Gå til innhold

Flere som er lei Google er din venn svar?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvilken type personer som sitter i forumet og irriterer seg over de som kanskje er litt "grønn" på data, og kommer med litt enkle/rare/osv. spørsmål?

 

Trenger vi svar som Google er din venn, bruk søk osv?

For all del, det er greit å opplyse om at disse funksjonene finnes.

Men når man da først skriver et svar, hvorfor kan man ikke skrive et skikkelig svar som faktisk hjelper personen?

 

PS! Det hjelper heller ikke å linke til et søk på Google om mottaker ikke vet hva han trenger fra sidene som blir listet opp. :wink:

 

Tenk litt på dette folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer litt på hvilken type personer som sitter i forumet og irriterer seg over de som kanskje er litt "grønn" på data, og kommer med litt enkle/rare/osv. spørsmål?

 

Trenger vi svar som Google er din venn, bruk søk osv?

For all del, det er greit å opplyse om at disse funksjonene finnes.

Men når man da først skriver et svar, hvorfor kan man ikke skrive et skikkelig svar som faktisk hjelper personen?

 

PS! Det hjelper heller ikke å linke til et søk på Google om mottaker ikke vet hva han trenger fra sidene som blir listet opp.  :wink:  

 

Tenk litt på dette folkens!

 

Enig der! Altfor mange som svarer det der. Det er vel en grunn til at vi har dette forumet. Ser også at det svaret der blit gitt ofte på kanaler som #hardware.no #linuxhelp.no. Det er for useriøst. Til og med av OP'ene har jeg fått sånne svar... Skamme seg skulle dem gjort....

Lenke til kommentar

Flere som er lei Google er din venn svar? <--søk på google å se da vell.. er så mye 14isser her som spør om det samma om og om igjen. hvormange ganger har jeg ikke sett den " er min for varm" , "Hvilket hk er best?" og alle slike ting. da er det ofte raskt og greit skrive google er din ve, for der finner man som oftest svaret. eller bruk søk funksjonen i forumet. det er irriterende se hvor mange ganger et spørsmål kan bli stilt. Jeg har holdt på poste mange ganger men tar som oftets og bruker 1 min ekstra på og søke , som oftest finner jeg et svar

Lenke til kommentar

Er det useriøst å oppfordre folk til å gjøre en liten innsats selv? Man kan finne svar på utrolig mye ved å ta et enkelt og kjapt søk på Google, så hvorfor ikke prøve det før man evt kommer hit og ber om hjelp? Ikke for å kritisere noen, men noen av spørsmålene her på forumet er rett og slett latterlige, og vedkommende kunne funnet svar på Google kjappere enn noen kunne svart her. I tillegg råder det ofte en viss slapphet over de spørsmålene som blir besvart med "google er din venn"...

 

Google er faktisk din venn :)

Lenke til kommentar

Hva skal vi med forumet da? :roll:

 

Tenk også på hva som skjer om noen er så dum å søke i forumet..

Joda, de får opp en drøss med tråder hvor det står Google er din venn og søk i forumet. :wink:

 

Hvorfor er dere her inne hvis det ikke er for å hjelpe?

Om spørsmålene kjeder dere trenger dere kanskje et liv utenom forumet!

Lenke til kommentar

Jeg forventer at personen som spør om noe har prøvd sitt beste til å finne svaret på problemet selv. Antar jeg at personen ikke har gjort det, så legger jeg ut en url til Google - eller svarer ikke.

 

På samme måte forventer jeg av meg selv å prøve å finne svaret på mine spørsmål før jeg spør om noe.

Lenke til kommentar
Hva skal vi med forumet da? :roll:

 

Tenk også på hva som skjer om noen er så dum å søke i forumet..

Joda, de får opp en drøss med tråder hvor det står Google er din venn og søk i forumet. :wink:

 

Hvorfor er dere her inne hvis det ikke er for å hjelpe?

Om spørsmålene kjeder dere trenger dere kanskje et liv utenom forumet!

Grunnen til at de ville fått google er din venn svarene er forde folk spør om det samme heletia. men på en annen side så er den personene smartere en mange andre her som faktisk har klart søke

Lenke til kommentar

Tenk også på hva som skjer om noen er så dum å søke i forumet..

Joda, de får opp en drøss med tråder hvor det står Google er din venn og søk i forumet. :wink:

 

Altså vil han indirekte finne svar på sitt spørsmål. Synes ikke det virker som noen dum idé å søke på forumet jeg ;) Forøvrig er veldig mange spørsmål besvart her, ikke kom å si at det er overvekt av "bruk google" svar

 

 

Hvorfor er dere her inne hvis det ikke er for å hjelpe?

