Gå til innhold

Hva er kristne verdier?


Anbefalte innlegg

Noe som blant annet betyr at jødene må invadere egypt, og at dommedag er her *nå*.

 

Its done...

Moses var årsaken til faraoenes fall, noe som forklarer hvorfor jødedummen var den vanlige religionen i Egypt frem til kristendummen ble funnet opp.

Ørkenvandringen til Moses og Jødene var ikke noe mere en en langvarig krig man ikke ønsker å ha i historiebøkene.

Jødedummen og kristendummen ble senere forent som en felles religion av Mohammed Ali og han kalte troen Islam. Dette er nå den mest utbredte relogionen i Egypt og de fleste arabiske land.

 

Dommedag...

Mener jeg har sett noe om end og the age, men ikke end of the world :hmm:

Astronomisk sett så er Endetid for stjernetegnet fiskene (stjernetegnet jesus symboliserer) år 2150 og vi går inn i vannmannens tid.

 

Dommedag, opprykkelse, skit og lort..

...javel, tror ikke det skjer uten at de fyller opp "profetien" selv med å fyre av en atom bombe eller sprenge månen så jorden kommer ut av ballanse :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det I gjør, gjør det av hjertet, som for Herren og ikke for mennesker, for I vet at I skal få arven til lønn av Herren. Tjen den Herre Kristus! for den som gjør urett, skal få igjen den urett han gjorde, og det blir ikke gjort forskjell på folk.

9210037[/snapback]

 

Så dersom en pervertert mannlig psykopat med voldtektsfantasier og et intenst ønske om å bli voldtatt faktisk voldtar en mann, så skal han selv bli voldtatt -- som en slags bonus for å følge følelsene sine?

 

Det er også hovedproblemet med den gylne regel...

 

Hva skjer når noen ønsker å gå i kamp med fare for eget liv i hellig krig?

I følge den gylne regel er det helt greit, så lenge man aksepterer at de andre også prøver å drepe deg.

 

Dersom du selv ønsker å dø eller bli drept, kan du også helt fint drepe andre.

Det finnes nok mange selvmordsbombere i himmelen, ja.

 

Det står tross alt i bibelen at alt som skal til for å komme til himmelen er å tro, og tro alene er mer enn nok til å redde Hitler og hvemsomhelst -- mens vi ateister er dømt til ildsjøen.

 

I tillegg så er ikke hjerte, når det står i bibelen, referert til som følelser -- hjertet er ment som hjernen: Tankene.

 

Så når noen skal følge hjertet skal de følge fornuften.

Det derre at "hjertet er følelsenene" er noe romantikk-svada fra en epoke hvor det ikke fantes et eneste ord for kvinnens bryst -- det het den lavere halsen eller høyere magen.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Nå er jeg ingen Bibel-ekspert, men nå er vel hovedsaklig sitatene dine fra det gamle testamentet. Tar jeg feil når jeg mener å huske at det nye testamentet "annullerte" mange av disse oppfordringer som stod i det gamle?

9223408[/snapback]

 

 

Synes du sitatene som stammer fra NT er bare positive?

 

Vi har også flere godtbiter fra NT slik som dette:

Matt 10:34-36: "I må ikke tro at jeg er kommet for å sende fred på jorden; jeg er ikke kommet for å sende fred, men sverd. For jeg er kommet for å sette splid mellem en mann og hans far, og mellem en datter og hennes mor, og mellem en svigerdatter og hennes svigermor, og en manns husfolk skal bli hans fiender."

 

Så vår gode venn Jesus var nok ikke en langhåret hippi som ønsket fred nei ;)

9224148[/snapback]

 

La oss ikke glemme:

 

Matteus

36 Så forlot han folkemengden. Da han var kommet inn i huset, gikk disiplene til ham og sa: «Forklar oss lignelsen om ugresset i åkeren!» 37 Han svarte: «Den som sår det gode kornet, er Menneskesønnen. 38 Åkeren er verden. Det gode kornet er de som hører riket til, ugresset er de som hører den onde til. 39 Fienden som sådde ugresset, er djevelen. Høsten er verdens ende, de som høster inn, er englene. 40 Og som når ugresset blir sanket sammen og brent på ilden, slik skal det gå ved verdens ende: 41 Menneskesønnen skal sende ut sine engler, og de skal sanke sammen og ta bort fra hans rike alt som fører til fall, og alle som gjør urett. 42 Så skal de kaste dem i ildovnen, der de gråter og skjærer tenner. 43 Da skal de rettferdige skinne som solen i sin Fars rike. Den som har ører, hør!

