proriterer altså i mine øyne det de kan tjene mest penger på, noe som alle bedrifter med vettet i behold også gjør.

9587588[/snapback]

 

Hadde alle tenkt som deg ville spillbutikkene død ut og Elkjøp kunne gjort hva de ville med sine priser.

399,- er en pris INGEN butikk kan selge Halo3 for å i tillegg gjøre fortjeneste på spillet.

Derav er dette et lokketilbud som gir Elkjøp mye reklame rundt omkring og mye kunder i deres butikker.

De fleste Elkjøp butikker har kun et lite utvalg av Halo3 så "tapet" av å selge til 399,- blir veldig begrenset.

På en måte er dette en billig måte å drive reklame kapanje på.

Synd det går uttover oss seriøse spill selgere som sliter med å forklare våre kunder hvorfor Elkjøp kan selge til denne prisen.

 

Vær glad alle ikke tenker som deg for da ville Elkjøp hatt alt spillsalget å prisene hadde blitt skrudd i været.

9587773[/snapback]

Det er ikke forbrukerens ansvar å holde butikkene i drift, det er tross alt butikkene sin oppgave. Hvis de ikke klarer å tilby konkurransedyktige priser på sine produkter må de finne på en måte å gjøre det forlokkende å handle i akkurat sin butikk. Hvis man kan spare 250kr på et produkt i èn butikk på ett spill, så må tror jeg de fleste vil velge å gjøre det..

Hvis jeg kunne spart 250kr på alle spillene jeg har kjøpt så kunne jeg sikkert kjøpt meg 7-8 ps3 for de pengene.

Men jeg er enig i at det er bra at det finnes dedikerte spillbutikker, handler selv de fleste spillene mine på EB-Games. Det gjør jeg fordi jeg bor i nærheten av en, og fordi det er hyggelige mennesker der som bryr seg like mye om å spille som det jeg gjør. Hvis de bare kunne vært litt bedre på å ha nye spill i butikken sin på release så ville jeg antageligvis kjøpt alle spillene mine der. (bortsett fra de som er latterlig billig andre steder)

Lenke til kommentar
Hadde alle tenkt som deg ville spillbutikkene død ut og Elkjøp kunne gjort hva de ville med sine priser.

399,- er en pris INGEN butikk kan selge Halo3 for å i tillegg gjøre fortjeneste på spillet.

Derav er dette et lokketilbud som gir Elkjøp mye reklame rundt omkring og mye kunder i deres butikker.

De fleste Elkjøp butikker har kun et lite utvalg av Halo3 så "tapet" av å selge til 399,- blir veldig begrenset.

På en måte er dette en billig måte å drive reklame kapanje på.

Synd det går uttover oss seriøse spill selgere som sliter med å forklare våre kunder hvorfor Elkjøp kan selge til denne prisen.

 

Vær glad alle ikke tenker som deg for da ville Elkjøp hatt alt spillsalget å prisene hadde blitt skrudd i været.

9587773[/snapback]

Hehehehe, må si jeg morer meg litt over at du mener vi bare har små antall inne.

 

En gjennomsnittlig elkjøpbutikk i en by har vel bestillt rundt 200 eller fler av disse titlene - og å "begrense tapet"? Det handler ikke om hvorvidt vi taper eller tjener penger, det handler om at billige spill er god kundebehandling. Og hvem sier vi taper penger når vi kjøper inn så store mengder av halo 3 at ingen annen kjede er i nærheten av å kjøpe inn halvparten så mye engang? Nei du, du sier ting som om de skulle være sannheter, men du tar grovt feil.

 

Lokketilbud? Tullprat.

 

Og nei, jeg tror ikke elkjøp hadde skrudd opp prisene om spaceworld, game og ebgames hadde lagt ned.

 

Husk at elkjøp finnes over hele norge, og disse butikkene finnes kun i begrensede områder - hvorfor skal elkjøp annonsere billige spill i områder uten konkurranse, slik de gjør i dag, om grunnen var å knekke konkurransen?

 

Nei, billige spill = god kundebehandling.

 

Og det ligger i ordene du bruker at elkjøp ikke er en seriøs forhandler, den stussa jeg litt på?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Hadde alle tenkt som deg ville spillbutikkene død ut og Elkjøp kunne gjort hva de ville med sine priser.

399,- er en pris INGEN butikk kan selge Halo3 for å i tillegg gjøre fortjeneste på spillet.

Derav er dette et lokketilbud som gir Elkjøp mye reklame rundt omkring og mye kunder i deres butikker.

De fleste Elkjøp butikker har kun et lite utvalg av Halo3 så "tapet" av å selge til 399,- blir veldig begrenset.

På en måte er dette en billig måte å drive reklame kapanje på.

Synd det går uttover oss seriøse spill selgere som sliter med å forklare våre kunder hvorfor Elkjøp kan selge til denne prisen.

