Gå til innhold

Hva er kristne verdier?


Anbefalte innlegg

Er du er god kristen?

 

les igjennom disse bibel sitatene og dersom du fremdeles sier ja.......kan du spørre deg selv om hva slags menneske du er :hmm:

 

4Mos 31,17

"Nå skal dere slå i hjel alle smågutter og alle kvinner som har hatt samleie med menn." [og som derfor kan være gravide]

 

Matt 5,30

"Og om din høyre hånd lokker deg til synd, så hogg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste ett av dine lemmer, enn at hele ditt legeme kommer til helvete."

-ikke tenk syndige tanker, lobotomer deg før det er for sendt!

 

Matt 18,8

"Om hånden eller foten lokker deg til synd, så hogg den av og kast den fra deg! Det er bedre for deg å gå halt eller vanfør inn til livet, enn å ha begge hender eller begge føtter og kastes i den evige ild."

-Ser denne kom litt senere, så det var sikkert noen som utviklet en onani teknikk ved å benytte foten sin!

 

5Mos 25,11

"Når to menn kommer i slagsmål, og konen til en av dem kommer løpende for å hjelpe sin mann, og hun rekker hånden ut og griper den som slår ham, i kjønnsdelene, 12 da skal du uten skånsel hogge hånden av henne."

-er det greit å bite?

 

3Mos 20,9

"Den som forbanner sin far eller sin mor, skal dø. Fordi han har forbannet sine foreldre, hviler det blodskyld på ham."

 

 

3Mos 21,9

"Når en prestedatter vanhelliger seg ved å drive utukt, vanhelliger hun sin far. Hun skal brennes."

-Sikkert derfor kremering har blitt mere vanlig i den Norske kirke!

 

3Mos 20,13

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

Gå amok med hagle i homoparaden i guds navn!

 

5Mos 23,10

"Er en av dere uren etter sæduttømming om natten, skal han gå utenfor leiren og ikke komme inn igjen 11 før det lir mot kvelden. Da skal han vaske seg, og ved solnedgang kan han komme inn i leiren."

-ikkje roink!

 

2Mos 22,18

"En trollkvinne skal du ikke la leve."

-pass deg for de kristne Martha Louis, pass deg!

 

5Mos 23,1

"Den som har fått steinene knust eller det mannlige lem skåret opp, skal ikke ha adgang til Herrens menighet."

-jøder kommer ikke til himmelen

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det I gjør, gjør det av hjertet, som for Herren og ikke for mennesker, for I vet at I skal få arven til lønn av Herren. Tjen den Herre Kristus! for den som gjør urett, skal få igjen den urett han gjorde, og det blir ikke gjort forskjell på folk.

9210037[/snapback]

Gjør som jeg sier, hvis ikke blir det bråk, med andre ord?

Lenke til kommentar
Det I gjør, gjør det av hjertet, som for Herren og ikke for mennesker, for I vet at I skal få arven til lønn av Herren. Tjen den Herre Kristus! for den som gjør urett, skal få igjen den urett han gjorde, og det blir ikke gjort forskjell på folk.

9210037[/snapback]

Gjør som jeg sier, hvis ikke blir det bråk, med andre ord?

9210190[/snapback]

 

 

1Mos 1:26 Og Gud sa: La oss gjøre mennesker i vårt billede, efter vår lignelse, og de skal råde over fiskene i havet og over fuglene under himmelen og over feet og over all jorden og over alt kryp som rører sig på jorden.

Lenke til kommentar
Klarer du å skrive svar med dine egne ord, eller har du sluttet med dette til fordel for bibel-quoting? Skjønner ikke helt poenget med hverken det første eller andre sitatet ditt. Merk da at jeg skjønner sitatet, bare ikke hva det har med saken å gjøre.

9210208[/snapback]

 

 

 

hva skjønner du av sitatet da?

Lenke til kommentar

At den fiktive karakteren gud, i sin bestselgende hellige bok bibelen, skapte mennesket i sitt eget bilde, videre gjør han oss i stand til å herske over de andre dyrene på jorden.

 

Det er dessuten ikke poenget her. Poenget er at du ikke svarer på argumentasjonen i denne tråden. Du bare lirer av deg noen sitater du liker, og det virker nærmest som en avledningsmanøver.

Lenke til kommentar
Det I gjør, gjør det av hjertet, som for Herren og ikke for mennesker, for I vet at I skal få arven til lønn av Herren. Tjen den Herre Kristus! for den som gjør urett, skal få igjen den urett han gjorde, og det blir ikke gjort forskjell på folk.

9210037[/snapback]

 

javel....så du er vell så go kristen du at du følger alt bibelen oppfordrer til?

må nesten bare spørre

hvor mange homser har du tatt livet av?

har du begge hendene i behold?

Hva mener du vi skal gjøre med hekse problemet til Martha?

