Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Det er en grunn til at det er dyrere, men det er ikke nødvendigvis på grunn av kvalitet. Det er derimot vanskeligere på grunn av kvalitet.

 

Men jeg for min del driter i om jeg kan ta den lette veien ut. Jeg er en selvsikker sjåfør, så da kan jeg like godt få meg erfaring ut på veiene fremfor å kaste penger på sensorer som elsker å stryke folk under høy trynefaktor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri forstått fasinasjonen av å kjøre bil. du sitter i en klump med metall, pumper penger ut i løse luften, det går bare en vei og det er fremover etter veien og høy fart resulterer som oftest i noen uheldige hendelser. Jeg har aldri klart å oppfatte hvorfor det er så morsomt. Ikke en gang jordebil har fått min interesse. I tillegg er teknologien som omfatter manuell giring i dag helt avleggs. Kommer ikke til å skaffe meg bil før jeg har råd til en Tesla Roadster eller lignende. Kjører i fra alt og alle samtidig som du har full kontroll over alt som skjer i og ved motoren.

Lenke til kommentar

Automatgir er kjedelig. Med manuellgir føler jeg at jeg tar del i kjøringen.

Bilkjøring er ikke til for å være så fantastisk gøy, men fordi det er praktisk. Kanskje ikke om du bor midt i sentrum, men bor du en time fra nærmeste store by så er det kjekt å ha bil.

Pluss at man slipper tenke på busstider, taxipriser og regn.

Lenke til kommentar

Pluss at man slipper tenke på busstider, taxipriser og regn.

Men må heller tenke på servicetider, vedlikehold av bilen, innkjøp av drivstoff og olje og lignende, årsavgift og veiavgift og bompengeavgift og sikkert flere avgifter.

 

Men absolutt, bor du i et gudsforlatt sted, er du avhengig av bil. Dessverre. Flytt til byen og ta en del i samfunnet.

Lenke til kommentar

Men må heller tenke på servicetider, vedlikehold av bilen, innkjøp av drivstoff og olje og lignende, årsavgift og veiavgift og bompengeavgift og sikkert flere avgifter.

 

Men absolutt, bor du i et gudsforlatt sted, er du avhengig av bil. Dessverre. Flytt til byen og ta en del i samfunnet.

 

Service og vedlikehold tar jeg når det trengs --> ytterst sjelden. I tillegg får jeg beskjed av bilen når det må til.

Drivstoffinnkjøp tar 2 minutter hver måned. Det skal jeg overleve. Det tar kortere tid enn å vente på bussen i snøvær.

Olje sjekker jeg omtrent annenhver gang jeg fyller bensin, det har blitt automatisert. Det tar maks 1 minutt i gjennomsnitt viss jeg tar med kjøp og fylling av olje hver gang det skjer (~aldri).

Årsavgift, veiavgift, bompengeavgift, piggdekkavgift osv blir trekt av seg selv. Det tenker jeg aldri på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jupp, det har kommet nylig.

 

Worst case senario så måtte jeg konvertert lappen min med en eksamen, som fortsatt hadde endt saftig under 20-30k som andre her nevner.

 

Det er nice det, husker jeg tok lappen i USA, kostet meg 20 dollar og tok 20 minutter, så kunne jeg kjøre som en galing i trafikken i USA. Dette hadde så klart ikke en dritt og si for mitt Norske serfikat :p

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...