Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden


Anbefalte innlegg

Mobilnett og internett....

 

 

Under instillinger for mobilnett har jeg valgt "kun GSM". Dette fordi GSM-nettet fungerer bedre under telefoni og telefonen bruker mindre strøm med 3G avslått.

 

Men...gjelder denne instillingen også dersom man surfer på internett, eller vil telefonen da forstå at 3G er tingen?

 

 

Nei, det ser ikke slik ut. Slår du av 3G, "forstår" den at du ikke vil bruke 3g, og benytter GPRS (den har ikke Edge). Alternativet er wlan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tom Tom for mobiltelefoner skal visstnok være kompatibel med P1, men når jeg ser gjennom lista av kompatible telefoner, er telefonene gamle modeller, og Sony Ericsson er ikke med på lista en gang.

 

Noen som vet om Ton Tom er kompatibel med P1?

 

Er det andre produsenter av GPS-programvare som lager dette for P1, utenom Wayfinder?

 

Wayfinder er et flott konsept, men man kan ikke laste ned kart til hele land, eller regioner. Kun byer. Det er svakt. Dersom man vil lagre f.eks Danmark på minnekortet for å unngå for høye trafikk-kostnader, kan man kun velge blant byer, og man kan visst kun ha et begrenset antall byer samtidig. Dette gjelder spesielt dersom man ønsker å ha kartene vist på skjermen. Ønsker man kun å få opp ruteveiviser uten kart, brukes lite dataoverføring, men det er en annen sak.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Et lite tips folkens - Har nettopp byttet ut min P1i med en N82 og det var litt av et sjokk mtp. respons! Trykker du "Meldinger" ja, så dukker meldinger opp. Ikke noe mer sitte og vente på at telefonen skal ta deg igjen. Oppstartstid på N82 litt over 10 sek, målte den til jeg ikke gadd telle lenger på P1i, og det var godt over 40.

 

Er ikke ment å skape noe furore, bare deilig å endelig bytte ut 286'en (aka P1i) med noe raskere!

Lenke til kommentar
Et lite tips folkens - Har nettopp byttet ut min P1i med en N82 og det var litt av et sjokk mtp. respons! Trykker du "Meldinger" ja, så dukker meldinger opp. Ikke noe mer sitte og vente på at telefonen skal ta deg igjen. Oppstartstid på N82 litt over 10 sek, målte den til jeg ikke gadd telle lenger på P1i, og det var godt over 40.

 

Er ikke ment å skape noe furore, bare deilig å endelig bytte ut 286'en (aka P1i) med noe raskere!

Syntes ikke p1 min er noe spes treg,, ihvertfall ikke noe ille slik at det er plagsomt.

Oppstarten er litt treg ja det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Har firmwareversjon R9J005 på min P1. Finnes det noen nyere som kan lastes ned via SE sin oppdateringstjeneste?

Nei - det er siste firmware som er utgitt for "Generic World 1". Du kan jo prøve å sette en annen CDA og se hvilke oppgraderinger du blir presentert med, men R0J005 skal være den siste.

Lenke til kommentar
Etter litt mer forskning viser det seg at flere andre P1-brukere har hatt liknende problemer, og at dette viste seg å være på grunn av SIM-kortet. Dette underbygger den gjenværende teorien min om at det er det gamle ikke-3G-Netcom-kortet som er roten til alt krøllet.

Og vips! Etter et par dager med det nye One-call-kortet kan jeg konkludere med at joda, det var nok et gammelt SIM-kort som var problemet. Nå kan jeg knipse bilder og gå på nett uten å bekymre meg.

Lenke til kommentar

Har oppdaget at det er en bug på P1'en min i forbindelse med sending av sms.

 

Dersom jeg oppretter en gruppe (til kontakter) som inneholder mer enn 20 kontakter, og velger å sende en sms til gruppen, så vil de 20 første kontaktene i gruppa bli lagt til. Den fortsetter så med kontakt nr 1, og repeterer dette nesten 3 ganger. Tror grensa er på 50 kontakter pr. sms. Det som skjer da, er at de 10 første kontaktene i gruppen kommer 3 ganger i avsenderlisten, mens de 10 siste kommer 2 ganger. De får da hhv 3 og 2 meldinger hver. "Løsningen" på problemet var å fordele kontaktene i grupper á 20 kontakter.

 

Oppdaget dette i forbindelse med utsending av julemelding :-)

 

Er dette en bug som kun skjer på min mobil? Har ikkje oppdatert mobilen siden jeg kjøpte den i slutten av August. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte at en oppdatering vil fikse bug'en?

