Gå til innhold

AoC: Kan Aldersgrensen ødelegge for yngre conan fans?


Anbefalte innlegg

Anbefalt aldersgrense... ikke påkrevet. Du kan spille dette spillet i en alder under 18 men aldergrense er der fordi, som nevnt i tidligere poster, for at barn som ikke er klare for det ikke skal bli påvirket. som f.eks. at en tolv-åring køper rundt og slår folk med en pinne fordi han er en "stygian barbar" eller noe anna rart.

 

Selv er jeg 14-år og har aldri blitt påvirket av spill/filmer på denne måten selv om folk jeg kjenner har det. Jeg spiller wow for øyeblikket men det er som et tids fordriv, lei den j**** grafikken der. hadde tenkt å vente på AoC men siden utgivelsen er utsatt :thumbdown: tror jeg at je skaffe Lotro.

 

men tilbake til topic: Det at aldersgrensen ødelegger for yngre fan tror jeg ikke, spillet kunne gjort mer skade. Jeg synts dette spillet ser konge bra ut og jeg skal ha det.

Jeg kommer kansje for å få kritikk for det men på forhånd jeg er ikke en j**** hyper fjortiss unge som bare går rundt og ruinerer spillet for andre.  :w00t:

 

men men, aldergrensen tviler jeg på at kommer til stenge dritungene ute, de som er det har stort sett foreldere som ikke bryr seg om hva de driver med på pc'en eller andre steder.  :thumbdown:

9263854[/snapback]

 

HYYYYYYYYYSJ, sier du det her på forumet er du forhatt og alle kaller deg en barnslig snørrunge. :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folkens, jeg har et spørsmål:

Er det anbefalt aldersgrense eller er det slik at du må være 18 år for å kjøpe 18års spill/film her i Norge?

 

Og btw hele tråden er fylt med OT.. =/

 

Men for å svare på spørsmålet trådstarter stilte:

Visst yngre Conan fans har lyst til å spille så er det egentlig nesten ingening som kan stoppe dem i å skaffe spillet.

Endret av grimsbo
Lenke til kommentar
Folkens, jeg har et spørsmål:

Er det anbefalt aldersgrense eller er det slik at du må være 18 år for å kjøpe  18års spill/film her i Norge?

9264151[/snapback]

Jeg opplevde ofte når jeg var i 10-13års alderen at jeg ble stoppet når jeg skulle handle spill som går under PEGI-standarden "16+" og høyere. Når det er sagt, skal denne aldersgrensen kun være en anbefaling.

 

Grunnen til at butikker nekter å selge slike spill til yngre personer er etter hva jeg har hørt fra de som jobber på spaceworld og lignende butikker, at de ikke vil ha hylende sinte foreldre på telefon og i butikken.

 

Dette bekreftes av denne karen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8845996 (Ihvertfall delen om hvorofr de ikke selger til yngre personer)

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Vel, jeg er veldig sikker på at FunCom kommer til å gjøre som Sony gjorde med Everquest. I Everquest ble man bannet hvis det ble funnet ut at noen under 16 spilte på kontoen. Dette kommer nok til å skje med AoC også, ellers tror jeg FunCom får en del negativ PR.

9295617[/snapback]

 

 

håper det:p

Lenke til kommentar
Vel, jeg er veldig sikker på at FunCom kommer til å gjøre som Sony gjorde med Everquest. I Everquest ble man bannet hvis det ble funnet ut at noen under 16 spilte på kontoen. Dette kommer nok til å skje med AoC også, ellers tror jeg FunCom får en del negativ PR.

9295617[/snapback]

 

Hvordan skal man "finne ut" om en spiller er under 18?

Lenke til kommentar
Vel, jeg er veldig sikker på at FunCom kommer til å gjøre som Sony gjorde med Everquest. I Everquest ble man bannet hvis det ble funnet ut at noen under 16 spilte på kontoen. Dette kommer nok til å skje med AoC også, ellers tror jeg FunCom får en del negativ PR.

9295617[/snapback]

 

Hvordan skal man "finne ut" om en spiller er under 18?

9298680[/snapback]

Trur neppe FunCom vil slenge ut folk som ikke er 18.

 

MEN, det hjelper litt at spillet har 18 års grense, det luker ut endel.

 

Om du mot formodning skulle få kjøpt et spill gjennom "mamma", så er det "mamma" folk må bli sinna på ikke FunCom. De har gjort sin del ved å slenge på 18+ merke på sitt produkt.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

som nevt lengre opp så luker nokk alders grensen ut mange. de "få" som blir at blir vel det inn i 2 "grupper"

 

de som klarer å oppføre seg, og de som får 14'ish tag'en. men det som er så bra er at vi slipper å få klaner (guilder) med kun dritt unger.. slik som i wow. der er det ALT for mange av de :nei:

Lenke til kommentar

Den gjennomsnitlige aldersgruppen i AoC vil være for høy til at "sh!itkids" vil kunne få gjøre hva dem vil.

 

Er det noen av dem så vil dem ikke få kommet seg fremmover i spillet rett og slett grunnet mangelen på Guild.

 

Om det mot formodning skulle komme en "sh!itkid" guild, så håper jeg for demmes del at de spiller på en Normal server.

Lenke til kommentar

-oophus: Jeg er et stykke over 18 da det kommer ut, så for min del blir det ikke noe problem.

 

Det folk her på forumet klager over, er at de er kanskje 15-17 og er relativt modne, men uansett de fleste kan nok overtale foreldrene sine, og å låne et VISA-kort fra en bror eller lignende er ikke akkurat vanskelig.

Lenke til kommentar

Ja men da har nok dine foreldre undertegnet en kontrakt slik at du får alle disse rettighetene.

 

Hvis ikke, så har jeg hørt om enkelte folk som har fått funksjoner som ligner på et fullverdig VISA når man har VISA electron. (det har som regel vært mindre banker osv)

 

Hvordan fikk du tak i det?

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...