Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Det er nice det, husker jeg tok lappen i USA, kostet meg 20 dollar og tok 20 minutter, så kunne jeg kjøre som en galing i trafikken i USA. Dette hadde så klart ikke en dritt og si for mitt Norske serfikat :p

 

Ikke det? Nå kan du ihvertfall konvertere lett til norsk sertifikat så lenge du har bodd her et år sammenhengende.

 

http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Utenlandsk+forerkort/Land+utenfor+EOS

 

Det er helt sprøtt med sertifikat i USA. Vet at min far måtte snu på en parkeringsplass så fikk han bestått eksamen, og "barn" i en alder av 15 får bil-sertifikatet kjørt mellom tennene på de så fort som mulig. Det ser ut til å fungere greit da, men det er trolig litt lettere å kjøre i USA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke det? Nå kan du ihvertfall konvertere lett til norsk sertifikat så lenge du har bodd her et år sammenhengende.

 

http://www.vegvesen....and+utenfor+EOS

 

Det er helt sprøtt med sertifikat i USA. Vet at min far måtte snu på en parkeringsplass så fikk han bestått eksamen, og "barn" i en alder av 15 får bil-sertifikatet kjørt mellom tennene på de så fort som mulig. Det ser ut til å fungere greit da, men det er trolig litt lettere å kjøre i USA.

 

Vel dette var i 2010 da, og jeg har allerede Norsk førerkort, samt. mitt Amerikanske kun varte perioden visumet mitt varte da jeg var der.

 

Og det var på automatgir :p Som kanskje er noe av grunnen til at det går så "bra" med dem der borte :p

Lenke til kommentar

Huff automatgir.

 

Jeg er absolutt enig med deg Skurupu, men for meg er det bare bra at den er billig og lett. Men nå er det en stor forskjell mellom UK og Romania regner jeg med. De HAR obligatoriske kjøretimer, teoretisk eksamen og praktisk eksamen. Det er bare det at det koster 15£ (140kr) per kjøretime, og man ikke på langt nær har like mange som gjennomsnittet i Norge har. Jeg tror at britiske sjåfører er ganske trygge i trafikken.

Lenke til kommentar

Det er helt sprøtt med sertifikat i USA. Vet at min far måtte snu på en parkeringsplass så fikk han bestått eksamen, og "barn" i en alder av 15 får bil-sertifikatet kjørt mellom tennene på de så fort som mulig. Det ser ut til å fungere greit da, men det er trolig litt lettere å kjøre i USA.

 

De får vel bare det om det er argumenter for at de burde få lov til å kjøre i unormal tidlig alder. Typ om de bor på en gård hundre mil fra skolen sin og skolebussen ikke går forbi.

Lenke til kommentar

De får vel bare det om det er argumenter for at de burde få lov til å kjøre i unormal tidlig alder. Typ om de bor på en gård hundre mil fra skolen sin og skolebussen ikke går forbi.

 

Nei. Når du er 15 år så kan du få begrenset sertifikat i de fleste stater, som krever minimal (ingen?) opplæring. I USA er det ganske håpløst å komme seg frem uten bil, så du trenger ikke å bo på en gård for å fortsatt bo langt fra skolen.

Lenke til kommentar

"Take a taste on the wild side" ?!?!?

 

Det gir jo ikke mye mening...

 

"Have a taste of the wild side"

 

Men hva i alle helvetes dager er alle disse facebooksidene? "Konsepter"? JEezuz, bare å drikke seg full for faen, er ikke verre enn det.

 

Haha, fått høre litt klaging på bruk av "take".

Sant det, russefeiringen har gått litt over styr, men må si at planlegging av konsept og det å dekore/fikse vanen har vært utrolig morsomt. Selv om det har gått en del penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...