Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt problemer med at P1-en min starter på nytt plutselig og uten forvarsel, gjerne midt i en samtale! Jeg sender og mottar kanskje 10 SMS-er i uken og bruker aldri epost, kamera, spill, etc. Før jeg legger meg sjekker jeg av og til status, og det står at den har omtrent 70MB ledig. Ofte våkner jeg likevel av telefonens oppstartslyd fordi den kræsjer/starter på nytt når alarmen skal lyde...

 

Ingen spesielle 3. parts-programmer installert? Telefonen min har ikke restartet av seg selv en eneste gang, så det er definitivt noe som ikke er som det skal på din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen spesielle 3. parts-programmer installert? Telefonen min har ikke restartet av seg selv en eneste gang, så det er definitivt noe som ikke er som det skal på din.

 

Nei. I håp om å isolere problemet har jeg ikke installert noe utover det som lå der etter at jeg oppgraderte firmwaren. Senest i dag holdt jeg på å forsove meg fordi telefonen (som hadde 64MB ledig minne da jeg gikk til sengs) hadde startet på nytt i løpet av natten, og av en eller annen grunn "registrerer" den ikke innstilte alarmer før jeg trykker på klokken etter en omstart (den lille bjellen viste ikke). Mitt nest siste grep er nå å ta ut minnekortet og kun benytte standard ringe- og alarmtoner.

 

Hvis ikke det hjelper skal jeg prøve å få nytt og moderne 3G-SIM-kort.

Lenke til kommentar

Noen som kan bekrefte mine inntrykk av at det kan være en bug i siste FW-oppdatering (R9J005), som gjør at kameraet tar mørkere bilder - gitt samme lysforhold/innstillinger - samt at scrollehjulet ikke lenger brukes til hvitbalanse, men til zoom? Det står i manualen at scrollehjulet styrer hvitbalanse.

 

Kommer det en ny oppdatering snart?

Lenke til kommentar
Merker ikke no mer enn att tlf ble litt raskere, og det med at scrollehjulet styrer zoom er da hendig

 

Jo, men det er ikke zoom scrollehjulet skal styre. Greit for de som liker det :) men jeg har mye mer nytte av å hurtig kunne justere hvitbalansen enn å kunne zoome. Det er jo digital zoom, noe som forringer billedkvaliteten på det som zoomes inn.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går an å slå av lyset under lading? For det første bruker telefonen mer batteri med lyset på, og ladingen bruker mer tid. For de andre er det ikke så kjekt med lyset på dersom man har mobilen til lading ved senga om natta.

Det er en eller annen instilling i den der ekstremt intuitive menyen for "bakgrunnslys". (Hvis noen klarer å finne ut nøyaktig hva det er... Og om "bilholder" instillingen blir brukt, eller om lyset bare skrur seg av hvis du har satt telefonen på "auto" - ..post gjerne en god forklaring :) )

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går an å slå av lyset under lading? For det første bruker telefonen mer batteri med lyset på, og ladingen bruker mer tid. For de andre er det ikke så kjekt med lyset på dersom man har mobilen til lading ved senga om natta.

Det er en eller annen instilling i den der ekstremt intuitive menyen for "bakgrunnslys". (Hvis noen klarer å finne ut nøyaktig hva det er... Og om "bilholder" instillingen blir brukt, eller om lyset bare skrur seg av hvis du har satt telefonen på "auto" - ..post gjerne en god forklaring :) )

 

 

Lysinnstillingsmenyen er ikke så intuitiv, nei...

 

Velges Håndholdt > Auto: Lyset slås av etter 25 sek, både med og uten lader tilkoblet.

 

Velges Håndholdt > På: Man kan krysse av for å velge hvor lang tid det skal ta før lyset slås av. Min. 1 minutt. Lyset står på konstant ved lading.

 

I en annen meny kan man velge om lyset skal være dimmet til 50% styrke, eller det man selv har valgt i stedet. Men dette har nok ikke noe med hvor lenge lyset skal være på.

 

Slik det ser ut for meg, må man velge Håndholdt > Auto dersom man vil ha vekk lyset under lading. Deretter må man velge Håndholdt > På, dersom man senere vil at lyset skal lyse min. 1 minutt.

Lenke til kommentar
Fikk akkurat min P1i nå. Vender meg fortiden til å skrive med QWERTY-tastatur, da det er min første smartphone. :p

 

Fy søren så kult det hadde vært å spille Monkey Island. Hvordan får jeg lagt de inn? beklager hvis det står forklart bedre ett annet sted.

 

 

http://www.scummvm.org/downloads.php

 

Last ned for uiq og last ned spillet, er et gammelt dos spill så jeg fant en versjon i demo for testing. Bare å legge mappa med dos spillet inn i samme mappe og finne det igjen med scumm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...