Gå til innhold

Problemer med å installere PHP (blir ikke tolket)


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er riktig kategrori, så flytt den dersom den passer bedre et annet sted..

 

 

Jeg har problemer med å installere få php til å fungere med Apache på Windows XP. Jeg har fulgt to ulike guider (blant annet denne og satt opp manuelt, og jeg har også installert WAMP, som jeg trodde skulle være ferdig satt opp. Problemet er i begge tilfeller at php-kodene ikke blir tolket. Apache fungerer ellers fint.

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eit eksempel på ein kode som ikkje virker og utskrifta fra serveren hadde vert veldig nytting.

 

Men ser to mulige feil.

  • PHP er ikkje rett lagt til i httpd.conf
  • Du bruker php short tags i kode eksempelet ditt og du har installert php5. Etter som at php ikkje har short tags aktivert som standar lengre så vil apache returnere heile koden. Eks <? echo 'Dette er feil'; ?> <?php echo 'Dette er rett'; ?>

Lenke til kommentar
Du bruker php short tags i kode eksempelet ditt og du har installert php5. Etter som at php ikkje har short tags aktivert som standar lengre så vil apache returnere heile koden. Eks <? echo 'Dette er feil'; ?> <?php echo 'Dette er rett'; ?>

 

9370278[/snapback]

Takk :)

Jeg har har alltid brukt bare <? ?>, men har nå gått over alle filene på siden jeg jobber med og det fungerer.

Endret av oro2
Lenke til kommentar
Du bruker php short tags i kode eksempelet ditt og du har installert php5. Etter som at php ikkje har short tags aktivert som standar lengre så vil apache returnere heile koden. Eks <? echo 'Dette er feil'; ?> <?php echo 'Dette er rett'; ?>

 

9370278[/snapback]

Takk :)

Jeg har har alltid brukt bare <? ?>, men har nå gått over alle filene på siden jeg jobber med og det fungerer.

9371601[/snapback]

 

Du kan skru på short open tags i menyen i wamp! Sammen med masse andre moduler som kan være kjekke å ha, som f.eks curl....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...