 

Jeg er her for å hjelpe, men ikke for primært å hjelpe. Først og fremst er jeg her for å møte likesinnede, diskutere data og andre interesser for på den måten og utvikle meg både som person og faglig :) <-- hå, den der hørtes bra ut! :D

 

Jeg har før påpekt at forumet ikke er en supporttjeneste, noe veldig mange har reagert på. Jeg står fast med min uttalelse, og de fleste vil være enig med meg bare de klarer å tenke litt hva jeg mener med det. Raskt forklart er poenget at folk svarer på frivillig basis og da må de som svarer kunne forvente at den som trenger hjelp har gjort et seriøst forsøk på å finne svaret selv. Spørsmål som "hvor kan jeg laste ned DirectX?" er typisk tegn på at her har vi å gjøre med en egoistisk fjortis som forventer at andre skal bruke sin fritid på å hjelpe ham uten at han skal vise et tegn til takknemmelighet. Hiv inn "download directx" i google og første link vil føre deg rett til svaret.

 

Forumet er et diskusjonssted hvor datainteresserte kan møtes og diskutere nyheter, problemer og trender. Ikke et sted hvor du er garantert svar innen 5 minutt.

 

Selv skriver jeg veldig få "bruk google" svar, jeg pleier bare å la være å svare så kanskje noen burde være glade for at de *får* et svar?

 

: vær høffelig

: bruk alltid *minst* 30 minutt på å prøve å løse problemet ditt selv

: prøv så godt du kan og formulere innlegget ditt bra (på den måten viser du at du bruker litt tid)

: ikke bli sur om 1. svar ikke var helt det du forventa, men se om du kan forklare enda litt nærmere.

: skriv gjerne en takkemelding når problemet er løst og forklar hva som var galt og hva som var løsningen, andre kan dra nytte av ditt problem

 

følger du den oppskriften der vil jeg tro du får minimalt med "bruk google" svar :)

Lenke til kommentar

En liten ting: Det er fint at brukere gjør andre oppmerksom på google og søkemulighetene i forumet. Men dersom det eneste man har å tilføye et spørsmål er "søk på google, din n00b" - da bør vedkommende heller holde kjeft. Ingen er tjent med at nybegynnere får det slengt i fjeset - prøv heller å hjelpe. Legg opp en link til et googlesøk, eller sleng ut noen linker til tråder der spørsmålet blir besvart. På den måten _hjelper_ du.

 

Dersom du lurte på noe ang. din nye turbo-overflow vaskemaskin, ville du ikke like det om du fikk slengt "se i instruksjonsboka" av selgeren. Selv om du burde gjort det. Nå er ingen her ansatt for å svare på spørsmål, men følg tankegangen min - så ser du hva jeg mener.

 

Dette er selvfølgelig en oppfordring, ikke en "ordre". Men jeg tror de fleste her er villige til å følge oppfordringen.

 

"Du kommer langt med et smil" -ukjent-

Lenke til kommentar

Eg har ved enkelte tilfelle svart i slike vendingar sjølv, men eg har alltid gjort eit søk sjølv først for å sjå kor enkelt det er å finne. Dersom det kun er å skrive inn eit enkelt søkeord, for så å få relevant resultat blant dei tre første treffa, så skriv eg berre "google er din venn", for såpass bør folk klare sjølv. Dersom søkekriteria er litt meir innvikla så legg eg ved linken til google-resultata som har relevans blant dei tre-fire første.

 

Eg er ikkje på forumet for å mate late folk med teskje, men for å styre folk i riktig retning. "Hjelp til selvhjelp".

Lenke til kommentar
hvormange ganger har jeg ikke sett den " er min for varm" , "Hvilket  hk er best?" og alle slike ting.

Hmm... Hvilke HK som er best varierer jo etter hvert som det kommer nye. Så da er jo det et spørsmål som blir spurt ofte av den grunn. :p

 

Skjønner fortsatt ikke hvorfor dere sier 'Google er din venn.'. Hvis dere har svart på det så mange ganger før så kan du vel si 'Søk på forumet.' i stedet for. Letter å finne det på forumet enn på Google. :p

 

Dersom du lurte på noe ang. din nye turbo-overflow vaskemaskin, ville du ikke like det om du fikk slengt "se i instruksjonsboka" av selgeren. Selv om du burde gjort det.

