Gå til innhold

AoC: Kan Aldersgrensen ødelegge for yngre conan fans?


Anbefalte innlegg

Jeg har lest Conan blader i årevis. Fra jeg var ti eller noe sånt. Jeg er totalt Conan frelst. Kan masse lore og har gledet meg til dette spillet fra jeg hørte om det første gang.

 

Jeg har lest en del om det og har sett at FunCom har snakket om at du må registrere deg med Visa eller lignende, og at det kanskje ikke blir gamecards.

 

Jeg er femten år gammel og har virkelig lyst til å spille dette spillet, synes ikke noen her da at det er litt synd at jeg ikke får lov av utviklerene å spille dette spillet "lovlig"? Når jeg ikke har noen planer om å lage et dårlig gaming-miljø slik som en del andre mennesker på min alder gjør i MMORPG-spill?

 

Det blir ikke et problem for meg at det ikke blir gamecards og at man må registrere seg med Visa. Fordi jeg har lov av mine foreldre, men det er ikke alle 15-åringer som har slike foreldre som meg. Er det ikke da litt synd for dem som også er Conan frelst at de ikke har lov til å spille dette spillet kun fordi utviklerene har satt 18 år på det?

Endret av -stiaN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AoC inneholder blodige scener og nudity osv så det er en grunn til at det er 18års aldersgrense. Det er heller ikke en Anbefalt aldersgrense, men det er ikke så veldig vanskelig og komme inn om du er under 18år. Jeg bare håper at de hjelper med å luke ut de veste yngre spillerne så whiner og ødelegger spillopplevelsen for resten av oss.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til hvordan Funcom tenker i denne saken, men så lenge grad av vold/blod/etc er av en viss karakter er det myndigheter som krever en såpas høy aldersgrense/anbefalt_alder. Prinsippene er de samme som for film.

 

Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for en slik aldresgrense, men selvsagt er det synd om ivrige Conan-fans ikke får anledning til å spille.

 

Godt at foreldrene dine er med å sørge for at du kan spille.

Lenke til kommentar

For all del, hvis man har greie foreldre som vet hva de kjøper til barna deres så er det fritt fram. Statistisk sett har aldersgrense lite å si, spesiellt når foreldre går uvitende og ikke bryr seg om hva ungene deres gjør foran pcen.

 

Men spillets innhold og aldersgrense er der for en grunn, det er mange temaer som barn ikke har godt av å se.

 

Ville du latt din 10/11/12-åring spilt gears of war for eksempel? Age of Conan vil ha blodige slosskamper (blod som spruter på skjermen), nakenhet, seksuelle referanser, vold osv. Om man nesten er 16 år så spiller det liten trille sånn sett, for da begynner man forhåpentligvis å tenke litt voksent selv.

 

Dessuten så har man temaet at AoC er en MMO, noe som kan være særs destruerende for sosialt liv og utdanning spesiellt på barne- og ungdomsskole trinnet. Funcom kan ikke gjøre noe for at de spiller AoC, de har hele tiden sagt at dette vil være et spill for voksne. Ikke barn. Man må være gammel nok til å ha kontroll over sitt eget liv og skjønne det som foregår på skjermen.

 

Aldersgrenser handler IKKE om å luke ut "whiners" eller "drittunger" eller hva det nå måtte være for at mer erfarne "hardcore" spillere ikke skal bli brydd!

 

Aldersgrenser på spill handler mer om å skjerme barn mot temaer de ikke skjønner og passivt hindre de i å ikke bli oppslukt i verdener hvor de ikke har kontroll over sitt eget liv. Dette er også endel av foreldrenes ansvar.

Lenke til kommentar
Har også lyst til å spille det (blir 16 i år) Og jeg får nok lov av mamma siden jeg får lov å spill gears. Men det jeg er redd for er at vi som ikke er 18+ skal bli "utstøtt" fra guilds osv. Siden det er så mange dritt unger på vår alder som har gitt oss et dårlig rykte.

9207652[/snapback]

 

Er jo ikke noe problem å utgi seg for å være 18+, med mindre de krever at du viser legitimasjon...

Lenke til kommentar
Ville du latt din 10/11/12-åring spilt gears of war for eksempel? Age of Conan vil ha blodige slosskamper (blod som spruter på skjermen), nakenhet, seksuelle referanser, vold osv. Om man nesten er 16 år så spiller det liten trille sånn sett, for da begynner man forhåpentligvis å tenke litt voksent selv.

 

:ph34r: Jeg spiller GoW, blir så lite påvirket at det er skummelt, jeg tåler blod og voldtekt, fordi jeg selv er utsatt for det! :tease: Neida, men, hah... :whistle: Altså, jeg har ikke noe prob. om aldersgrensen blir 18+, jeg oppfører meg ikke som en drittunge på internett uansett. :)

 

EDIT: Mitt fantastiske syn har sviktet igjen, jeg trodde det sto "God Of War". :ph34r:

Endret av Uchiha
Lenke til kommentar

Jeg ser for meg det kommer til å bli en del grinete foreldre som kommer til å gå til avisene å klage over at de ble "lurt" til å kjøpe et sånt supervoldelig spill til småungene sine.....

 

Samme greia som var med GTA og Doom feks.

 

Men for å svare på spørsmålet: Kjøper mora di deg Conan blader, så tror jeg hun vil godta at du spiller AoC også.

Lenke til kommentar
Jeg ser for meg det kommer til å bli en del grinete foreldre som kommer til å gå til avisene å klage over at de ble "lurt" til å kjøpe et sånt supervoldelig spill til småungene sine.....

 

Samme greia som var med GTA og Doom feks.

 

Men for å svare på spørsmålet: Kjøper mora di deg Conan blader, så tror jeg hun vil godta at du spiller AoC også.

9223834[/snapback]

 

Conan Bladene har jeg kjøpt alene... De som jobber i butikken driter sikkert i at det er for voksne.... :p

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at de har aldersgrenser.

9224872[/snapback]

 

Ya know.

 

Det er slike som deg som gjør at vi eldre er glade for at aldersgrensen er der, og gjør det litt vanskeligere for yngre mennesker å spille spillet. I forrige post spøkte du f.eks om voldtekt..

 

Good riddance..

 

Til OP: Noen guild kommer nok til å kjøre med en 18 års grense for å komme inn i guildet, men i de fleste guilds jeg har vært i, har de vært noenlunde fleksible. Bare du viser at du faktisk ikke er like irriterende som mesteparten på din alder er :)

Lenke til kommentar

Aldersgrense er for å beskytte barn fra å få traumer og bli gal i hodet ved å se ekstremt blodig innhold som du enda ikke er klar for pga. ung alder!

 

Hjernen er vel ikke fult utviklet enda da? og man tar til seg ting så mye lettere, ikke noe koselig med masse vold for et ungt sinn da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...