 

Jesus og englene skal faktisk brenne meg i evighet en dag... med overlegg.

Ganske sykt.

 

47 Endelig er himmelriket likt en dragnot som ble satt i sjøen og fanget fisk av alle slag. 48 Da den var full, dro fiskerne den opp på stranden. De satte seg ned og samlet de gode fiskene i kar, men kastet ut de ubrukelige. 49 Slik skal det gå ved verdens ende: Englene skal dra ut og skille de onde fra de rettferdige 50 og kaste dem i ildovnen, der de gråter og skjærer tenner.

51 Har dere forstått alt dette?» «Ja,» svarte de. 52 Da sa han til dem: «Derfor er enhver skriftlærd som har fått opplæring om himmelriket, lik en husherre som henter fram nytt og gammelt av sitt forråd.»

 

Egentlig er det de ikke-troende som skal skilles fra de troende... men noen oversettelsesglipper må vi bare akseptere, siden kristendommen prøver å forkaste guds ord.

 

31 Men når Menneskesønnen kommer i sin herlighet, og alle englene med ham, da skal han sitte på sin trone i herlighet, 32 og alle folkeslag skal samles foran ham. Han skal skille dem fra hverandre, som en gjeter skiller sauene fra geitene, 33 og stille sauene på sin høyre side og geitene på sin venstre.

34 Så skal kongen si til dem på sin høyre side: 'Kom hit, dere som er velsignet av min Far, og ta i arv det rike som er gjort i stand for dere fra verdens grunnvoll ble lagt. 35 For jeg var sulten, og dere ga meg mat; jeg var tørst, og dere ga meg drikke; jeg var fremmed, og dere tok imot meg; 36 jeg var naken, og dere kledde meg; jeg var syk, og dere så til meg; jeg var i fengsel, og dere besøkte meg.' 37 Da skal de rettferdige svare: 'Herre, når så vi deg sulten og ga deg mat, eller tørst og ga deg drikke? 38 Når så vi deg fremmed og tok imot deg, eller naken og kledde deg? 39 Når så vi deg syk eller i fengsel og kom til deg?' 40 Og kongen skal svare dem: 'Sannelig, jeg sier dere: Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg.'

41 Så skal han si til dem på venstre side: 'Gå bort fra meg, dere som er forbannet, til den evige ild som er gjort i stand for djevelen og hans engler. 42 For jeg var sulten, og dere ga meg ikke mat; jeg var tørst, og dere ga meg ikke drikke; 43 jeg var fremmed, og dere tok ikke imot meg; jeg var naken, og dere kledde meg ikke; jeg var syk og i fengsel, og dere så ikke til meg.' 44 Da skal de svare: 'Herre, når så vi deg sulten eller tørst eller fremmed eller naken eller syk eller i fengsel uten å komme deg til hjelp?' 45 Da skal han svare dem: 'Sannelig, jeg sier dere: Det dere ikke gjorde mot én av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg.' 46 Og disse skal gå bort til evig straff, men de rettferdige til evig liv.»

 

Denne liker jeg.

Legg merke til at hver eneste gang man går forbi en sulten mann, så dømmer man seg selv til helvete.

Jeg vil også påstå at det å sitte her i landet på sekker med poteter og se på millioner av tonn mat bli ødelagt, for å holde prisene nede, mens vi også *vet* at en milliard mennesker sulter, bidrar sterkt i retning av en varm og ubarmhjertig velkomst fra englene og Jesus sin side.

 

Merk at englene driver å holder liv i ilden selv i dag, ventende på dommedag

 

Markus 43 Om hånden din lokker deg til fall, så hogg den av! Det er bedre for deg å gå inn til livet med bare én hånd enn å ha begge hender og komme til helvete, 44 *der marken som eter dem, ikke dør og ilden ikke slukner†. 45 Og om foten din lokker deg til fall, så hogg den av! Det er bedre for deg å gå halt inn til livet enn å ha begge føtter og bli kastet i helvete, 46 *der marken som eter dem, ikke dør og ilden ikke slukner†. 47 Og om øyet ditt lokker deg til fall, så riv det ut! Det er bedre for deg å gå enøyd inn i Guds rike enn å ha begge øyne og bli kastet i helvete, 48 der marken som eter dem, ikke dør og ilden ikke slukner. 49 For hvert menneske skal saltes med ild, *og ethvert offer skal saltes med salt.† 50 Salt er en god ting. Men hvis saltet mister sin kraft, hvordan kan dere da gjøre det salt igjen? Ha salt i dere selv og hold fred med hverandre!».

