Gå til innhold

AoC: Kan Aldersgrensen ødelegge for yngre conan fans?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg startet å spille wow, så søkte jeg etter visa på google, og etter noen forsøk med vista kort bilder, så fikk jeg registrert kontoen min :p

Fikk også satt opp betaling på det kortet, men droppet det.

 

Så er nok ingen problemer for 15 åringer å få spilt. er jo også fult mulig å låne visa kortet til'a mor.

 

Men ellers så liker jeg 18års grensa. Blir vel kvitt en del av whinerene, men noen av de er nok over 18...

Lenke til kommentar
Ville du latt din 10/11/12-åring spilt gears of war for eksempel? Age of Conan vil ha blodige slosskamper (blod som spruter på skjermen), nakenhet, seksuelle referanser, vold osv. Om man nesten er 16 år så spiller det liten trille sånn sett, for da begynner man forhåpentligvis å tenke litt voksent selv.

 

:ph34r: Jeg spiller GoW, blir så lite påvirket at det er skummelt, jeg tåler blod og voldtekt, fordi jeg selv er utsatt for det! :tease: Neida, men, hah... :whistle: Altså, jeg har ikke noe prob. om aldersgrensen blir 18+, jeg oppfører meg ikke som en drittunge på internett uansett. :)

 

EDIT: Mitt fantastiske syn har sviktet igjen, jeg trodde det sto "God Of War". :ph34r:

9210497[/snapback]

 

 

Der har vi en god grun til at vi har aldersgrenser...

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som tror at aldersgrensen har noe stor innflytelse på demografien i spillerbasen, er det vel? Eneste effekten vil vel være at det blir umulig å finne ut, fordi det blir så mange som lyver på alderen under registrering.

 

Eneste sikre måten å heve alderen på spillerne på er å gjøre spillet mindre attraktivt for "barn". Tregere gameplay og lenger tid mellom belønningene slik at det kreves litt tolmodighet, spesielt i begynnelsen, vil luke dem ut. Det er desverre ikke slik AoC ligger an til å bli. EvE er et sånt spill, kan ikke huske når corpet sist fikk en søknad fra noen under 23 :cool:

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
Ville du latt din 10/11/12-åring spilt gears of war for eksempel? Age of Conan vil ha blodige slosskamper (blod som spruter på skjermen), nakenhet, seksuelle referanser, vold osv. Om man nesten er 16 år så spiller det liten trille sånn sett, for da begynner man forhåpentligvis å tenke litt voksent selv.

 

:ph34r: Jeg spiller GoW, blir så lite påvirket at det er skummelt, jeg tåler blod og voldtekt, fordi jeg selv er utsatt for det! :tease: Neida, men, hah... :whistle: Altså, jeg har ikke noe prob. om aldersgrensen blir 18+, jeg oppfører meg ikke som en drittunge på internett uansett. :)

 

EDIT: Mitt fantastiske syn har sviktet igjen, jeg trodde det sto "God Of War". :ph34r:

9210497[/snapback]

 

 

Der har vi en god grun til at vi har aldersgrenser...

9239074[/snapback]

 

Så å drege en vits innimellom er ulovlig? Wow, for et samfunn du har tenkt deg. Hva hadde du i tankene? En konsentrasjonsleir hvor all humor er ulovlig?

Lenke til kommentar

Ingen som sier at å "drege" en vits innemellom er ulovlig her.

Men å "drege" en vits om ett tema som i utgangspunktet ikke er vittig...

 

Henge meg på resten og sier at aldergrensen er der for en grunn.

Mange unge som "TROR" de kan oppføre seg som en normal 25 åring for å bruke den alderen. Men når man blir 25 selv skjønner man plutselig at man oppførte seg som en 14 åring ;)

Lenke til kommentar
La nå oss voksne få glede oss over spillet uten innblanding av mindreårige.

9242043[/snapback]

 

Det er jo folk som ikke har noen planer om å være dritunger in-game som er 14,15,16 og 17 som har vokst opp med Conan og er svært interessert. Da er det jo litt synd for de som ikke får lov av sine foreldre kun fordi aldersgrensen er der.