Lenke til kommentar
Det I gjør, gjør det av hjertet, som for Herren og ikke for mennesker, for I vet at I skal få arven til lønn av Herren. Tjen den Herre Kristus! for den som gjør urett, skal få igjen den urett han gjorde, og det blir ikke gjort forskjell på folk.

Hva skal man så gjøre når hjertet forteller at man skal være snill mot sine medmennesker, men bibelen sier man skal være slemme med dem?

Lenke til kommentar
1Mos 1:26  Og Gud sa: La oss gjøre mennesker i vårt billede, efter vår lignelse, og de skal råde over fiskene i havet og over fuglene under himmelen og over feet og over all jorden og over alt kryp som rører sig på jorden.

Hva med et minimum av kildekritikk? Hvem var tilstede og noterte dette da det ble sagt?

Lenke til kommentar

Synes det er like artig å lese de sitatene der, hver eneste gang noen kommer med dem :) Selv er jeg oppdratt i kristen tro, og jeg er konfirmert i kirken, men noen god kristen, som følger det som står i bibelen, det vil jeg nok aldri bli.

 

Nå må vi jo huske på at bibelen ble skrevet for ca 2000 år siden, gamle testamentet ble skrevet lenge før. Og masse av det som står der, er politisk propaganda. Og siden det er mennesker som har skrevet bibelen, og mennesker som har oversatt bibelen, skal man ikke se bort i fra at det er egene tolkninger og personlige meninger som er kommet med, og som har påvirket mye av det som står der. :)

 

Og når man snakker om det med "Du skal ikke ha seksuell omgang med en annen mann, på samme måte som du har med en kvinne" så er det jo umulig :)

 

Ellers synes jeg bibelen trenger en kraftig overhaling ^^ Fjerning av diverse sitater, og få redigert den til noe som passer den moderne verden. Den kristne tro er alt for gammeldags. ^^ Bare se på det med homofili, masse teologer rundt om i verden som har sluttet å jobbe for kirken, fordi de er homofile. Hvis jeg ikke husker feil var det snakk om mange 1000 her. (takk til krl boka på skolen)

 

Nei, takke seg til troen på en gud, uten det menneskeskapte rundt troen :D

Lenke til kommentar
Nå er jeg ingen Bibel-ekspert, men nå er vel hovedsaklig sitatene dine fra det gamle testamentet. Tar jeg feil når jeg mener å huske at det nye testamentet "annullerte" mange av disse oppfordringer som stod i det gamle?

9223408[/snapback]

 

Bare hvis du tror dommedag er i anmarsj;

 

Lovene i moseboken skal følges helt til dommedag: Helt til alt som er profetert er utrettet.

 

Noe som blant annet betyr at jødene må invadere egypt, og at dommedag er her *nå*.

 

Med mindre gud ombestemte seg; inrømmet feil.

Gud sier gud er ufeilbar -- så enten lyger gud eller så lyger Jesus.

 

Eller så kan man ikke stole på bibelen, og da er det ingen grunn til å tro da bibelen er den eneste kilden til denne guden.

(Noe som i seg selv sier en hel del: Ingen andre enn et knippe mennesker i verden hadde sett eller hørt om den angivelig *allmektige* skaperen...)

Lenke til kommentar
Nå er jeg ingen Bibel-ekspert, men nå er vel hovedsaklig sitatene dine fra det gamle testamentet. Tar jeg feil når jeg mener å huske at det nye testamentet "annullerte" mange av disse oppfordringer som stod i det gamle?

9223408[/snapback]

 

joda stemmer det, mange av disse stammer fra GT som Jesus "annulerte".

Det Jesus i hovedsak endret/annulerte var utfalle ved regelbrudd og justerte og la til noen i tillegg til dette.

 

En av de reglene han la til var at kirken ikke skal kreve inn penger at folk som også gjennspeiles i de bibelhistoriene hvor han går amok i kirken og ramponerer inventaret fordi de krever kollekt. DVS Den norske kirke driver ulovlig virksomhet i følge reglene til Jesus. :hmm:

 

De fleste "reglene" gjelder like mye nå som før, man man har mulighet til å unngå de ved å be om tilgivelse.

 

Vær klar over at GT er grunnmuren kristendummen er basert på en over 4000 år gammel jødisk lære (solgudprofeten Moses som presangterer the age of the ram), og uten GT ville det ikke være grunnlag til å lage en oppfølger.

Uten Gud = ikke noe sønner av Gud

 

Synes du sitatene som stammer fra NT er bare positive?

 

Vi har også flere godtbiter fra NT slik som dette:

Matt 10:34-36: "I må ikke tro at jeg er kommet for å sende fred på jorden; jeg er ikke kommet for å sende fred, men sverd. For jeg er kommet for å sette splid mellem en mann og hans far, og mellem en datter og hennes mor, og mellem en svigerdatter og hennes svigermor, og en manns husfolk skal bli hans fiender."

 

Så vår gode venn Jesus var nok ikke en langhåret hippi som ønsket fred nei ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...