Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden


Anbefalte innlegg

Hvor stor kapasitet har P1i på minnekort? Har innstallert siste oppdatering for ikke lenge siden og må si jeg ikke er imponert over noen forbedringer. Totalt har telefonen blitt mindre stabil og henger seg nå ved ringing og melding, og må batteriet må plukkes inn og ut for at det skal gå ann å restarte den. Relativt skuffet dersom SE ikke klarer å få fiksa dette iløpet av KORT tid. Finnes det noen changelogs, planer for neste firmwareoppdateringer osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er testet med 8gb ihvertfall (så da bør den vel klare 16gb også - uvisst om det vil gå bort mye til partisjonering, da men..).

 

..Hvis det henger seg når du skriver meldinger og sånne ting bør du vel nesten vurdere å sende den inn til rep, hvis det ikke blir bedre etter å ha formatert minnekortet og flashet telefonen. Så dårlig stelt er det ikke vanligvis - heng i det hele tatt er veldig sjeldent. De aller fleste har hatt telefonen gående i ukesvis uten omstarter. (..men det ble gjort en del ting med noen integrerte komponenter mellom E og F versjonen som muligens gjorde at backup og sånne ting ikke fungerer så bra. Samme med noen resurrser som lagres på minnekortet. Det ser ut som om noen programmer overskriver ressurser på en måte som kan lage problemer etter en oppdatering - noen har hatt problemer med det, og fikset det igjen etter å ha slettet det som var på kortet.)

 

Men.. om det i tillegg er noen sim- kort som lager knot (for eksempel et ikke forventet format av noe slag?), om det er nettverkskommunikasjon som lager litt underlige problemer med noen telefoner i noen sammenhenger på spesielle versjoner? Om det er noen innstillinger en laster ned som lager krøll.. om det er noe som skjer ved bytter av nettverk.. om det er gjort noen forandringer her etter en versjon... det er ikke lett å si.

 

For - nei, det fins ingen changelog, og SE svarer ikke på spørsmål om oppdateringer - noe brukerservice kan forklare deg lite hyggelig på.. opp til flere språk. :) Det er også høyst uvisst om det noensinne kommer en lovlig versjon av Opera 9.5 til p1 (altså, tilrettelagt av UIQ for UIQ3.0, og så oppdatert i firmware via SE) - samtidig som det er garantert at absolutt ingenting kommer til å bli gjort med UIen så lenge SE tviholder på "fiks bare programfeil" policyen sin. Noe som igjen er en grunn til å tvile på at Opera blir tilbudt (siden UIQ tech. eier UIQ- versjonene av Opera, og mest sannsynlig har visse typer krav i forhold til sine "kunder"(les:SE) når det gjelder distribusjon av programvare som er inkludert i UIQ).

 

(...men om forandringer mellom firmware. Jeg har prøvd å oppdatere litt på wikien, men lista er ikke fullstendig, selvsagt. Siden den er fokusert på observerte feil med programmer og funksjoner. Men du kan jo få et inntrykk av hvor landet ligger.

 

..oog hvis det ikke er til for mye bry, ta gjerne å lag en konto og signer noen rapporter, eller legg til noen nye - det er litt mer permanent enn rapporter til brukerservice, og sinna poster på et forum, ihvertfall.

 

Med det samme jeg driver å reklamerer - det ble skrevet et åpent brev til SE for en stund siden (som stadig ikke blir besvart, direkte eller indirekte).

 

Signer det gjerne hvis du ikke er fornøyd med servicen så langt.)

Lenke til kommentar
Har lest endel sider i tråden, men finner ikke det jeg lurer på. Kontaktene vises slik på telefonen "Etternavn, Fornavn". Er det mulig å snu dette rundt uten å programmere etternavn på fornavn og omvendt?

Kontakter->mer->innstillinger->"sorter etter".

 

(Dessverre fins det ingen smart sortering etter første og andre bokstaven i flere felter, eller mulighet for å sortere etter 1. 2. 3. prioritet, etc. Skriv deg gjerne på den "forespørselen" på wikien ;) ).