Endret av -stiaN
Lenke til kommentar
Det bryr meg fint lite, da får de vente til de er 16/18 da, så kan de fortsette å dyrke conan interessen sin på gammlemåten. :)

9243734[/snapback]

 

Men så hold kjeft da. ;) De som får lov spiller, finito, e'kke noe å diskutere, så lenge de oppfører seg. :) Er ikke noe dere 'voksne' kan gjøre med det, spiller vi så spiller vi!

Lenke til kommentar
Det bryr meg fint lite, da får de vente til de er 16/18 da, så kan de fortsette å dyrke conan interessen sin på gammlemåten. :)

9243734[/snapback]

 

Men så hold kjeft da. ;) De som får lov spiller, finito, e'kke noe å diskutere, så lenge de oppfører seg. :) Er ikke noe dere 'voksne' kan gjøre med det, spiller vi så spiller vi!

9245039[/snapback]

 

Takk kjære Gud! (uchiha) Du redder dagen med dine harde fraser :)

Endret av -stiaN
Lenke til kommentar
Det bryr meg fint lite, da får de vente til de er 16/18 da, så kan de fortsette å dyrke conan interessen sin på gammlemåten. :)

9243734[/snapback]

 

Men så hold kjeft da. ;) De som får lov spiller, finito, e'kke noe å diskutere, så lenge de oppfører seg. :) Er ikke noe dere 'voksne' kan gjøre med det, spiller vi så spiller vi!

9245039[/snapback]

 

...... klart at dersom dere først får lov hjemmefra, så spiller dere. Vi klarer ikke å hindre dere i det. Men det var da ikke det Islanbadsj kommenterte da. Han skriver bare at dersom foreldrene vil nekte ungene sine å spille AoC, så driter han (vi) i at enkelte mener det er urettferdig.

 

La nå oss voksne få glede oss over spillet uten innblanding av mindreårige.

9242043[/snapback]

 

Det er jo folk som ikke har noen planer om å være dritunger in-game som er 14,15,16 og 17 som har vokst opp med Conan og er svært interessert. Da er det jo litt synd for de som ikke får lov av sine foreldre kun fordi aldersgrensen er der.

9243697[/snapback]

 

Det bryr meg fint lite, da får de vente til de er 16/18 da, så kan de fortsette å dyrke conan interessen sin på gammlemåten. :)

9243734[/snapback]

Lenke til kommentar

Funcom har selv sagt at de vil lage spill til voksne, og vil ikke lage et spill der hvor man må passe på at alt passer for barn, og de som vil spille det (jeg i alle fall) syns vel at det er veldig positivt om det er minst mulig yngre personer som spiller det, siden jeg og mange andre jeg kjenner syns det er ganske mye negativt som kommer fra yngre personer når vi spilte f.eks. WoW.

Jeg syns hvis man lager et spill for voksne så burde det være voksne som spiller det

Lenke til kommentar

Anbefalt aldersgrense... ikke påkrevet. Du kan spille dette spillet i en alder under 18 men aldergrense er der fordi, som nevnt i tidligere poster, for at barn som ikke er klare for det ikke skal bli påvirket. som f.eks. at en tolv-åring køper rundt og slår folk med en pinne fordi han er en "stygian barbar" eller noe anna rart.

 

Selv er jeg 14-år og har aldri blitt påvirket av spill/filmer på denne måten selv om folk jeg kjenner har det. Jeg spiller wow for øyeblikket men det er som et tids fordriv, lei den j**** grafikken der. hadde tenkt å vente på AoC men siden utgivelsen er utsatt :thumbdown: tror jeg at je skaffe Lotro.

 

men tilbake til topic: Det at aldersgrensen ødelegger for yngre fan tror jeg ikke, spillet kunne gjort mer skade. Jeg synts dette spillet ser konge bra ut og jeg skal ha det.

Jeg kommer kansje for å få kritikk for det men på forhånd jeg er ikke en j**** hyper fjortiss unge som bare går rundt og ruinerer spillet for andre. :w00t:

 

men men, aldergrensen tviler jeg på at kommer til stenge dritungene ute, de som er det har stort sett foreldere som ikke bryr seg om hva de driver med på pc'en eller andre steder. :thumbdown:

Endret av Phyrexian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...