Likt og likt. Ingen som liker å få noe slengt i trynet. :p

Men du spør ikke om ting som står i manualen. Samme som at jeg skulle spørre hvor jeg fant CD-Key'en til et spill, når den står på første side i manualen. Eller hvor jeg finner Jumper 11 på hovedkortet mitt, noe som også står i manualen. :p

 

Men er du ny i data, så forstår du kanskje ikke alle de tekniske, engelske orda, og da er jo Google bra ubrukelig. Og folk som spør om hva som er best er vel ute etter deres synspunkter, ikke hva en fyr på Google syns. :p

Lenke til kommentar

Jepp, Jeg er også lei av "google er din venn". Det finnes massevis av gode alternativer selv om google er en av de beste.

 

Det høres nesten ut som amerikansk patriotisme når mange omtaler google. Det gjør meg litt kvalm.

 

Synes heller vi bør støtte litt bedre opp om vår norske "fast" som også ligger i toppskjiktet av søkemotorer.

Lenke til kommentar
Jepp, Jeg er også lei av "google er din venn". Det finnes massevis av gode alternativer selv om google er en av de beste.

 

Det høres nesten ut som amerikansk patriotisme når mange omtaler google. Det gjør meg litt kvalm.

 

Synes heller vi bør støtte litt bedre opp om vår norske "fast" som også ligger i toppskjiktet av søkemotorer.

 

folk må da få bruke og anbefale den søkemotoren de liker best. selv bruker jeg utelukkende google (hurra for google! google er din venn!), og avogtil kvasir når det er noe norsk fjas jeg lurer på.

 

forøvrig stiller jeg meg i rekken av folk som syns nye folk kan prøve å finne ut ting litt selv (gjerne ved å søke på google) før de spør om noe. da lærer man gjerne noe, istedetfor å bare få en oppskrift lempet opp i hendene.

 

zork skrev det jeg mente på en litt bedre måte to poster over.. :)

Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på hvilken type personer som sitter i forumet og irriterer seg over de som kanskje er litt "grønn" på data, og kommer med litt enkle/rare/osv. spørsmål?

 

Trenger vi svar som Google er din venn, bruk søk osv?

For all del, det er greit å opplyse om at disse funksjonene finnes.

Men når man da først skriver et svar, hvorfor kan man ikke skrive et skikkelig svar som faktisk hjelper personen?

 

PS! Det hjelper heller ikke å linke til et søk på Google om mottaker ikke vet hva han trenger fra sidene som blir listet opp.  :wink:  

 

Tenk litt på dette folkens!

 

Enig der! Altfor mange som svarer det der. Det er vel en grunn til at vi har dette forumet. Ser også at det svaret der blit gitt ofte på kanaler som #hardware.no #linuxhelp.no. Det er for useriøst. Til og med av OP'ene har jeg fått sånne svar... Skamme seg skulle dem gjort....

 

ooohhh bebbe, t.o.m OPENE lissom, kjærnen i Norsk datakunnskap (ta de få orda som IRONI)

 

saken er, prøv litt på egenhånd før man trer ut i forumet som et eller annet suppehue med

" OMG BARE 60 FPS I CS!!!!!!!!!!!!!!!!! PLZ AN1 HLP ME ASAP!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

som subject.

 

Med andre ord; det å lov å lete litt sjæl, og det er flere her på forumet som har hatt problemer før deg, SØK litt, practice does master =)

Lenke til kommentar
Jepp, Jeg er også lei av "google er din venn". Det finnes massevis av gode alternativer selv om google er en av de beste.

 

Det høres nesten ut som amerikansk patriotisme når mange omtaler google. Det gjør meg litt kvalm.

 

Synes heller vi bør støtte litt bedre opp om vår norske "fast" som også ligger i toppskjiktet av søkemotorer.

 

hotbot er din venn

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke det er mye "google er bestevennen din" svar på forumet nå for tiden. Det var mye mer av der før. Det du kan gjøre hvis du får et slikt svar er å kjøre et google søk (duh!), og dersom du ikke greier å få ut den informasjonen du ønsker, sender du en PM (private message) til en av de aktive (og hjelpsomme) brukerene av forumet hvor du ber om hjelp. Det er også bra om du forklarer hva du har gjort for å forsøke å løse problemet ditt. Jeg tror det er best om du henvender deg til brukerene av forumet, og ikke moderatorene, for de har nok med å poste i off topic. :wink: <- IRONI ALERT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...