Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

 

Til AB:

 

Prøv å eskalere rolig og naturlig. Å sette deg inntil henne kan være en god idé. Server litt vin, prøv å få henne til å masere deg eller du masere henne. Så kan du prøve å gå for kysset og bygge det videre derfra. Ikke sett på en lang film, heller tv-serier som varer i sånn typ 20 min.

 

Liten oppdatering (Hater når folk ikke oppdaterer):

 

Traff henne ved busstoppet, gikk rett hjem til meg og på rommet, må innrømme jeg virket sannsynligvis litt klein, veldig uvant situasjon for meg. Sliter sånn halveis med en eller annen form for angst, men syntes hun var lett å snakke med så det gikk bra. Forsøkte meg på å servere noe å spise eller noe godt å drikke, men hun ville ikke ha noe. Så deretter film på sengen (har ikke sofa) ganske tett inntil hverandre, men ble med det.

 

Dukket opp et par spørsmål i hodet mitt iløpet av kvelden;

1. Burde jeg servere henne selv om hun høflig takker nei?

2. Hvordan eskalere "rolig og naturlig"? Tror det kunne hjulpet mye med alkohol her, men å eksempelvis legge hånden rundt henne mens man ligger skulder mot skulder faller ikke naturlig hos meg.

3. Hva gjør man etter film/serie? Ble litt småklein stemning etterpå, men begynte etterhvert å se på merkelige YouTube-videoer og prate om diverse tema relatert til byen vi bor i. Dette foregikk et par timer.

 

Høres sikkert veldig sosialt awkward ut, men får så være.

 

Ekstra halveis irrelevant spørsmål:

Burde jeg kjøre sjekkeskills-forbedringene parallellt med diverse andre selvforbedringsopplegg eller ta dem hver for seg?

 

Anonymous poster hash: 23f73...bc0

 

 

1 - Nei, det hadde sannsynligvis bare blitt rart.

 

2 - Dette er for det meste en treningssak. Det var ikke naturlig for meg å legge labben rundt jenter når anledningen bød seg heller, men nå gjør jeg det uten å tenke over det. Det "verste" hinderet bruker å være at man er redd for at jenta skal avvise deg, noe som etter min erfaring skjer svært sjeldent. I verste fall flytter hun seg unna.

 

3 - Ideelt sett får du aldri med deg slutten, men hvis det feiler så gjør/snakk om noe som engasjerer deg og/eller forsøk å finne ut mer om henne. Her er et par tips for å kunne snakke nærmest i en evighet. Det fungerer helt utmerket, selv om man trenger øvelse.

 

Se også det positive i det - du fikk henne med deg hjem. Det er en del som ikke hadde klart det engang, og du er uansett en erfaring rikere.

 

Angående det ekstra halvveis irrelevante spørsmålet (er det forresten ekstra halvveis eller halvveis ekstra irrelevant? :p ) så spørs det hva du trenger mest. Hvis du har en kritisk mangel på sosiale antenner over hele fjøla, eller eventuelle andre problemer som hindrer deg i å være sosialt "normal", så som selvtillit, problemer med å snakke med folk etc, så fokuser på det først. Sosiale egenskaper er grunnlaget for utvikling av sjekkeferdigheter, så hvis du ikke har det ene er det mye vanskeligere å bygge det andre. Det går på sett og vis, men det vil ta mye lengre tid enn det tar om du konsentrerer deg om en ting av gangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier ikke at alle damer er normale. Jeg sier at jeg mener at det er likt for damer og menn når det gjelder å finne seg noe som er verdt å samle på.

Se denne videoen og motstykket der kjønnsrollene er snudd. Tror du virkelig de observerbare effektene sier noe KUN om den konkrete situasjonen og ingenting om markedet/sjekking/kjønnsroller/den evige dansen?

 

http://m.youtube.com/watch?v=5JJFBtHcBnM

Lenke til kommentar

 

Jeg sier ikke at alle damer er normale. Jeg sier at jeg mener at det er likt for damer og menn når det gjelder å finne seg noe som er verdt å samle på.

Se denne videoen og motstykket der kjønnsrollene er snudd. Tror du virkelig de observerbare effektene sier noe KUN om den konkrete situasjonen og ingenting om markedet/sjekking/kjønnsroller/den evige dansen?

 

http://m.youtube.com/watch?v=5JJFBtHcBnM

 

 

Igjen. Det er forskjell på kun sex og noe mer seriøst.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg sier ikke at alle damer er normale. Jeg sier at jeg mener at det er likt for damer og menn når det gjelder å finne seg noe som er verdt å samle på.

Se denne videoen og motstykket der kjønnsrollene er snudd. Tror du virkelig de observerbare effektene sier noe KUN om den konkrete situasjonen og ingenting om markedet/sjekking/kjønnsroller/den evige dansen?

