Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden


Anbefalte innlegg

Mitt nest siste grep er nå å ta ut minnekortet og kun benytte standard ringe- og alarmtoner. Hvis ikke det hjelper skal jeg prøve å få nytt og moderne 3G-SIM-kort.

 

Herlig. Etter to dager uten minnekort og med kun standardlyder og -varsler våknet jeg i dag som bestilt. Ikke av alarmen, men av lyden av en omstartende P1. Da var det 3G-kort neste, selv om dette bare blir superdesperat.

 

Etter litt mer forskning viser det seg at flere andre P1-brukere har hatt liknende problemer, og at dette viste seg å være på grunn av SIM-kortet. Dette underbygger den gjenværende teorien min om at det er det gamle ikke-3G-Netcom-kortet som er roten til alt krøllet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min P1i idag! :D

 

Foreløpig godt fornøyd. Litt tilvenning kreves merker jeg, men det visste jeg. Jeg liker både tastaturet og skjermen veldig godt.

 

Har sittet og knotet en del for å bli kjent med den, og kjører nå update service for å få siste firmware.

 

Btw: Utrolig tåpelig å ikke legge ved vanlig AC-adapter til GPS-modulen. Leste vel det også en plass så jeg var forberedt på det. Det er strøm på den så jeg kan få testa litt før jeg kjøper en adapter.

 

 

edit: Hvor lang tid skal den oppdateringsprosessen ta? Den har stått på 100 % noen minutter da? Er det meningen jeg skal slå av og på mobilen da (- tør ikke)?

Endret av maedox
Lenke til kommentar
edit: Hvor lang tid skal den oppdateringsprosessen ta? Den har stått på 100 % noen minutter da? Er det meningen jeg skal slå av og på mobilen da (- tør ikke)?

Ja.. den er lei. Det tar akkurat litt for lang tid. Er like sikker på at det går galt hver gang..

BTW: må man via SEUS for å finne ut hvilken firmware det er på telefonen?

På standby- skjermen: mer->status. Den siste skal være R6F41. Den forrige hadde R6E30.. tror jeg.

Lenke til kommentar

Ja, stemmer... På "planlegger" står det r6f41 på slutten (på den siste versjonen). Telefon- programvaren på den siste versjonen slutter på r9j005. (Er ikke helt sikker på om det egentlig er noe system på det her.. :p)

 

(CDA "custom data area" er områdekoden. Et eller annet, og /92 er vel norden, tenker jeg.)

Lenke til kommentar
Btw: Utrolig tåpelig å ikke legge ved vanlig AC-adapter til GPS-modulen.

 

Du har vel en USB > mini-USB kable liggende å slenge? Eller en annen lader med mini-USB plugg?

Du kan lade den via denne.

 

Det er ikke mini-USB på GPS-modulen nei, men tipset ditt hjalp meg uansett. Jeg har nemlig en USB-kabel til PSP-en min, med ekstra ladeplugg, og den passet i GPS-en (samme spenning (3,7 V) på batteriet som i PSP-en). Da kan jeg vel bruke AC-adaptereren til PSP-en også tenker jeg. :thumbs:

Lenke til kommentar

Er det noen her som kobler P1i-en til PC-en vha. Bluetooth? Jeg får pokker ikke PC Suite til å koble til telefonen. Både PC og mobil finner hverandre og kan pares, men jeg får to ukjente enheter i device manager som jeg ikke finner drivere til på noen måte.

 

Jeg får ikke sendt filer til mobilen heller vha. det standard bluetooth verktøyet (ikonet i systray). PC-en er en Dell XPS M1330 med Dells 355 modul (nyeste drivere - Widcomm).

 

(Har siste versjon av PC Suite og kjører Windows Vista Business 32bit.)

 

Noen som har opplevd noe lignende?

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Jeg la inn siste firmwar ei går. Gjett hva som skjer på min? Den restarter når jeg ringer til den og legger på fasttelefonen før jeg svarer i mobilen. Noen andre som kan teste dette? Det funker sikkert hvis jeg svarer, men slik kan jeg ikke ha det.