 

Vær glad alle ikke tenker som deg for da ville Elkjøp hatt alt spillsalget å prisene hadde blitt skrudd i været.

9587773[/snapback]

Hehehehe, må si jeg morer meg litt over at du mener vi bare har små antall inne.

 

En gjennomsnittlig elkjøpbutikk i en by har vel bestillt rundt 200 eller fler av disse titlene - og å "begrense tapet"? Det handler ikke om hvorvidt vi taper eller tjener penger, det handler om at billige spill er god kundebehandling. Og hvem sier vi taper penger når vi kjøper inn så store mengder av halo 3 at ingen annen kjede er i nærheten av å kjøpe inn halvparten så mye engang? Nei du, du sier ting som om de skulle være sannheter, men du tar grovt feil.

 

Lokketilbud? Tullprat.

 

Og nei, jeg tror ikke elkjøp hadde skrudd opp prisene om spaceworld, game og ebgames hadde lagt ned.

 

Husk at elkjøp finnes over hele norge, og disse butikkene finnes kun i begrensede områder - hvorfor skal elkjøp annonsere billige spill i områder uten konkurranse, slik de gjør i dag, om grunnen var å knekke konkurransen?

 

Nei, billige spill = god kundebehandling.

 

Og det ligger i ordene du bruker at elkjøp ikke er en seriøs forhandler, den stussa jeg litt på?

9589281[/snapback]

 

Å hvorfor morer det deg?

Jeg har 2 Elkjøp butikker i mitt nærområdet og begge fikk inn rundt 20 eksemplarer. (ingen hadde de ved åpning på onsdag)

Dette er jo håpløst i en middels stor by!

Siden jeg selv jobber i en spillbutikk ganske nær Elkjøp prater jeg ofte med "deres" kunder når de er missfornøyd med noe.

Du skulle bare visst alle de skrekkeksemplene på elendig kunde service!

 

Kan du for eksempel gi meg en god forklaring på deres WII lansering?!

På release dagen solgte dere WII til den fantastiske prisen 1995,-

Dere hadde selvsagt som alle oss andre lite på lager...

En stund etter releasen når dere fikk inn endel maskiner igjen satt dere plutselig opp prisen til 2795,- (mener jeg det var) altså over veil.pris

Vis da ikke 1995,- prisen deres var et reklame stunt eller lokketilbud vet ikke jeg!

Jeg hadde ikke hatt noe imot Elkjøp som konkurent om dere hadde fungert som en "normal" butikk men sånn som deres policy er nå irriterer dere voldsomt!

 

Fordelen for meg er jo at stadig flere kunder opplever disse skrekkhistoriene og handler hos meg istede da jeg utøver en service Elkjøp ikke engang har hørt om!

Lenke til kommentar

Ja, jobber selv for en helt annen kjede, men ærlig talt... tror du ikke Elkjøp får slike skrekkeksempler fra dere?

 

Det at Elkjøp kjører kampanje på en ny konsoll må de da få lov til. Står jo på kundeavisen hvor lenge den gjelder og hva Elkjøp setter som standard pris er jo helt opptil dem.

Men et spørsmål til deg som jobber i en perfekt butikkjede. Hva synes du om at en Wii konsoll koster 3.300 kr. ved release og da uten Wii Sports som skulle følge med? (de har tydeligvis plukket det ut av esken)

Link

Lenke til kommentar
Jeg synes også det er morsomt at en spaceworldansatt er så glad i å rakke ned på konseptet til ærlige konkurrenter :).

9595163[/snapback]

 

Jeg jobber ikke på Spaceworld, da hadde jeg holdt kjeft nemlig ;-)

 

Kan med hånden på hjerte si at jeg alltid gjør mitt ytterste for å hjelpe min kunder med problemer.

Tar til og med spill hjem for å teste når kunder ikke får til ting (selv om jeg vet det er brukerfeil)

Skal stoppe å "slenge dritt" om Elkjøp men følte jeg måtte lette mitt hjerte når jeg fant disse "anti" Elkjøp trådene.

Butikken din er sikkert fin å rederlig Alastor men tro ikke at alle andre i din kjede er likedan for det VET jeg ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har hørt om konsoll fanboys, men butikk fanboys var noe nytt for meg ;)

Personlig synes jeg det er viktig å støtte lokale spillforhandlere som f.eks GameZone hvis de er seriøse spillforhandlere og legger vekt på god kundeservice. Skal du ha noe annet enn det som ligger på topp 10 salgslisten lønner dette seg. Er ofte jeg er på utkikk etter eldre spill som jeg har lyst til å finne tilbake til, og da er butikker som GameZone greie å ha. Finner jeg ikke det jeg vil ha, er det ikke noe problem å få butikken til å bestille spillet for meg, tviler på dette hadde gått på Elkjøp (men dette vet jeg ikke med sikkerhet). Uansett, prøv å legge salgsretorikken igjen på jobb da folkens :)

Endret av sp0ck
Lenke til kommentar

Hos min lokale elkjøp butikk er det ikke noen PS3 spill.. Snakk om 5 spill elr no.