 

http://m.youtube.com/watch?v=5JJFBtHcBnM

Igjen. Det er forskjell på kun sex og noe mer seriøst.

yes. Ergo spørsmålet: tror du virkelig ikke de klare mekanismene vi ser i videoene påvirker andre aspekter enn spontan sex direkte? Selv om dette handler om spontan fremmedsex sier det en hel del om hjernefunksjonen, tror du resten av all samhandling, kjærlighet og lyst er totalt uberørt av det?
Lenke til kommentar

En ting jeg har lagt litt merke til i det siste er hvor mye pene jenter faktisk slipper unna med når det kommer til hvordan man oppfører seg i sosiale sammenhenger. Og da tenker jeg ikke på det "vanlige" åpenbare: at de kan være litt blåst i hode, eller avvise mann etter mann med de frekkeste ord og fortsatt bli forgudet. Jeg mener at de kan være på grensen til sosialt tilbakestående og fortsatt slippe unna med at folk synes det er søtt eller morsomt. Det er rart å observere paralleller mellom litt snåle"nerdegutter" jeg kjenner, og 9/10 jenter, og faktisk se at det er flere likheter innenfor uakseptabel, eller klein, sosialoppførsel. Bare at det så klart ikke er kleint når jentene gjør det, bare søtt og morsomt, og hvor gutten blir gjort narr av for slikt blir jentene ennå mer spesielle( i positiv forstand) og selvstendige, det er så kult at "de bare er seg selv".

Fikk en liten åpenbaring i helgen og tok meg selv i akkurat dette, tenkte for meg selv at hvis ikke denne jenta hadde vært nydelig så hadde hun jo blitt sett på som en total skrulling.

(Nå tenker jeg først og fremst på hvordan man ter og oppfører seg med andre, ikke hobbyer og interesser, selv om det også er et område hvor de vil slippe unna med mer.)



Anonymous poster hash: 9d979...067
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det har vel vært oppe tidligere om virkningen av cola på sjekkeferdigheter, men jeg skjønner ærlig talt ikke helt hvorfor..Nå er jeg mann, så hvordan damer tar det vet jeg ikke, men jeg plukker _veldig_ fort opp om folk er rusa på noe annet enn alkohol, så sjansen for at det gir rekyl er jo der.

Lenke til kommentar

Når majoriteten av mannfolk er såpass håpløse med kun alkohol i kroppen, tviler jeg sterkt på at nark hjelper.

 

Alkohol er dårlig til sjekking. Du får litt muskelavslappende effekter av det, men man blir også sløv og "ukalibrert" som folk ville sagt her.

 

Det er mange sedative stoffer som virker på GABA-reseptorene i hjernen. Disse gir vanligvis redusert (sosial) angst, økt motivasjon og økt utadvendthet, med andre ord bra for den introverte som sliter litt med sosialisering. Jenter responderer som kjent veldig bra på menn som ikke viser tegn til angst (les: ingen muskelspenninger), noe som mange har opplevd etter å ha tatt slike stoffer. Det er ikke snakk om kokain og esctacy, bare benzo-liknende stoffer som ikke er så farlige som de førstnevnte.

 

 

 

Anonymous poster hash: 9b4a0...c37

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dere har mage til å anbefale noen å prøve benzodiazepiner eller narkotiske stoffer som er avhengighetsdannende. Hvis du ikke klarer å sjekke opp noen i alkoholrus, så burde du i hvertfall ikke gjøre noe annet enn å jobbe med selvbildet ditt og lære deg å sjekke opp jenter i edru tilstand!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dere har mage til å anbefale noen å prøve benzodiazepiner eller narkotiske stoffer som er avhengighetsdannende. Hvis du ikke klarer å sjekke opp noen i alkoholrus, så burde du i hvertfall ikke gjøre noe annet enn å jobbe med selvbildet ditt og lære deg å sjekke opp jenter i edru tilstand!

Vel, det finnes folk som har for store problemer med sosial angst at det vil være nærmest umulig å jobbe med noe slikt, uten eventuelle medisiner. Ville selvsagt ikke anbefalt å selvmedisinere, men heller besøke en psykolog og få terapi, og eventuelt medisiner, som gjør det lettere å jobbe med problemene.

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ikke at dere har mage til å anbefale noen å prøve benzodiazepiner eller narkotiske stoffer som er avhengighetsdannende. Hvis du ikke klarer å sjekke opp noen i alkoholrus, så burde du i hvertfall ikke gjøre noe annet enn å jobbe med selvbildet ditt og lære deg å sjekke opp jenter i edru tilstand!

Vel, det finnes folk som har for store problemer med sosial angst at det vil være nærmest umulig å jobbe med noe slikt, uten eventuelle medisiner. Ville selvsagt ikke anbefalt å selvmedisinere, men heller besøke en psykolog og få terapi, og eventuelt medisiner, som gjør det lettere å jobbe med problemene.