Lenke til kommentar
Jeg satt inn 3G-sim i dag og kom borti "avbryt" når jeg lastet ned innstillinger. Hva gjør jeg nå?

 

Du slår av telefonen, tar ut batteri og sim-kort, og detter det på plass igjen, og starter telefonen. Så regner jeg med den vil prøve å laste ned innstillingene på nytt.

 

Dersom ikke dette går, prøv med et sim-kort fra en annen leverandør. Last ned innstillingene til dette. Så bytter du til det kortet du skal bruke, og laster ned innstillingene til dette igjen.

Lenke til kommentar

hei. har noen vert borti at telefonen låser seg ? går inn på mellinger.. og så låser den seg.. trykker på den tilbake knappen på siden av telefonen.. og da kommer den t ilbake til "skrivebordet" på en måte.. men samme hva eg gjør så sjer de ikkje en ting.. taster inn tall eller trykker på hovedmeny osv :S

Lenke til kommentar

Kjøpte P1i for to dager siden og er stort sett fornøyd. :) Telefonen er rimelig avansert og oppdager stadig vekk nye ting. Eneste jeg er misfornøyd med er egentlig tasteoppsettet. Men jeg blir vel vant med det også... Godt nytt år forresten! :)

 

Har du tatt ut batteriet og startet telefonen på nytt, Skibstad? Den ene gangen min tlf hang seg så fikset det problemet.

Lenke til kommentar
Kjøpte P1i for to dager siden og er stort sett fornøyd. :) Telefonen er rimelig avansert og oppdager stadig vekk nye ting. Eneste jeg er misfornøyd med er egentlig tasteoppsettet. Men jeg blir vel vant med det også... Godt nytt år forresten! :)

 

Har du tatt ut batteriet og startet telefonen på nytt, Skibstad? Den ene gangen min tlf hang seg så fikset det problemet.

 

 

P1 er en meget avansert telefon, og jeg oppdaget selv ganske mye de første dagene, og det som lenger var.

 

Tastene synes jeg er helt OK, men har aldri vendt meg til å ikke ha noen navigasjonstast. Det irriterer. Det gjør også den tungvinte måten man må avslutte programmer på. Til og med kameraet blir liggende og kjøre i bakgrunnen helt til man slår det av i programbehandleren.

 

Men det er en kjempetelefon, da.

Lenke til kommentar
Kjøpte nettopp p1i i hong kong, men vil gjerne ha norsk språk støtte, er det mulig å få det uten

å måtte flashe firmwaren? mulig å bare installere språkpakke eller noe sånt?

 

takker for svar..

Hvorfor ikke bare flash til world genric 1, da får man norsk språkpakke, bare ta backup først. Kan gøjres på pcen din så trenger ikke så sende den inn eller noe.

Lenke til kommentar
Kjøpte nettopp p1i i hong kong, men vil gjerne ha norsk språk støtte, er det mulig å få det uten

å måtte flashe firmwaren? mulig å bare installere språkpakke eller noe sånt?

 

takker for svar..

Hvorfor ikke bare flash til world genric 1, da får man norsk språkpakke, bare ta backup først. Kan gøjres på pcen din så trenger ikke så sende den inn eller noe.

 

 

 

 

ok, hvordan gjør man det? hva av software trenger man? linker til forum/nettsted med

veiledning?

 

takk for hjelpen..

Lenke til kommentar
Har oppdaget at det er en bug på P1'en min i forbindelse med sending av sms.

 

Dersom jeg oppretter en gruppe (til kontakter) som inneholder mer enn 20 kontakter, og velger å sende en sms til gruppen, så vil de 20 første kontaktene i gruppa bli lagt til. Den fortsetter så med kontakt nr 1, og repeterer dette nesten 3 ganger. Tror grensa er på 50 kontakter pr. sms. Det som skjer da, er at de 10 første kontaktene i gruppen kommer 3 ganger i avsenderlisten, mens de 10 siste kommer 2 ganger. De får da hhv 3 og 2 meldinger hver. "Løsningen" på problemet var å fordele kontaktene i grupper á 20 kontakter.

 

Oppdaget dette i forbindelse med utsending av julemelding :-)

 

Er dette en bug som kun skjer på min mobil? Har ikkje oppdatert mobilen siden jeg kjøpte den i slutten av August. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte at en oppdatering vil fikse bug'en?

Ingen som har opplevd dette, eller gidder å se om de kan replikere bug'en på sin egen telefon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...