Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg og ''mortengutt'' satt å snakket om telefonen på MSN, så fant vi ut at når man

skal sende kamerabilder via MMS (høy bildekvalitet) så blir ikke bildene automatisk forminsket.

''mortengutt'' fant en løsning på dette;

 

Hovedmeny -> Kontrollpanel -> Meldinger -> MMS-konto -> Mer -> Avanserte innstillinger -> Opprettelsesmodus.

Sett opprettelsesmodusen på ''Advarsel''

Endret av Trofs
Lenke til kommentar

Sliter med at klokken i sms/mms-boksen viser tiden en time tidligere enn den er mottat. Så mottar jeg en sms f.eks nå, så viser den at jeg fikk den for en time siden - noe jeg ikke skjønner. Klokka er stilt rett og innstilt på "Oslo". Noen andre som har dette, og evt har funnet ut hva som kan gjøres?

 

Også sliter jeg med å få mobil back up til å funke med Telenor. Oppsetet kobler til men får "ukjent feil". Anybody know? Tips?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Sled også fælt med uret i går. Der er jo hele tre tidszoner! Klokken blev ved at fortælle det var en time senere end det egentlig var.

 

Sprog giver mig også problemer. Vil have engelsk i menuerne og dansk på tastatur/virtuelt tastatur/T9. Ikke muligt. T9 kan vælges seperat, men vist ikke tastatur uafhængigt af menuer.

 

Har heller ikke fået Opera til at koble sig op via wlan. Savner Nokias løsning hvor man automatisk få mulighed for at vælge tilkobling hver gang der skal benyttes internet!

 

Kan ikke finde ud af og ændre hvilke shortcuts der vises i standby (kan lægge nye til, men ikke ændre rækkefølgen.

 

Er der en måde at lukke programmer på uden at må igennem task manager?

 

Har haft et crash. Måtte pille batteriet ud for at få re-started.

 

MEN!

Virkelig god musikafspiller. Næsten ingen sus :!: Ikke verdens højeste volumen, men general bedre kvalitet end jeg er vant til fra Nokia.

Video virker også ganske så godt, men har ikke testet så meget.. (må spille video gennem filbehandler, får dem ikke op i videoafspilleren?!

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang. meldinger:

 

I menyen meldinger,

der er det en rubrikk der du velger innboks, utboks, osv ved å skrolle frem og tilbake.

 

Er det noen mulighet å kunne få disse under hverandre så flere synes på en gang. F.eks innboks, utboks, sendte mld.

 

 

Har noen prøvd GPS'en?

Lenke til kommentar

Har heller ikke fået Opera til at koble sig op via wlan. Savner Nokias løsning hvor man automatisk få mulighed for at vælge tilkobling hver gang der skal benyttes internet!

 

9191729[/snapback]

 

Oh nei a!! :no: er det forsatt samme problem?

Ja jeg syns også løsningen til Nokia er mye bedre *rister fælt på hodet*

Lenke til kommentar

Har heller ikke fået Opera til at koble sig op via wlan. Savner Nokias løsning hvor man automatisk få mulighed for at vælge tilkobling hver gang der skal benyttes internet!

 

9191729[/snapback]

 

Oh nei a!! :no: er det forsatt samme problem?

Ja jeg syns også løsningen til Nokia er mye bedre *rister fælt på hodet*

9192628[/snapback]

Har ikke noen problemer med dette.

 

Bare går inn på WLAN, og velger det trådløse access pointet jeg ønsker å koble til. Trykker på "Koble til". Etter det så er det bare å gå inn i Opera.

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen et par dager nå, og må si at jeg er veldig fornøyd.

 

I forhold til P990 er dette en annen verden! Telefonen er stabil, og kjapp. Kanskje litt treg til å starte, men rask når jeg bruker den.

 

Bruker et 4GB minnekort på min.

 

GPS fulgte forresten med telefonen min.

Lenke til kommentar

Når jeg skal på nett med min M600i får jeg alltid opp denne meldingen:

 

"Anm. om MIDlet-tillat.

 

En MIDlet i koble til Internett.

Vil du tillate dette?

 

0 Nei,ikke denne gangen

0 Ja,bare denne gangen

0 Nei,ikke denne økten

0 Ja,bare denne økten

0 Nei,aldri"

 

Jeg velger alltid "Ja,bare denne økten"

Er det mulig å slippe denne meldingen hver bidige gang jeg skal logge på??

 

(Regner med dette er likt på P1i og uansett er det folk i denne tråden som har peiling på slike telefoner :) )

Lenke til kommentar
Sliter med at klokken i sms/mms-boksen viser tiden en time tidligere enn den er mottat. Så mottar jeg en sms f.eks nå, så viser den at jeg fikk den for en time siden - noe jeg ikke skjønner. Klokka er stilt rett og innstilt på "Oslo". Noen andre som har dette, og evt har funnet ut hva som kan gjøres?

9191200[/snapback]

 

Jeg har ikke fått telefonen ennå, så har selvfølgelig ikke hatt denne problemstillingen ennå. :p Men kan det ha noe med sommertid/vintertid? Altså, hva står den på? :) På telefonen jeg allerede har vet jeg man kan velge Vintertid, Sommertid 1t, og Sommertid 2t.

 

Kan selvfølgelig være noe annet. Dette var bare det første som slo meg. :p

Lenke til kommentar

Har et par spørsmål her:

 

1.Kanskje dumt spørsmål, men hvordan funker wlan? Har fått kobla meg til nettverket, men finner ikke ut hvordan jeg kommer meg på nett etter jeg har kobla meg til. Må jeg laste ned Opera eller en nettleser, hvor gjør jeg dette, og hvordan, er det evt gratis? Forklar gjerne litt detaljert dere som kan.

 

2. Når det gjelder telefonboka, når jeg mottar sms så står navnet slik, eksempel: Morten/1 og ikke Morten, slik som det stod på alle andre SE-telefoner, noen tips her?

 

3. Noen som får mobil back up med telenor til å funke? Får bare "Ukjent feil" når den er tilkoblet.

 

4. Noen som vet om man kan få klokka som skjermsparer? Evt laste ned ei klokke som funker som skjermsparer?

 

Takker for svar :-)

Endret av mortengutt
Lenke til kommentar
Hei.

 

Noen som vet hvor aktiveringskoden til Wayfinder Navigator 7 befinner seg?

Det stod at den skulle følge med manualen, men jeg er så retard at jeg ikke klarer å se hvor... :|

9198036[/snapback]

 

Skrap og vinn. Se bak på manualen. Der er det et grått felt. Skrap i vei. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg og ''mortengutt'' satt å snakket om telefonen på MSN, så fant vi ut at når man

skal sende kamerabilder via MMS (høy bildekvalitet) så blir ikke bildene automatisk forminsket.

''mortengutt'' fant en løsning på dette;

 

Hovedmeny -> Kontrollpanel -> Meldinger -> MMS-konto -> Mer -> Avanserte innstillinger -> Opprettelsesmodus.

Sett opprettelsesmodusen på ''Advarsel''

9191037[/snapback]

 

Så bra! Takk gutter - det fungerte! :D

 

Telefonen er helt ny i mine hender, derfor litt uvant! Noen som har en god løsning på æøå? (Uten å bruke penn)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...