Nå var det vel snakk om selvmedisinering var det ikke? Jeg håper du og andre som leser skjønner at jeg ikke siktet til de som faktisk har angst, for saken stiller seg annerledes dersom man har fått legemidler på resept. Med tanke på at disse legemidlene har bivirkninger som er så skumle at det nesten ikke er verdt å ta de uansett så burde egentlig ikke mennesker med diagnose som kvalifiserer til å få medisinene utskrevet ta de en gang (men er dessverre nødt fordi det tar tid å vente på hjelp). Poenget mitt er at man ikke bør ta så lett på det, og ikke selvmedisinere seg for å sjekke opp damer.

Lenke til kommentar

Hvis man har sosial angst burde man unngå alle narkotiske stoffer og medisiner uansett. Inkludert alkohol.

 

Tyler har jo vært helt nede i kjelleren med angst og depresjon, og sier selv at alkohol er NO. NONONONONO.

Det er ikke alltid minste motstands vei er lurt.

 

Selv har jeg roet ned på alkohol, og drikker det kun når jeg ikke skal noe spesielt. Merker det når jeg drikker nå hvor mye idiotisk jeg egentlig sier og gjør på fylla. Ettersom jeg prøver å endre meg til det bedre, så føler jeg at alkoholen holder meg igjen. Spesielt med relasjoner til andre mennesker.

 

Og tenk på den følelsen du får når du til slutt mestrer noe uten "hjelpemidler".

 

Det er som Michael Sartain sier i en av videoene til Tyler. Hvis du leter etter den perfekte rusen når du drikker, så finner du den i 10 minutter, og etter det så er du enten for full, eller for edru.

For min del de siste årene har jeg vært "ferdig" før vi skal på byen, og da er det like greit å være edru.

Lenke til kommentar

Jeg forstår det slik at de fleste sitt syn på alkohol her inne koker ned til det som vi som faktisk nyter alkohol ville konkludert med som missbruk. Uansett kjenner jeg den norske kulturen godt.

 

Det er fint mulig å ta seg noen øl ute og fortsatt være ett fungerende menneske, å drikke for å kunne være i sin komfortsone i forskjellige sammenhenger er bare helt meningsløst.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg uenig med Michael Sartain om akkurat det med alkohol. Hvis man aktivt søker den perfekte rus blir man for oppmerksom på seg selv. Hvis man vet hva man tåler, og har et snev av selvdisiplin så er det ikke noe problem å holde seg på den hyggelige siden av promillen gjennom hele kvelden. Jeg så videoen der han snakket om det, men for meg virket det mer som en mann som hadde vært ute av kontroll, og eneste måten han hadde for å få den tilbake var ved å slutte å drikke. Og det er jo nettop dette som hjemsøker mange. Så fort de har fått et par innabords mister de fullstendig kontroll over sitt eget inntak og ender opp mumiedrita hver gang.

Lenke til kommentar

Det er ikke alle som klarer å holde igjen når de først begynner å drikke, og det ser vi jo på all slossinga på byen og alle andre unødvendige situasjoner. Men noen vil aldri lære.

 

Jeg har ihvertfall funnet ut at det ikke er en eneste positiv ting med at jeg drikker meg full lenger. Men, kommer aldri til å slutte å nyte en god øl eller en god vin. Nå har jeg aldri vært i slosskamp på byen, men det er andre ting med meg jeg ikke liker når jeg er full.

Når det gjelder sjekking og alkohol så er det beste for meg å ikke ha fått i meg mer enn et par halvlitere eller et par glass med vin. Men, jeg trenger ikke alkohol for å prate med damer, og det er nok her skillet går.

Trenger man alkohol eller lignende for å oppnå noe, så har man vel egentlig havnet i en ond sirkel.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er ikke alle som klarer å holde igjen når de først begynner å drikke, og det ser vi jo på all slossinga på byen og alle andre unødvendige situasjoner. Men noen vil aldri lære.

 

Jeg har ihvertfall funnet ut at det ikke er en eneste positiv ting med at jeg drikker meg full lenger. Men, kommer aldri til å slutte å nyte en god øl eller en god vin. Nå har jeg aldri vært i slosskamp på byen, men det er andre ting med meg jeg ikke liker når jeg er full.

Når det gjelder sjekking og alkohol så er det beste for meg å ikke ha fått i meg mer enn et par halvlitere eller et par glass med vin. Men, jeg trenger ikke alkohol for å prate med damer, og det er nok her skillet går.

Trenger man alkohol eller lignende for å oppnå noe, så har man vel egentlig havnet i en ond sirkel.

Folk som havner i slåsskamper når de er fulle er som regel idioter i edru tilstand også, alkohol har ikke i skyld alene i slåsskampene som skjer i løpet av en helg.

 

Uansett, enig i at mye alkohol fungerer dårlig om formålet med byturen er å sjekke damer.

Selv har jeg den "fantastiske evnen" at jeg ikke viser utad at jeg er møkkings, selv om hjernen er helt kake.

Da merker jeg fort selv at jeg ikke er på top-of-my-game, og pakker fint inn årene og gir meg for kvelden. :tease:

Edit: Liten rettelse: Dvs. at et utrent øye ser ikke at jeg er møkkings.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...