Gå til innhold

Flere som er lei Google er din venn svar?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvilken type personer som sitter i forumet og irriterer seg over de som kanskje er litt "grønn" på data, og kommer med litt enkle/rare/osv. spørsmål?

 

Trenger vi svar som Google er din venn, bruk søk osv?

For all del, det er greit å opplyse om at disse funksjonene finnes.

Men når man da først skriver et svar, hvorfor kan man ikke skrive et skikkelig svar som faktisk hjelper personen?

 

PS! Det hjelper heller ikke å linke til et søk på Google om mottaker ikke vet hva han trenger fra sidene som blir listet opp.  :wink:  

 

Tenk litt på dette folkens!

 

 

Enig med deg , det er så alt for mange "sløvinger" som vanker på dette forumet og kun skummer seg gjenom postene og kommer med sine sløve komentarer der de ber deg om og søke her og søke der :-? :roll:

 

Ja dette er jo ett forum til og spørre om ting man ikke vet eller forstår og det er mange ganger så mye enklere og spørre her enn og søke rundt i søkemoterer.

 

Så har slike folk ikke annet og gjøre enn å komme med disse "småkvalme" kommentarene om å søke her å der så syntes jeg de burde la være å poste...

 

Ja hadde man ville brukt søkemotor istedet for å poste her så hadde man vel gjort det... :roll:

 

Ja dette er jo ett hardware.no forum hvor det er lov og spørre andre om ting å tang , det er jo derfår forumet er her...

 

ja og hvem bruker søkemotor når man har "webbadressa" fra før :roll:

 

Desuten tror jeg ikke hardware.no syntes det er kult med all gratisreklamen som google og andre søkemotorer får her på forumet...

 

Så gjør som meg , spør vist D er noe du lurer på , å ikke bry deg om "usaklige" kommentarer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg må nok innrømme at eg er litt slapp når det gjelder google og forumet. Har ofte bare postet uten å ha søkt så mye. Dette må eg skjerpe meg på! Og med dette oppfordrer eg andre til å søke mye mere! Vi må jo gjøre litt forarbeid før vi poster!

 

 

Syns det skulle vert ein liten advarsel eller lignende som kan minne oss litt på dette! Kunne hatt ein liten banner øverst på hovedsiden til forumet eller noe!!

Lenke til kommentar
Ja dette er jo ett forum til og spørre om ting man ikke vet eller forstår og det er mange ganger så mye enklere og spørre her enn og søke rundt i søkemoterer.

 

Selvsagt, det er jo alltid enklere å lene seg tilbake og la andre gjør arbeidet ;) men vitner ikke det om en mangel på folkeskikk og respekt for medmennesker? Jeg synes hvertfall det.

 

Så har slike folk ikke annet og gjøre enn å komme med disse "småkvalme" kommentarene om å søke her å der så syntes jeg de burde la være å poste...

 

folk som ikke gidder å prøve å finne løsninga selv fortjener ikke bedre, i den grad de fortjener svar i det hele tatt.

 

Ja dette er jo ett hardware.no forum hvor det er lov og spørre andre om ting å tang ,

 

Ingen har sagt at det ikke er lov å spørre om ting og tang.

 

Desuten tror jeg ikke hardware.no syntes det er kult med all gratisreklamen som google og andre søkemotorer får her på forumet...

 

ROFL! HWN får sende et brev der de krever penger da "flere av våre brukere reklamerer gratis for dere i vårt forum". Tror ikke HWN har noe imot at google får gratisreklame her.

 

Merk deg også at "bruk google" svar som regel kommer når spørsmålet var forma dårlig, uhøffelig etc.

Lenke til kommentar
Merk deg også at "bruk google" svar som regel kommer når spørsmålet var forma dårlig, uhøffelig etc.

 

I noen tillfeller er det sikkert sant, men ofte er det ikke.

Nå bruker jeg ikke å sitte å glo på forumsidene hele dagen, blir litt slitsomt i lengden å se på alle merkelige svarene fra folk som tror de vet alt og aldri tar feil i følge seg selv.

Og enda oftere får folk merkelige svar siden den som svarer bare har lest/forstått halvparten av teksten, det finnes det også eksempler på i denne tråden. :wink:

 

På meg virker disse Google er min venn svarene et påskudd for å få flest mulig innlegg, eller late som man kan noe..

Hvorfor ellers svare om spørsmålet plager dere, er det ikke da bedre å la noen som vil hjelpe gjøre det?

 

PS! For de som måtte tro det så gjelder denne saken ikke meg (siden jeg aldri har fått slike svar), men jeg føler med de som får slike svar når de fortjener bedre.

 

:google: :lol:

Lenke til kommentar

Jeg pleier å svare på spørsmålet, men også informere om at man bør søke. Noen ting er veldig enkle å finne, og da skjønner jeg at folk kan komme med svar av typen "finn det selv!" (eks "hva er adressen til microsoft sin nettside", eller "hvor kan jeg laste ned 3dmark"). I retningslinjene til hw.no blir man jo også oppfordret til å søke før man spør, men det er jo selvfølgelig alltid bra å holde en hyggelig tone. Hvis folk lærer seg å bruke søk-funksjonen, kan det jo hende de klarer å finne svar selv neste gang de lurer på noe :D

Lenke til kommentar
Tror Amund har sagt sin mening i denne saken jeg, om enn litt skjult :D

 

google.gif

 

Merkelig konklusjon å trekke av en smiley, tviler på at den er ment å brukes slik at folk skal slippe å skrive Google er din venn.

