Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som vet hvorfor dette skjer og hva jeg gjør feil ?

..ikke egentlig :p. Men sjekk at tilkoblingsgruppen du har lagt wlanet til i er "foretrukket".. Ellers så kan du prøve å slå av strømsparing (internett- kontoer -> oppsett -> avansert). Ellers så gjelder samme regler som ved andre trådløse nettverk: hvis det virker, så vet alle hvorfor - og hvis det ikke virker, er det ingen som har peiling.

Lenke til kommentar
noen som vet hvorfor dette skjer og hva jeg gjør feil ?

 

Min erfaring er at dette kan ha flere årsaker, men det er viktig for den videre feilsøkinga at du sjekker om du har fått en ordentlig IP-adresse. Når du står i WLAN, velg "Mer" | "IP-adresse".

 

1

Der kan det stå "WLAN ikke tilkoplet". Da har du virkelig ingen kontakt.

 

2

Dersom det står en IP, vanligvis en privat-IP type 10.x.x.x. eller 192.168.x.x (x er et tall mellom 0 og 255). Da har du kontakt med ruteren og eventuelle problemer ligger ikke mellom P1i og ruter.

 

3

Dersom det står en IP som begynner på 169.254. er det heller ikke kontakt. Dette er en IP som enheten sjøl tilordner når den ikke finner noe nett.

Lenke til kommentar
1. ..tror ikke det.

2. På options -> path -> keys, sett en tast til "save" (save- menyen, f5).

Takker :)

 

Nokon som veit kva som er anbefalt å konvertere til for at eg skal kunne spele av filmer uten at det hakker?

Eg prøvde å spele ein tv-serie på 3-400mb i hd kvalitet type divx, med Divx player. Det blei tydeligvis for masse for P1i.

 

Forresten nokon som har prøvd eit 8GB minnekort i telefonen? Eg veit at det står at den kun støtter 4GB, men av og til fungerer det med større likavel.

 

Forresten, saving fungerer no. Eg får beskjed om at det sava velykka, men når eg velger load så finner den ikkje noko som helst.

Endret av rEaliTY
Lenke til kommentar

Vel. Du kan bruke m3

http://www.howardforums.com/showthread.php...e=106&pp=15

.. til å konvertere filene. ..Hvis ikke media- manageren til SE er noe særlig. Og sett bitrate til noe rundt 300kbps, audio til 96 (for eksempel); det går greit på 320x200. Noe høyere enn det er vel ikke noe poeng heller, egentlig. Samme med oppløsningen - hvis det skal skaleres ned, blir det hakking.

 

(..det går an å laste ned noen video- klipp på google video, for eksempel ("last ned for psp") - og det er gjerne h.264 mp4 i 320x200 oppløsning, og bitrate rundt 300kbps. ..Men det formatet kjører ikke nødvendigvis knirkefritt på den innebygde spilleren hver gang. Så se på en av alternativene - coreplayer, for eksempel, hvis de kommer ut med en ny build.. om en stund. Avspillingen er bra, UIen er dårlig, inntil videre. Uansett - hvis du koder Xvid med m3 så blir det veldig bra.)

 

..Jeg vet om folk som har fått 8gb kort til å virke på p1. Skulle gå helt greit. Det er alltid noen som sier at jo større minnebrikken er, jo saktere går det - men det stemmer ikke. Untatt når en scanner for ny musikk, for eksempel.. Men det er ingen vedlikeholdsoperasjoner som går på en UIQ enhet, så det er ikke noe problem.

 

Det kan sikkert være en ide å velge en separat save- katalog på scummvm (i "paths" i den samme menyen, på de globale settingene). Det skulle ikke være nødvendig, da men... kan kanskje være en ide å avinstallere det, og så installere det igjen, om det skjer sånne ting. (..Det har kommet en 0.11 versjon i det siste, forresten.. bedre sync generellt, og sånne ting.)

Lenke til kommentar
Vel. Du kan bruke m3

http://www.howardforums.com/showthread.php...e=106&pp=15

.. til å konvertere filene. ..Hvis ikke media- manageren til SE er noe særlig. Og sett bitrate til noe rundt 300kbps, audio til 96 (for eksempel); det går greit på 320x200. Noe høyere enn det er vel ikke noe poeng heller, egentlig. Samme med oppløsningen - hvis det skal skaleres ned, blir det hakking.

 

(..det går an å laste ned noen video- klipp på google video, for eksempel ("last ned for psp") - og det er gjerne h.264 mp4 i 320x200 oppløsning, og bitrate rundt 300kbps. ..Men det formatet kjører ikke nødvendigvis knirkefritt på den innebygde spilleren hver gang. Så se på en av alternativene - coreplayer, for eksempel, hvis de kommer ut med en ny build.. om en stund. Avspillingen er bra, UIen er dårlig, inntil videre. Uansett - hvis du koder Xvid med m3 så blir det veldig bra.)

 

..Jeg vet om folk som har fått 8gb kort til å virke på p1. Skulle gå helt greit. Det er alltid noen som sier at jo større minnebrikken er, jo saktere går det - men det stemmer ikke. Untatt når en scanner for ny musikk, for eksempel.. Men det er ingen vedlikeholdsoperasjoner som går på en UIQ enhet, så det er ikke noe problem.

 

Det kan sikkert være en ide å velge en separat save- katalog på scummvm (i "paths" i den samme menyen, på de globale settingene). Det skulle ikke være nødvendig, da men... kan kanskje være en ide å avinstallere det, og så installere det igjen, om det skjer sånne ting. (..Det har kommet en 0.11 versjon i det siste, forresten.. bedre sync generellt, og sånne ting.)

