Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden


Anbefalte innlegg

Mitt nest siste grep er nå å ta ut minnekortet og kun benytte standard ringe- og alarmtoner. Hvis ikke det hjelper skal jeg prøve å få nytt og moderne 3G-SIM-kort.

 

Herlig. Etter to dager uten minnekort og med kun standardlyder og -varsler våknet jeg i dag som bestilt. Ikke av alarmen, men av lyden av en omstartende P1. Da var det 3G-kort neste, selv om dette bare blir superdesperat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg innstallerte ScummVM igår og la inn en demo for Monkey Island 2 (rett på minnekortet). Programmet fant spillet, men når jeg prøver å starte det, så lukkes bare hele ScummVM uten noen som helst feilmelding.

 

Noen som har noen idéer til hva som kan være galt? Og hvilke formater må spillene være i for at ScummVM skal kunne finne de/kjøre de?

Lenke til kommentar

Regner med min p1i kommer med posten imorgen, gleder meg!

Er det noen som har tips til GPS programvare som fungerer ute i marka? Er ute etter å få logget ruten jeg går feks, gjerne på et kart.

 

Regner med Wayfinder, som følger med, kun fungerer på vei?

Noen som har testet andre GPS-enheter på telefonen forresten? har en Holux GPSlim 136 liggende...

Lenke til kommentar

Har en SE W960i (kjører samme OS som P1, så tenkte jeg kunne poste spm her)

 

Og når jeg ikke har noen standy-programmer kjørende, så blir klokka ganske stor. Er det mulig å endre størrelse på denne ?

 

Takker for svar og hjelp. (om det er blitt sprut om før så beklager jeg =P

Endret av [SifO]
Lenke til kommentar

Har lagt inn noen iPhone ikoner på min P1i. Problemet er bare at disse ikonene er "buet" i

hjørnene. Bildet av ikonene er jo firkantet, og da blir disse hjørnene synlige dersom man har en annen bakgrunn på telefonen. Hvordan har dere løst dette? Ser på bildene til folk her inne at dette problemet ikke er tilstede. Noen råd og tips? Kan man lagre bilder som ikke har 90 graders hjørner?

Lenke til kommentar
Da vi er inne på emulering og spill. Finnes mange emues til den

 

f.eks snes emu http://snes9x.en.softonic.com/symbian :thumbup:

 

 

Har du fått denne til å fungere? La inn den du linket til, men når jeg prøver å installere den får jeg "Denne versjonen av installeringsfilen støttes ikke lenger."

 

Oppdaterte programvaren på mobilen igår, forresten.

 

Edit: Ser at SE P1i ikke er listet over "compatible devices". Oh well. =/

Endret av edds
Lenke til kommentar
Har lagt inn noen iPhone ikoner på min P1i. Problemet er bare at disse ikonene er "buet" i

hjørnene. Bildet av ikonene er jo firkantet, og da blir disse hjørnene synlige dersom man har en annen bakgrunn på telefonen. Hvordan har dere løst dette? Ser på bildene til folk her inne at dette problemet ikke er tilstede. Noen råd og tips? Kan man lagre bilder som ikke har 90 graders hjørner?

 

Er bildene transparente da? Filtypen bør være PNG (24).

Lenke til kommentar
Men HVORFOR?

SP2 øker jo stabiliteten til XP enormt.

 

Alt mulig, fra vanlige programmer til drivere krever jo SP2 for tiden.

pft, mesteparten krever bare M$ .NET Framework. Win XP m/ SP1 preinstalled = <3

Er man bevisst på hva man gjør på nettet, og hva man installerer, klarer man seg lenge. Har pr. dags dato ikkje formatert PC-en min m/ SP1 på over 3 år, og den går som ei kule fortsatt.

 

Tombra; Jeg har PC Suite på min SP1. Har riktignok installert forskjellige ver. av .NET Framework. Kan ha med dette å gjøre.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Når jeg åpner CD-en, velger norsk, og klikker PC suite, får jeg beskjed om at operativ-systemet ikke støttes.

Går jeg inn på CD-en manuelt (utforsker) og velger /insall/PCSuite.exe starter instalasjonen, men avbrytes med feilmelding om at SP2 kreves.

 

Hvilke filer er det som kreves da tro?

Lenke til kommentar

Heisan,

 

er inne på wap på mobilen og skriver dette innlegget for har problemer med mitt tråløse nettverk på mobilen. Har ikke opplevd dette tidligere og har hatt min P1 siden i august. Men nå plutselig får jeg ikke koblet til nettet. Eller, jeg får koblet meg til mitt trådløse nettverk, men når jeg går videre til Opera Mini for å surfe får jeg "feil, sjekk innstillingene". Og det er pussig for jeg har ikke forandret noe på dette, eller gjort noe. Men har prøvde å vært inne på nettet og laste opp ny versjon og fikse, men ingenting funker.

 

NOen som har tips om hva som er feil, evt hva man kan gjøre? Er på wap nå så orker ikke lese gjennom 30 sider på mobiler, tar sinnsykt lang tid, så om noen kan hjelpe (gjerne forklare litt detaljert) blir jeg veldig glad.

 

Takk takk :-)

Lenke til kommentar

På P1 ligger åpnede programmer i minnet helt til de stoppes i programbehandleren.

 

Lurer på om størrelsen på programmene samsvarer med hvor mye batteri telefonen bruker. F.eks bruker kameraet ca 250 kb minne, mens aktivert wlan kun bruker ca 30 kb. Kalender bruker ca 150, meldinger 160 og telefonbok bruker nesten 200. Musikkspilleren bruker 100.

 

Dersom dette stemmer med batteribruk, bruker aktivert wlan ganske lite, mens telefonbok, kalender. meldinger og kamera bruker mye mer.

 

Stemmer dette, eller er det andre ting som avgjør? Regner ikke med overførsel via wlan, bruk av 3G og dekningsforhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...