Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har i hvert fall ikke lagt inn noen install- hack :) Men det er faktisk noen programmer jeg ikke får avinstallert heller fordi "Installasjonsfilen er ødelagt"... Tror dere ting løser seg hvis jeg nullstiller alt?

..vel, det er den eneste måten å "redde" installasjonsprogram- rutinene.. Og hvis ikke det ble gjort noe med firmwaren, så vil du ihvertfall slette det som laget problemet. ..Når du installerer program igjen, så ser du jo fort hva som lager problemet og.

 

Men hvem vet hva som skjer i koden.. jeg hadde noe trøbbel etter at jeg installerte Activesync en gang. Tydeligvis reserverte det en UID et annet program ville ha - resultatet var at det andre programmet forsvant. Filene ligger der fremdeles, men programmet synes ikke. Men jeg tror det var noe slikt som ble forandret i en oppgradering for en stund siden - at istedenfor at programmet kræsjer når det slår opp to like UIDer, ignorerer programmet den siste UIDen istedet. ..Muligens. ;)

 

@johanxt - nei, har ikke noe stort håp om at SE kommer til å lage firmware- oppgradering jeg heller. Men jeg tok feil i forhold til Opera, og hvor tett samarbeid de hadde med SE - så hvorfor skulle det ikke bli mulig å boote alternative OS på en SE telefon senere en gang. Det er et helt fullstendig generisk ARM- oppsett, så det er ikke umulig. Og keyboard- layouter og slikt går det an å fikse - touch- skjermen er rimelig lik overalt..

 

edit:.. og veldig mye loyalitet igjen til SE har vel ikke UIQ- folket i Rönneby lenger heller..

Endret av nipsen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

hei. jeg har hatt p1 i snart ett år, og er kjempe fornøyd. men nå har den begynt å slå seg av i tide og utide. den kan ligge helt rolig, eller den kan ligge i lomma. spiller ingen rolle. noen ganger gjør den det 4-6 ganger om dagen, mens andre ganger kan det gå en uke. noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre eller hva det kan være som gjør dette?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Godt nyttår til alle sammen, og som nyttårspreseang har jeg et halvsnedig lite grep:

 

Filutforskeren i P1i forteller ikke alt, det er mange filer rundt om som inneholder mye rart. For å komme til disse kan en installere diverse spesielprogrammer.

 

Alternativt kan en installere Opera moble beta, åpne en ny tab (eller "fane"), og som adresse skrive inn C: (minnet i mobilen) og da få opp endel flere filer og kataloger enn som ellers er synlig. Andre muligheter er D: (minnet på kortet) og Z:.

 

Så vidt jeg kan se er dette read-only, men dette er på eget ansvar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
så kan du sikkert vente på den neste firmwaren. Der alt blir fikset..

 

Er det kommet noen ny firmware siste halve året?

Både jeg og fruen har P1i og hennes er per idag helt fucked. Låser seg når det kommer sms og slår seg ofte av.

I tillegg får vi ikke telefonen til å funke sammen med bluetoothen i Ford Mondeoen vår,men det tror jeg er Ford sin feil.

Dette står ang samarbeidet mellom Mondeo og P1i:

"Phone does not reconnect to Radio/Navigation system automatically during an active call."

Endret av Captaincaos
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...