 

Nok en bekreftelse på hva som venter oss ikke-troende.

 

For sitater fra bibelen på hvem som kommer til himmelen, og mer sitater på at gud ønsker oss i helvete, les utdragene i emnet:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=725282

Lenke til kommentar

Lovene i moseboken skal følges helt til dommedag: Helt til alt som er profetert er utrettet.

 

Denne likte jeg godt :D

Moses symboliserte "the age of the ram"

En age varer i 2150 år og er astronomi som følger stjernetegnene ved hjelp av "the zodiac"

 

 

 

DVS Mosebøkene skal følges helt frem til the age of the fishes eller til profetien er oppfylt.

Med andre ord Mosebøkene skal følger helt til man selv har oppfylt de, eller til neste age.

 

Det forklarer hvordan Jesus kunne endre på "lovene"

Ny pakt = new age

Hvis de religiøse skal følge the zodiac (som de har gjort i over 5000 år nå) så vil Jesus bli "annulert" eller avlastet i år 2150, og da vil en ny "sønn av gud" eller "lovbringer" dukke opp å "oppdatere" gudstroen vedrørende Egyptisk mytelogi.

 

Tviler på at noe av dette vil skje, da det kun er et fåtall av de "troende" i dagens samfunn som vet hva deres tro egentlig dreier seg om...

 

Overtroisk fortolkning av astroligi

post-107977-1186480440_thumb.jpg

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar

Det er litt rart.

 

Det er utrolig vanskelig å forestille seg moderne profeter.

 

For 1000 og 2000 og 4000 år siden poppet profetene og skyttsengler ("saints") opp som paddehatter -- og i dag når de virkelig hadde trengtes, er det ikke en eneste person som har overbevisende nye kunnskaper om verden som bare guds budbringere kan ha.

 

Jødene venter nok forgjeves -- de skulle produsert en messias lenge før -- i dag er en ny messias 100% utenkelig.

Lenke til kommentar
Det er litt rart.

 

Det er utrolig vanskelig å forestille seg moderne profeter.

9224561[/snapback]

Ikke egentlig. De fleste i dag er for profeter å regne, og uttaler seg langt mer intelligent om både verden, livet, moralen, fortiden, og fremtiden enn noen av fortidens profeter noensinne gjorde.

 

Vi er alle profeter i dag. Og vi profeterer langt langt bedre enn Moses, Jesus, eller Mohammed kunne ha drømt om.

 

Men likevel er det ennå ikke noe mindre uenighet i verden. Merkelig med det. :hmm:

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er, hvorfor tror kristne at de har større/mere/edlere verdier enn oss som ikke er kristne? Har selv opplevd utallige ganger å bli "tråkket" på under diskusjoner med såkalte kristne, til og med en prest som påsto dette engang, og jeg skjønner rett og slett ikke hvor den selv herligheten disse menneskene ser ut til å inneha kommer fra? Blir de sånn av å lese biblen? Er det dettte det hele går ut på, å fly rundt å innbille seg at de er bedre enn oss som ikke tror?

 

En annen ting jeg er så alt for enig med Richard Dawkins i er den høffeligheten vi liksom skal ha for disse menneskene! Gang på gang har jeg fått høre at sånt spør man ikke om men hvorfor skalø en ikke spørre om det? Er det fordi de ikke har svar på det kanskje? Eller er det fordi jeg høffelig skal akseptere at de har sin rett til å tro mens de på sin side kan forbanne meg/syntes vondt om meg fordi jeg ikke tror?

 

Verdier og moral har ingenting med biblen å gjøre i det hele tatt, men menneskers velbehag og velferd. Ingen VIL bo i en gate der ran, mord, vold og voldtekt er dagligdagse ting, det er bare at det er ikke alltid en har noe valg. Men av en eller annen grunn tror de kristne at uten dem og kirkene deres ville alt gått rett til helvette. Faktum er at vi trenger politi mer enn vi trenger kristendom, det er sikkert!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...