Noko håp om at Broken Sword vil fungerer snart også eller?

 

Finnest det ein msn-klient som er utvikla for mobiler med touch-sreen, eller er det like greit å bruke f.eks eBuddy?

Lenke til kommentar
Sannsynligvis.

Har du levert den på service 2 ganger på den feilen, og de ikke har klart å reparere det, vil en 3. gangsfeil være grunn til å heve kjøpet (pengene tilbake, ny mobil).

Husk at butikken må sjekke at det er samme feil også 3. gangen. Dvs de må sende den inn til service.

 

Butikken kan nok ikke kreve å få sende den inn 3djen gangen.

 

Forbrukerombudet skriver:

"Feilene vil regnes som samme mangel dersom du opplever samme type symptomer hver gang, for eksempel at displayet faller ut, selv om selger mener årsakene er forskjellig."

Ref. Forbrukerombudet

Lenke til kommentar
3

Dersom det står en IP som begynner på 169.254. er det heller ikke kontakt. Dette er en IP som enheten sjøl tilordner når den ikke finner noe nett.

 

Ser at det er denne meldingen som kommer. IP'en begynner på 169.254.

Noe forslag til hva jeg kan gjøre for å faktisk fikse det ?

Lenke til kommentar
Ser at det er denne meldingen som kommer. IP'en begynner på 169.254.

Noe forslag til hva jeg kan gjøre for å faktisk fikse det ?

 

Dette må virke: Ta en reset på trådløs-ruteren din slik at den blir helt åpen. Sjekk om du kommer inn på den da. Deretter sikrer du den, men gjør det trinn for trinn slik at du eventuelt kan avdekke om det er en av protokollene/krypteringsmåtene som P1i ikke støtter. Jeg gjorde slik og det gikk helt supert. Kjører bare WEP og MAC-binding (binder nettverkskortene jeg har til ruteren - kan hackes, ja, men ingen av mine naboer kan det :-) )

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Noko håp om at Broken Sword vil fungerer snart også eller?

Ikke godt å si. Anotherguest snakket om at han skulle jobbe med vga støtte på symbian- versjonen for en stund siden. Men å skalere ned bildet vil ta cpu- kraft som UIQ enhetene rett og slett ikke har - selv om p1 ihvertfall har nok ram. Mens nokia- telefonene har nok prosessor, men ikke nok ram, og liknende. Ta en titt på forumet deres..

 

Jeg tror at vga- støtte blir nedprioritert, fordi det ikke er mulig å få det til å kjøre knirkefritt på symbian- telefonene akkurat nå.

 

Finnest det ein msn-klient som er utvikla for mobiler med touch-sreen, eller er det like greit å bruke f.eks eBuddy?

Jeg bruker jmIrc endel, så jeg vet ikke - IM+ kan kanskje være bra. Ellers så har fring fått støtte for msn (har ikke prøvd det heller.. :) ). ..Ta en titt på www.my-symbian.com - fin side med de fleste gratis- programmene listet opp, og med en program- katalog med komersielle program.

Lenke til kommentar
Sannsynligvis.

Har du levert den på service 2 ganger på den feilen, og de ikke har klart å reparere det, vil en 3. gangsfeil være grunn til å heve kjøpet (pengene tilbake, ny mobil).

Husk at butikken må sjekke at det er samme feil også 3. gangen. Dvs de må sende den inn til service.

 

Butikken kan nok ikke kreve å få sende den inn 3djen gangen.

 

Forbrukerombudet skriver:

"Feilene vil regnes som samme mangel dersom du opplever samme type symptomer hver gang, for eksempel at displayet faller ut, selv om selger mener årsakene er forskjellig."

Ref. Forbrukerombudet

 

Jo. Terminalen må få en "diagnose" i form av sjekk på serviceverksted på 3. gangsfeilen. At du opplever en feil for 3. gang, holder ikke for butikken. De må få mulighet til å få ok fra serviceverkstedet (i dette tilfellet Sony Ericsson) til at kjøpet kan heves.

 

Eksempel: Du har hatt en P1 inn til samme feil 2 ganger. Du er ikke fornøyd med mobilen, så du går til salgssted og hevder at feilen har skjedd igjen, for 3 gang, selv om dette ikke er tilfelle. Her må butikken få mulighet til å sjekke at feilen eksisterer. Dersom den gjør det, får du ny. Dersom den ikke gjør det, får du ikke ny.

 

Jeg skjønner ikke hvor i lovteksten du refererte til at kjøper får ny ved 2. gangsfeil. Det står kun hva som kan regnes som feil.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg ser P1 har PDF+ åpner innebygd. Men, jeg sliter litt med å få åpnet filer som PDF filer som bussruter. Hvordan gjør man dette ?

Zoomer litt, og sånne ting? Det har kommet en ny versjon, forresten (en god del kjappere, og noen ekstra funksjoner):

http://www.mbrainsoftware.com/UIQ_3x/Pdf/Pdf.htm#Download

 

 

Nokon som veit om det finnes eit program som eg kan laste ned podkasta rett til mobilen med?

Escarpod?

http://code.google.com/p/bergamot/wiki/Escarpod

 

Og korleis får eg til album art?

Enn så lenge.. til SE klarer å implementere albumart- tagen *host*... så kan du kopiere et bilde til katalogen med musikk- filene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...