Kongebug.. En ting som det virker som lager krøll med alt som bruker kontakt- oppslag, er om du har duplikater av kontakter på sim- kortet. Eller har importert kontaktene fra sim- kortet den første oppstarten, og så skriver over med enten backup eller Activesync. Så en ting det går an å prøve er å slette kontaktene, og så importere dem igjen fra backupen. Men det er vanskelig å finne ut av nøyaktig hva det er, mest sannsynlig siden det har med hvordan de enkelte programmene håndterer "uforutsette" oppslag, og sånne ting. Noe som vanligvis ikke lager en heng i UIQ før programmet stopper og avslutter, avhengig av hva slags kall som blir gjort (og... brukernivåproblemer og vanlige minneområder: bare en feilmelding. Men feil i kjerneverktøy betyr krise og reboot, og ingen kan helt se hva som skjer)... Så - hvis det er dét, og du kan bekrefte at det forsvinner etter å ha fikset på kontaktlista, hadde det vært glitrende..

 

Ellers så er det noen streaming filter for telefonverktøyet som har blitt oppdatert mellom firmwarene. Så hvis du opprettet "innstillinger", eller "3dje parts programmer" med backupen, så skjer det rare ting.

 

..Den bugen der var ny, da men..

Lenke til kommentar

Og ikke bare det, når jeg har et ubesvart anrop og trykker på nummeret så restarter den....Prøvde 4 ganger....

 

 

Har avinstallert iSkoot programmet, men det har ikke hjulpet. Har ingen andre programmer installert. Leverer den på service i dag.

 

Og, nei, jeg har ikke importert noen kontakter i den heller....

Lenke til kommentar
Og ikke bare det, når jeg har et ubesvart anrop og trykker på nummeret så restarter den....Prøvde 4 ganger....

:no: ..men det betyr ihvertfall at det er kontakt- oppslaget som henger telfonen. Ganske håpløst - en skulle tro at det var vanskelig å legge inn informasjon på en slik måte at programmene slutter å virke..

Har avinstallert iSkoot programmet, men det har ikke hjulpet. Har ingen andre programmer installert. Leverer den på service i dag.

Nei, nei! Du må eksperimentere mer først! :p

Og, nei, jeg har ikke importert noen kontakter i den heller....

Vel, der gikk den teorien. Jeg lurer på om det kan være at backupen ikke håndterer diverse felt veldig godt? Sånn at telefonen fungerer helt greit så lenge en ikke legger tilbake informasjonen med backup- programmet?.. Jeg hadde noe knot med akkurat det etter den forrige backupen, men kunne ikke helt finne feilen - så etter det har jeg enkelt og greit tatt backup gjennom kontakt- programmet (eksportert til fil i mer- menyen - får en vcard fil på memory- sticken). Og det har gått greit. (Masse ekstra- felt, bilder, grupper og sånne ting.)

Lenke til kommentar

Jeg kan nå melde om at oppdateringsopplegget til Sony Ericsson er oppsiktsvekkende robust. Jeg startet oppdatering av mobilen og så plutselig ville maskinen min reboote midt i oppdateringen. Fulgte ikke med så jeg vet ikke hvorfor, men den har vært noe ustabil med for mange USB-enheter koblet til så jeg antar at det var grunnen. Uansett - Jeg fikk jo nesten panikk for mobilen var helt død, utenom lys i tastaturet. Siden man må kaldstarte mobilen i oppdateringsmodus så tenkte jeg at det var håp. Og det var det jo. Oppdateringsprogrammet kjørte på og oppdaterte som normalt, og vips så var alt greit igjen. :D Nær døden opplevelse det der. :p

Lenke til kommentar
Har du kontakter på SIM kortet?

Hadde en P1 med en rekke merkelige problemer som forsvant etter å ha tømt SIM kortet for disse.

 

Nei,ikke som jeg vet. Uansett skal den paa reperasjon. Mobilfikseren i sentrum kan jo ikke lenger fikse Sony Ericsson. Noen som vet noen andre i Oslo sentrum omraadet? Hvis ikke sender jeg den i posten til Drammen selv. Ingen vits at Mobilfikseren tjener penger paa aa gjoere det for meg.

Lenke til kommentar

Jeg modifiserte CDA til GW1 (Generic World 1) i går og oppgraderte til ny firmware gjennom SEUS. Nå har jeg firmware R6J005 og alt fungerer ypperlig. Det første jeg merket var at menyene var grisekjappe og at mobilen virket generelt sett mer responsiv.

 

Jeg endret CDA via programmet XS++ 3.1 og oppdaterte på vanlig måte gjennom SEUS.

Lenke til kommentar

Mobilnett og internett....

 

 

Under instillinger for mobilnett har jeg valgt "kun GSM". Dette fordi GSM-nettet fungerer bedre under telefoni og telefonen bruker mindre strøm med 3G avslått.

 

Men...gjelder denne instillingen også dersom man surfer på internett, eller vil telefonen da forstå at 3G er tingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...