Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lite snakk om dette i denne tråden:

 

Noen flere steder man kan sjekke opp damer når de har "guarden" nede? Tenker ikke på butikken, kjøpesenteret og sånne ting, men opplegg med litt casual mingling eller steder man kommer naturlig og lett i kontakt med andre mennesker og kan få seg alt fra venner til ligg.

 

Er vel kanskje ikke så mye av sånne ting i Norge? Og om det er det så er vel folk så kalde at man må game de uansett?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg omtrent ikke drikker lenger, og synes ikke byen er så spennende + at jeg er mer interessert i intellektuelle damer om dagen. "Venninnelista" har synket ganske bra de siste årene, og det er lite single venninner uten barn akkurat nå.

Lenke til kommentar

Lite snakk om dette i denne tråden:

 

Noen flere steder man kan sjekke opp damer når de har "guarden" nede? Tenker ikke på butikken, kjøpesenteret og sånne ting, men opplegg med litt casual mingling eller steder man kommer naturlig og lett i kontakt med andre mennesker og kan få seg alt fra venner til ligg.

 

Er vel kanskje ikke så mye av sånne ting i Norge? Og om det er det så er vel folk så kalde at man må game de uansett?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg omtrent ikke drikker lenger, og synes ikke byen er så spennende + at jeg er mer interessert i intellektuelle damer om dagen. "Venninnelista" har synket ganske bra de siste årene, og det er lite single venninner uten barn akkurat nå.

Forsøkt venner av vennene dine igjen ?

 

Invitere felles venner på middag eller stell i stand en get-together av noe slag ? Hagefest etc ? Kanskje det løsner litt og folk tenker at det ikke er noe press eller game involvert?

Lenke til kommentar

Jeg tenker egentlig på å møte helt nye mennesker. Fra scratch. Og da hvilke andre situasjoner som kan være bra for det uten å måtte cold approache fulle kjerringer på byen?

 

 

Tipsene dine er gode seff. Er på husjakt nå, og når jeg får kjøpt det så blir det mye som skjer :D Damer har alltid guarden nede på hjemmefester, fordi hvis man er der, så har man allerede en viss status. Man kjenner de man skal til.

Lenke til kommentar

Cold aproach er noe herk... Som oftest så treffer jeg mer spennende mennesker på typ hjemmefester eller et sted hvor man i det minste starter edru.

 

Arbeidsplassen er et greit sted men No-Coworker regelen min er i veien for meg der tbo.

 

Om du skulle være mellom 24-27 å bor i Akershus så PM meg så kan vi ta et sosialt eksperiment bare for morroskyld. Og nei - det innebærer ikke en date mellom meg og deg for de som leste det slik.

Lenke til kommentar

Damer har alltid guarden nede på hjemmefester, fordi hvis man er der, så har man allerede en viss status. Man kjenner de man skal til.

 

Liker meg best her selv. Hytteturer, hjemmefester, vorspiel og whatnot. Problemet nå til dags i mine kretser, er at det på ett eller annet tidspunkt i 20-åra ble helt vanlig at gutter og jenter vorser hver for seg, med mindre det er flere par som vorser sammen. Så det hellige "singelvorset" med god mix er vanskelig å finne. Hjemmefester består 90% av par som regel. En sjelden gang i blant er det en venninne eller bekjent eller ett eller annet som tilfeldigvis dukker opp på et vors/bursdag/whatever, men alt for sjelden :p

 

Er ikke det klassiske tipset da idrettslag/interesseklubb/hobbyforening etc?

 

Ikke ment til deg selvsagt, men det tipset der er så usansynlig dårlig at det er til å grine av. Det er et helt greit råd til mennesker som fra før har interesse for å gå tur i skogen eller whatever, men for folk som normalt ikke bedriver slike ting eller ikke har noen interesse av det på forhånd så kan man like godt skyte seg selv i foten først som sist.

Lenke til kommentar

 

Er ikke det klassiske tipset da idrettslag/interesseklubb/hobbyforening etc?

 

Ikke ment til deg selvsagt, men det tipset der er så usansynlig dårlig at det er til å grine av. Det er et helt greit råd til mennesker som fra før har interesse for å gå tur i skogen eller whatever, men for folk som normalt ikke bedriver slike ting eller ikke har noen interesse av det på forhånd så kan man like godt skyte seg selv i foten først som sist.

 

For at det skal funke må man selvsagt joine noe man interesserer seg for ja - hvis man alltid har syklet alene, og elsker å sykle - meld deg inn i en sykkelklubb. Har du alltid ønsket å begynne med skyting, meld deg inn i en pistolklubb - driver du på med RC-biler, meld deg inn i en lokal klubb. Vi har vel alle interesser/hobbyer vi aldri har tatt så langt som til steget å oppsøke et egnet community, men ofte tenkt "kanskje jeg skulle..."?

Lenke til kommentar

Godt mulig, men jeg synes fortsatt det er et elendig råd på generell basis siden det treffer så uhyre få.