 

Men om dette er hva forumets "far" mener så sier nå jeg takk for meg og forlater området, så er dette hva du mener Amund?

 

Kan for resten annbefale flere å lese litt nærmere på yummy's svar, det var bra og han vokste mye med det. :yes:

Lenke til kommentar
Eg har ved enkelte tilfelle svart i slike vendingar sjølv, men eg har alltid gjort eit søk sjølv først for å sjå kor enkelt det er å finne. Dersom det kun er å skrive inn eit enkelt søkeord, for så å få relevant resultat blant dei tre første treffa, så skriv eg berre "google er din venn", for såpass bør folk klare sjølv. Dersom søkekriteria er litt meir innvikla så legg eg ved linken til google-resultata som har relevans blant dei tre-fire første.

 

Eg er ikkje på forumet for å mate late folk med teskje, men for å styre folk i riktig retning. "Hjelp til selvhjelp".

 

DETTE er riktig framgangsmetode. På denne måten hjelper du folk (hjelp til selvhjelp er En God Ting [tm]). :yes:

 

Problemet er vel de som sier noe sånt:

 

SØKPÅGOOGLEDINLAMEASSN00BSHIT! :grumpy:

 

Et hint om at Google (eller hvilken som helst annen søkethingy) kan gi svar fort, er greit nok. Så lenge man ikke disser personen som spør.

 

"Det var en gang da selv du ikke visste hva du nå vet at du ikke kan" ;)

 

Forøvrig digger jeg denne:

:google:

Lenke til kommentar

Synes ikke det er noe galt å henvise til google.Det må da være mye enklere å søke på google først, og da kanskje få svar med en gang?

Dessuten er mange av spørsmålene tatt opp tidligere, eller så er de av den sorten som gjelder smakssak, som f.eks. hva er best av amd og intels osv...

Bruker google ofte når jeg lurer på noe, men av og til er det beste stedet å henvende seg, forumet.

Lenke til kommentar
enig og uenig, hvis man søker på google kan man finne ut av det meste.

jeg mener sjekk en kjapp tur på google først før du whiner om hjelp (ikke at jeg alltid gjør det men,.... :roll: )

Nåja eg viste ikke hva google var fornoe eg får eg havnet her på foumet, tror det var BBC som fikk meg til å prøve google. Men eg liker og copernic Agent men den er ikke gratis å bruke, husker ikke hva den kostet.

Så er ikke sikker vedkommende som spørr vet hva google er fornoe, men er en stund siden eg har sett ett svar med bare google er din venn og lingnende.

Lenke til kommentar

Må komme med et tillegg siden det var en ting som slo meg..

 

Det er kanskje en grunn til at noen ikke finner svaret selv på nettet, det kan f.eks være at deres engelskkunskaper ikke er gode nok til å fortså mye av den tungleste tekniske teksten som finnes?

 

Og jeg tviler på at disse personene vil oppgi det som grunn her hvor tonen av og til er litt på kanten ovenfor disse "grønne" nyregistrert dataintereserte brukerne, vil tippe de heller forlater forumet like fort som de kom.

Det vil også kunne forklare det vannvittig høye antallet registrerte brukere av forumet, hvor bare en brøkdel er aktive. :(

 

Jeg har f.eks sett enkelte tråder hvor noen sier Google er din venn e.l., hvorpå trådstarter svarer at han har søkt uten å finne.

Deretter kommer Google vennen å skriver f.eks. at "Jo! Det er der, ingen problemer å finne" og slik kan det fortsette..

 

Hvor er logikken?

Om spørsmålet er så ofte besvart at dere kan det utanat, hadde det ikke vært lettere å bare svare det eller legge fram linken til stakkaren. Og heller lagt til tips om hvorden dere fant det? :shrug:

Lenke til kommentar
Det er kanskje en grunn til at noen ikke finner svaret selv på nettet, det kan f.eks være at deres engelskkunskaper ikke er gode nok til å fortså mye av den tungleste tekniske teksten som finnes?

 

Vel da bør man bare si at man ikke fant noe og be om videre hjelp. Fortsetter folk å mase om google da blir det drøyt-

 

Jeg har f.eks sett enkelte tråder hvor noen sier Google er din venn e.l., hvorpå trådstarter svarer at han har søkt uten å finne.

Deretter kommer Google vennen å skriver f.eks. at "Jo! Det er der, ingen problemer å finne" og slik kan det fortsette..

 

Enig! Opplyser en om at han ikke fant noe så skal du ikke komme å være kjepphøy. Da er det bedre å tenke inni seg at fyren er en newbie/idiot/whatever og så prøve å hjelpe ham skikkelig på en høffelig måte.

 

Denne google smiley'en har ikke akkurat vist seg å være ekstremt bra IMO. Før limte folk den inn som et bilde i noen få tilfeller. Nå klistrer folk smiley'n inn så ofte det er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...