Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjapt spm:

Er telefonen fremdeles "på nett" når den er koblet til bordholderen/PC-en? er det evt forskjell på Filoverføring/Telefonmodus?

 

Tenker da på mottak av samtaler og sms.

 

Jeg får innkommende samtaler og sms da jeg docker den jeg. Filoverføring er for å legge over f.eks mp3, tlf modus er om du bruker den som modem eller synkronisering f.eks.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke noe av dette snakket om at P1 er treg. Jeg tror dette er sterkt overdrevet. Min erfaring er en SE P1 vs Nokia N95 og Nokia N73. P1 står ikke tilbake for noen av disse selv om Nokia N95 ble betydelig raskere etter siste programvareoppdatering.

 

Hvis jeg sammenligner med P1 med W810 så er W810 raskere. Marginalt raskere. Men W810 er ikke en smartphone, det er en dumbphone. Så at den er raskere skulle bare mangle.

 

Jeg tror de som klager på hastigeten på P1 enten burde klage til SE eller sjekke hva de har stappet inn i den. Min er som sagt rask i massevis.

Lenke til kommentar
Bruker wayfinder mye GPRS-trafikk? ser ikonet blinker støtt og stadig

 

 

Ja, jeg er redd den gjør det. Det går an å installere kart, men etter det jeg har sett, er det kun bykart over et utvalg byer. Utenom dette er det da kun nedlasting underveis som gjelder. Dermed blir det dyrt, ikke minst i utlandet.

 

Noen som vet om det i det hele tatt går an å laste ned hele land eller regisoner (f.eks Norden) fra Wayfinder. Dersom ikke blir det dyrt å bruke!

Lenke til kommentar

Hei

 

Får min P1i i morgen. Det jeg lurer på om det finnes noen lister ol. med programmer som kan være kjekke å ha. Tenker for eksempel som myP800 til p800, noe ftp-program, noe remote styring av pc ol.

Lurer også på hvilket abonnement folk har mtp 3g/gprs-trafikk.

Så litt på OneCall, men så skulle de gå over til å bruke et nett som ikke støtter 3g.

Endret av EDB
Lenke til kommentar
Kjapt spm:

Er telefonen fremdeles "på nett" når den er koblet til bordholderen/PC-en? er det evt forskjell på Filoverføring/Telefonmodus?

 

Tenker da på mottak av samtaler og sms.

..Det eneste som skjer er at minne- pinnen blir utilgjengelig for programmene på telefonen. Så mest sannsynlig har det ikke noe å si. (Eller - med mindre det ikke er noen artig bug noe sted, så skal det ikke ha noe å si).

 

Jeg satt inn 3G-sim i dag og kom borti "avbryt" når jeg lastet ned innstillinger. Hva gjør jeg nå?

Mm.. Gå til innstillinger->tilkoblinger->internett-veiviser?

 

Det eneste som er tregt på P1i er oppstarten, om man alltid kjører programmene man bruker ofte vil de ikke være trege. (pga. oppstart)

Kontekstskiftene er veldig bra. Hvis en har en sms en holder på å skrive åpen, for eksempel, så er det kjapt å flippe tilbake.. Det som er verre, er vel at alle "vis" og "skriv ny" dialogene går igjennom liste- visningen på melding- programmet, før du kommer til skrivinga eller den meldingen du ville vise. Så det blir jo brått et par sekunder ekstra hver gang.. Resten, inkludert quickoffice, bluetooth- skriving eller web, samtidig med å høre på musikk, og generellt flipping mellom programmer og sånne ting - går merkelig nok veldig bra. ..Og kjappere enn på en n95.. Jeg regnet med at der ville det være sinnsyk forskjell, siden n95en har ihvertfall dobbelt så kjapp prosessor - men nei.

 

...for å ikke starte furore her får jeg vel nevne at n95en jo selvsagt er bedre på web, med safari- browseren (..hvis du ikke trenger å klippe og lime... og da kan en vel bruke opera mini isteden..) og video (hvis du ikke koder klippene med nogenlunde normal bitrate, ihvertfall). Æh.. :ermm:

Lenke til kommentar
Kjapt spm:

Er telefonen fremdeles "på nett" når den er koblet til bordholderen/PC-en? er det evt forskjell på Filoverføring/Telefonmodus?

 

Tenker da på mottak av samtaler og sms.

..Det eneste som skjer er at minne- pinnen blir utilgjengelig for programmene på telefonen. Så mest sannsynlig har det ikke noe å si. (Eller - med mindre det ikke er noen artig bug noe sted, så skal det ikke ha noe å si).

 

 

 

 

Grunnen til at minne pinnen blir deaktivert fra tlf da du synker den til datan er at du ikke skal fucke den til da du overfører ting fra den.

Lenke til kommentar

Om noen sliter med mail-forwarding til P1i vil jeg anbefale momail.

Man bare skriver inn telefonnummeret sitt og sier hvilken modell man har så får man oppsett tilsendt på sms.

Skal man forwarde mail fra Hotmail-kontoen sin må man oppgradere til Hotmail Plus. (Dette koster 149,- per år).

Med Momail kan man få forwarda mail fra mange konti og svare med de respektive adressene. Selvom man svarer fra mobilen blir altså adressen til den mailen du fikk beskjeden inn på vist når du svarer. Tjenesten er også helt gratis, såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Er sikkert en del som har spurt om det før. Men, jeg får ikke koblet til trådløst nettverk.

 

Jeg finner våres, men når jeg trykker på kobler til vil den ikke koble til. Eller det blir ikke koblet til rettere sagt.

 

Er det noe jeg gjør feil ?

 

Har ikke laget meg en konto eller noe.

Lenke til kommentar

Ok.

 

Et lite problem. Jeg har fått koblet til meg til trådløse nettverket her i huset.

 

Men, når jeg går på: meny -> Multimedia -> Web. så kommer jeg meg ikke inn. Kommer opp en melding om: Finner ikke ekstern server.

 

noen som vet hvorfor dette skjer og hva jeg gjør feil ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...