 

Hvorfor det har blitt et så standard råd på forumet her er jeg usikker på, men jeg har en mistanke om at det har et utspring fra av at en del folk her er jævlig sære og eremitt-aktige der de heller sitter hjemme på lørdager og maler warhammer figurer fremfor å dra på fest. For disse er det selvsagt kjempefint om de kan komme seg til et annet forum, få kontakt med likesinnede og møtes, men veldig mange, meg inkludert, har få eller ingen hobbyer å se til. Og ikke ønsker vi å erverve oss noen nye.

 

Uten at jeg har noen empirisk data på akkurat det, så tror jeg også at den gemene hop treffes tilfedlig i ellers mer normale sosiale settinger, enn å møtes gjennom slike ting. Mao. bør man heller komme med tips og råd til hvordan man oftere/enklere kan havne i slike settinger. Jeg kan ikke gi råd, for jeg sliter fryktelig med (mangelen på) det selv. Å starte noen hobby eller annet tidkrevende fritidssyssel er hvertfall totalt uaktuelt. Jeg har én og det får holde. Ikke ønsker jeg å dele den med noen heller :p

Lenke til kommentar

Jeg støtter deg i dine påstander Feh, uten at jeg kan gi noen tips til hvor edru daygaming skal dras igang. Si man f.eks tar opp en hvilken som helst hobby, det er jo ikke akkurat gjennomlufting av damer der. Og de 5 man treffer første gang er nok de man treffer 10 treninger senere. Jeg har nok møtt samtlige av mine kjærester via venner, gjerne i forbindelese med alkoholisert opplegg enten det er grillfest eller bare vors.

Lenke til kommentar

Jeg tror den eneste "interesse/hobby"-arenaen som beviselig fungerer - og passer for de fleste - er treningssentre o.l.

 

Eneste lysglimtet jeg har om dagen er at en kompis som bor i Oslo har blitt singel igjen. Så da er det ikke noe problem for meg å få dratt ut der igjen litt oftere. Eneste problemet er at han er ONS-kongen over alle ONSere så det blir jo bare meg og han på vors og så skli ned på byen og se hva vi finner. Ikke optimalt, men tenker eksponeringen er grei likevel.

Lenke til kommentar

Skal dra en sangtekst, fordi det kanskjer er den korteste, ærligste teksten jeg noensinne har hørt:

 

Personality, pre-determined
Your image sculpted by the pressure of conformity
Let your voice of reason break the boundaries
That separate who you are from who you want to be.

 

Og kanskje den mest treffende teksten hvis man tenker over/ser på hvordan vi normalt utvikler oss sosialt i dagens (norske) samfunn.

Lenke til kommentar

 

 

No-coworker gjelder jo bare når noen vet det. Bare å holde det hemmelig :p

Hehe. Hva slags sosialt eksperiment tenker du på? Bor ikke i Akershus though

 

 

 

Jeg tenker egentlig på å møte helt nye mennesker. Fra scratch. Og da hvilke andre situasjoner som kan være bra for det uten å måtte cold approache fulle kjerringer på byen?

Er ikke det klassiske tipset da idrettslag/interesseklubb/hobbyforening etc?

 

Nei, det er det svaret jeg prøver å komme vekk fra ;)

Jeg går på treningsstudio, men det er tidlig på morgenen. Har vært ei der som var dritdeilig. Jeg tenkte en dag at nå må jeg prøve, men jeg har ikke sett hu etter jeg hadde planer om å prøve. Før hun ble lagt ut i avisa med bursdagsbilde. Og hu fylte 18..... Så ut som 22-23, men var 17.

Det er dog veldig lite øyekontakt på gymmet på morningen. Av de få folkene som trener regelmessig er det en vi er på hils med. Men thats it.

 

 

 

Damer har alltid guarden nede på hjemmefester, fordi hvis man er der, så har man allerede en viss status. Man kjenner de man skal til.

 

Liker meg best her selv. Hytteturer, hjemmefester, vorspiel og whatnot. Problemet nå til dags i mine kretser, er at det på ett eller annet tidspunkt i 20-åra ble helt vanlig at gutter og jenter vorser hver for seg, med mindre det er flere par som vorser sammen. Så det hellige "singelvorset" med god mix er vanskelig å finne. Hjemmefester består 90% av par som regel. En sjelden gang i blant er det en venninne eller bekjent eller ett eller annet som tilfeldigvis dukker opp på et vors/bursdag/whatever, men alt for sjelden :p

 

Det er akkurat det som er problemet. Jeg trudde fester kom til å bli bedre etterhvert som vi ble eldre og folk jeg kjenner(og meg selv) fikk leiligheter og hus, men det har bare blitt ræva. Sist jeg var på fest var det 4 par som oppførte seg som turtelduer, og jeg og en kompis satt der. Godt jeg ikke drakk sånn at vi kunne komme oss vekk.

