Gå til innhold

Må man skrive background-color:#ffffff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg bare skal for eksempel ha hvit bakgrunn på siden, spiller det noen rolle om jeg skriver at den er hvit eller om jeg ikke skriver noe?

Tar det noe lenger tid å laste den ned, vet det ikke er snakk om mange millisekundene men bare lurer likevel :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskjellige nettlesere har forskjellige standardinnstillinger.

Anbefaler deg å skrive det inn, tar jo ikke så mye plass(background: #FFF;).

Skrevet

Okai ;P

Takk, gjelder det andre ting også da eller?

Kan jo bli ganske mye hvis man skal skrive inn alt mulig ting for hvert element :dontgetit:

Skrevet

Skriv inn alt, selvom det normalt er standard! Jeg bruker et mørkt "theme" på min pc, og da er standard skriften min lysegrå, og det er forferdelig irriterende å måtte highlighte alt fordi folk antar at standard skriftfarge er svart.

Skrevet

Diverse standard bakgrunnsfarge i nettleseren er en ting, en annen er hva brukerene gjør med maskin/skjermoppsettet..

Selv har jeg en svak grå (noen ganger svakt blålig, grønn eller gul) bakgrunn på alle vinduer for å spare øynene for den enorme kontrasten mot helt hvitt.

Nettsider hvor deisigner/koder da ikke har spesiefisert hvit bakgrunn i CSS og har headere, logoer o.l. som er hvite rundt kantene i bildefilen(e), ser da rimelig amatør ut.

Skrevet

Det som er viktig er at hvis du endrer farge på skrifta må du endre fargen på bakgrunnen og omvendt. Ellers kan du ende opp med brukerne får hvit tekst på hvit bunn eller blå tekst på blå bunn eller no annet dumt.

Skrevet
Kan jo bli ganske mye hvis man skal skrive inn alt mulig ting for hvert element :dontgetit:

9310670[/snapback]

Er jo egentlig bare å copy-paste, som regel har man den samme koden skrevet inn en gang lenger opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...