Lenke til kommentar
Kontakter->mer->innstillinger->"sorter etter".

 

(Dessverre fins det ingen smart sortering etter første og andre bokstaven i flere felter, eller mulighet for å sortere etter 1. 2. 3. prioritet, etc. Skriv deg gjerne på den "forespørselen" på wikien ;) ).

 

Takker og bukker! Det gjorde verden enklere.

Lenke til kommentar

Har et par probelemer med telefonen som jeg gjerne skulle hatt en løsning på.

1: Når telefonen blir en smule kald mister den kontakten med sim-kortet på et vis. Jeg mister alt av signaler og den begynner å mase om sim-kort-feil. Det jeg må gjøre er å restarte telefonen under litt varmere forhold. Noen andre som har problemer med dette? Og eventuelt en løsning.

 

2: Etter litt triksing med gDesk for å lage et iPhone-interface ville jeg gå tilbake til det temaet som er default. Alt har blitt vanlig bortsett fra status-baren på toppen. Altså der hvor hurtigmenyen, "signalene", bt, usb, batteri, lydløs, oppgavebehandling osv er. Disse tegnene har fått helt feil farge og utseende. Noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre for å endre dette tilbake? Har slettet alt av programvare fra telefonen og restartet den uten hell.

Lenke til kommentar
Har et par probelemer med telefonen som jeg gjerne skulle hatt en løsning på.

1: Når telefonen blir en smule kald mister den kontakten med sim-kortet på et vis. Jeg mister alt av signaler og den begynner å mase om sim-kort-feil. Det jeg må gjøre er å restarte telefonen under litt varmere forhold. Noen andre som har problemer med dette? Og eventuelt en løsning.

 

det samme problemet har jeg å, samt at headesett ikke fungerer lengre.

Lenke til kommentar

Mm.. Det virker som et par av pinnene henger seg opp noen ganger. Eller at det blir dårlig kontakt på kobberet. (Ser ut som om det går over hvis en skraper litt på kontaktene innimellom..)

 

Men den fastporten skulle vært lukket, vet du. Så en kunne sette kontakten skikkelig fast, og la være å samle støv, eller fuktighet med den, osv.

Lenke til kommentar

Takk, da var ikon-problemet løst.

Skal se om det hjelper å skrape av litt på de pinnene også.

Et lite problem gjenstår. Hver gang telefonen "loader" memorysticken, dvs ved booting, etter jeg har koblet den i pcen osv, skal den absolutt installere to plugins til gDesk og ingen av dem ligger noe steds. Noe tips til hva som er galt?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Denne tråden var veldig lang, så jeg orket ikke lese gjennom hele. Jeg har ett tips + ett spørsmål.

 

Tips:

 

Swiss Manager er ett genialt program for dere som lurer på hvor mye minne som er i bruk, programmer som henger +++ Programmet er gratis (ikke pro versjonen), og du kan laste det ned her: <http://www.cellphonesoft.com/1down.php>

 

Spørsmål:

 

Etter nye windows oppdateringer har jeg fått ett "problem" med active sync. Problemet er at mobilen automatisk går i låst modus og krever passord for å bli låst opp (0000). Når jeg prøver å slå av denne type låsing får jeg opp følgende melding: The Inactivity lock may not be disabled due to IT policies set by your IT administrator. Noen som har tips om hvordan en kan komme rundt denne låsen, eventuelt hva en må stille inn på excange serveren for å få vekk låsen. Andre merker som feks Nokia og HTC får ikke automatisk lås.

Lenke til kommentar

Det er flere som har hatt den..

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=158687

 

Et lite problem gjenstår. Hver gang telefonen "loader" memorysticken, dvs ved booting, etter jeg har koblet den i pcen osv, skal den absolutt installere to plugins til gDesk og ingen av dem ligger noe steds.

Um. Vi har akkurat fått opp en faq- ting på esato..

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=166907#6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...