Kan godt hende jeg kunne vært mer aktiv de årene her og hatt flere festevenner, men sånn er det.

 

Derfor lurer jeg på om det finnes andre arenaer. Er jo inspirert av den videoen til Tyler med Tai Lopez som har 300 folk i huset sitt på en torsdag, og har inntrykk av at det finnes sånne ting her og, men man må ha en "inngangsbillett" på de stedene. Som å eie en million dollar business for å bli vurdert av Tai.

 

Ser for meg at det kan være en del kjerringer på kunstutstillinger og forelesninger og sånne ting. Men, på kunstutstillinger er de vel oppi 40-åra minst(og bryr meg ikke en dritt om kunst), og forelesninger er det kanskje vanskelig å sjekke de opp + at jeg skal jo lære noe selv

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

 

 

 

No-coworker gjelder jo bare når noen vet det. Bare å holde det hemmelig :p

Hehe. Hva slags sosialt eksperiment tenker du på? Bor ikke i Akershus though

 

 

 

Har hatt no-coworker rule frem til jeg traff hu ene kollegaen min i litt mer ... alkoholiserte omstendigheter...

 

Nei - om du bodde i område her kunne vi tatt turen å sjekka enten Lillestrøm eller Oslo rett å slett. De fleste jeg stikker ut med her er ikke ute etter å sosialisere seg med nye mennesker eller villige til å prøve å få kontakt med andre ute :(

Lenke til kommentar

Ja, er jo der for å trene. Folk har jo gjerne musikk på ørene og. Så det er døfødt. Det eneste man kan ha sjangs til er å spotte for folk eller høre om de er ferdig med apparatet/vektene. Da kan man seff ende opp i en samtale, men sjelden.

 

 

 

 

 

No-coworker gjelder jo bare når noen vet det. Bare å holde det hemmelig :p

Hehe. Hva slags sosialt eksperiment tenker du på? Bor ikke i Akershus though

 


 

 

Har hatt no-coworker rule frem til jeg traff hu ene kollegaen min i litt mer ... alkoholiserte omstendigheter...

 

Nei - om du bodde i område her kunne vi tatt turen å sjekka enten Lillestrøm eller Oslo rett å slett. De fleste jeg stikker ut med her er ikke ute etter å sosialisere seg med nye mennesker eller villige til å prøve å få kontakt med andre ute :(

 

 

Kan jo si ifra en dag jeg skal innover, om jeg skal innover. Har bare skjedd en gang i livet mitt så langt, men bør kanskje satse litt mer på oslo fremover

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Det er akkurat det som er problemet. Jeg trudde fester kom til å bli bedre etterhvert som vi ble eldre og folk jeg kjenner(og meg selv) fikk leiligheter og hus, men det har bare blitt ræva.

 

Samme opplevelse her. Det var mye greier i midten/starten av 20-åra, men siden jeg var i forhold fra jeg var 20 til 24 så gikk jeg jo glipp av sjekkedelen av det :p Det var nesten en sånn litt post-apokalyptisk følelse å flytte hjem igjen som nysingel 25-åring og se den faste gjengen plutselig hadde begynt å slå røtter på et øyeblikk med skrikerunger osv.

 

Det er nesten absurd å tenke på. Nesten alltid når jeg er på vors med ulike folk jeg kjenner så er det bare gutter der, en og annen tufs har sett sitt snitt til å ta med dama si og thats it. Samtidig renner facebook over av jenter som gjør nøyaktig det samme. Og så drar man ut på byen, drikker og koser seg og enten klarer å få sjekket opp noen eller ikke, men som regel ender man opp i en taxi full av andre menn som skal samme vei. Og nøyaktig det samme gjør kvinnfolka :p

 

Jeg kjøpte meg leilighet i fjor, men når man ikke har noen å invitere så spiller ikke det noen rolle. Eller, nok av folk å invitere, men å invitere en haug med par og andre single menn er liksom litt meningsløst. Har jo selvfølgelig prøvd å få damene til kompiser til å hooke meg opp med venninner, men de suger så grenseløst til å finne matcher. Helt hårreisende hvor lavt de tror jeg legger lista. Jeg fikk nok i vinter da dama til en kompis hooka meg opp med et kvinnfolk som antageligvis var 15 cm høyere enn meg og relativt kraftig bygd og lignet mer på et fugleskremsel enn noe annet.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Haha - jeg har bedt folk slutte å prøve å matche meg med noen... Siden jeg ble separert har nesten hver eneste bytur bestått av følgende info på forhånd: "Jo - jeg har ei singel venninde som kommer...".

 

Jisses - jeg trenger ingen Karsten Giftekniv jeg... Klarer helt fint å møte folk selv.

 

 

Har hatt en velykket date som ikke resulterte i noe mer seriøst men fått en god venn utav det. Og noen andre interessante møter som ikke endte som håpet.

 

Til dags dato enda ikke skaffet meg Tinder tho...

 

 

Edit: leif

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...