Og for noen måneder siden skulle jeg ha Tony Hawk projeckt 8.(ps2)

På Elkjøp sinde sider kosta det 249. i butikken kosta det 500.

Å tidligere uka hadde de sagt at vis man fant noen som hadde lavere pris på elkjop.no så skulle man få det for den prisen som var på nettet, men neida.. måtte betale 500 kr for det.

 

Og bare for en uke siden skulle jeg ha et psp spill..

 

LoL det eneste var en haug med I Robot filmene.

Jeg skulle ha et spill på ps3 oxo.

ENte opp med å dra på McDonalds.. det var ikke mer å velge mellom der som det var der xD

Lenke til kommentar
Er ofte jeg er på utkikk etter eldre spill som jeg har lyst til å finne tilbake til, og da er butikker som GameZone greie å ha. Finner jeg ikke det jeg vil ha, er det ikke noe problem å få butikken til å bestille spillet for meg, tviler på dette hadde gått på Elkjøp (men dette vet jeg ikke med sikkerhet). Uansett, prøv å legge salgsretorikken igjen på jobb da folkens :)

9595440[/snapback]

 

Er mulig å bestille spill fra Elkjøp, men det er sjeldent de gjør som de skal. De glemmer å bestille, sier de har bestillt, men spillet kommer aldri osv. Etter en 3-4 måneder har de muligens fått det i hus...

Lenke til kommentar

Trodde aldri jeg skulle si dette, men here goes:

 

Skal du kjøpe spill til PS3, så er Expert butikken å besøke. Elkjøp/Lefdal kan du bare glemme, utvalget der er elendig. Min lokale Expert har iallelfall et godt utvalg av nyheter til PS3, men dessverre er prisene deres alt annet enn "Overraskende lave" slik de selv skryter av.

 

Edit: Faktisk var utvalget av Blu-Ray filmer også svært godt på Expert. De har et helt pappdisplay tilgjengelig med 30-40 titler, også nyheter.

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg skriver ikke mye på dette forumet, men here goes:

 

Jeg er en av de, som nørmest hadde som hobby å gå rundt i spillbutikker når jeg var yngre. Snakket spill med de folka som jobba der, de ga meg tips om gode spill, vi diskuterte spillene vi hadde spilt, nye utgivelser, og de "lærte" meg hvorfor noen spill er dårlige, og noen bra. Det var disse menneskene som fikk meg til å spille Final Fantasy 7, og PES istedenfor FIFA.

 

Idag jobber jeg i en sånn butikk selv, en av EB Games`ene i Oslo, og synes det å drive denne "servicen" jeg selv fikk år jeg var yngre, er givende. Jeg gikk ned 40 spenn i timen i lønn når jeg begynte i den jobben, men det er verdt det. Ja, vi er noe dyrere på noe enn noen andre, men vi vinner kunder hver dag på å sitte inne med gode spill-kunnskaper. Samtidig som vi mister noen til de gigantiske kjedene (som tjener penger på masse annet enn spill, i tillegg), som naturlig nok kan ta seg råd til å ha lavere priser.

 

Poenget mitt er uansett, at konkurranse bare er sunt, men de dedikerte spill-butikkene er nærmest en del av spill-kulturen, og det er som noen nevnte et par sider tilbake, at det kanskje er i vår interesse som over-middels-gaming-interisserte å beholde spesialistene.

Eksempel: Ico, fantastisk bra spill, og hvis noen oppdager dette spillet først nå, vil de nok ikke finne det på Elkjøp (eksempel!). Antagelig ikke Spaceworld heller.

 

Jeg hater ikke på noen, for jeg er av den oppfatning at Elkjøp, Spaceworld og EB Games burde fint klare å sameksistere i harmoni, ettersom de fronter forskjellige sider av gaming-kulturen.

Er du forelder, og skal kjøpe konsoll/spill til barna dine, og du overhodet ikke har peiling? Stikk på EB Games.

Er du student med lite cash moooooney, men MÅ ha Halo 3? Stikk på Elkjøp, kjøp der det er billigst.

<Insert Spaceworld eksempel her, jeg kommer ikke på noe>

 

 

Vel ja, ok. Ferdig.

Endret av mauricio
Lenke til kommentar

Jeg var her om dagen innom Elkjøp her i bodø. Spurte han som virker som leder for data-avdelingen om når de skulle få inn PS3 40gb. Svaret var ganske enkelt og greit; det blir lenge til, Elkjøp ligger i konflikt med Sony, og kommer ikke til å selge produktene deres før ....

Endret av gorber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...