Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Haha, morsomt at dere nevner det. Fikk sist helg en snap av ei vennine som lurte på om jeg drakk, svarte ja, fikk beskjed om at jeg måtte joine dem, sa jeg hadde lagt planer. Fikk snapp av ei burugle av ei vennine "men skal jo hooke deg op med hu her" grøssa inni meg og gav faen i og svare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange av dere her som har lest "How to win friends and influence people" ?

 

Fikk anbefalt den av en kar, å hans ord beskrev den noe som dette "This book should be read in all schools around the world, you don't graduate if you don't read this book and write a 10 page paper on it."" You have a life before this book, and a life after this book. Its that life changing"

Lenke til kommentar

Det er jo "den originale selvhjelpsboken". Satte en standard for hele sjangeren, og var egentlig det første virkelige verket som trakk opp det at man kan endre på sitt eget kroppsspråk og ordbruk for å "manipulere" andre til å like deg bedre.

 

På grunn av at boken er såpass gammel og også banebrytende så vil du nok ha hørt mye av det som står det før. Smil mye, vær rak i ryggen, aldri kritiser andre hvis de gjør noe feil men heller trekk frem dine egne problemer og forklar hvordan du skal løse det (f.eks: Jeg synes Per er lite effektiv. Istedenfor å si "Per, du er lite effektiv" sier jeg "Ah, jeg sliter noen ganger med det å være effektiv Per, men jeg har funnet ut at hvis jeg kaster PCen i havet blir det mye bedre") og andre klassiske tips.

 

Jeg har selv faktisk ikke lest boken, men et sammendrag. Kan være nyttig å plukke den opp, men mye av det vil være repetisjon av ting du allerede vet.

Endret av Error
Lenke til kommentar

 

 

Har gitt opp å få venninner til å finne noen for meg. Aner ikke hvorfor de gjør sånn, men det er vel venninnen de synes synd på da, og finner en singel kar for dem....

 

 

 

 

Mange av dere her som har lest "How to win friends and influence people" ?

 

Fikk anbefalt den av en kar, å hans ord beskrev den noe som dette "This book should be read in all schools around the world, you don't graduate if you don't read this book and write a 10 page paper on it."" You have a life before this book, and a life after this book. Its that life changing"

 

Jeg har lest den, og det er ikke helt meg (enda) å være sånn som man skal være i noen av de tilfellene han beskriver. Men, tipsene er geniale. Og jeg prøver å endre meg dag for dag i den retningen, for det er ikke lett, spesielt for meg som kanskje har vært veldig egen og sta hele livet. Er nok derfor jeg spurte de spørsmålene forrige side også :p På tide å lese de på nytt og få ny inspirasjon fra de bøkene.

Det handler vel egentlig om å få folk til å gjøre det du vil ved å vise hva de kan få ut av en situasjon, og ikke hva du kan få ut av den. Hvis du bare snakker om hva dine problemer er, så bryr ikke folk seg. Dette er en av bøkene Warren Buffett har hatt nytte av i enkelte tilfeller(som når han fikk sinnsykt bra pris på en møbelbutikk)

Anbefales sammen med hans andre bok "How to stop worrying and start living.

Lenke til kommentar

Hadde ei jente jeg holdt på med som plutselig ble litt stille, etter forrige gang hun var her.

Mistenker hun hadde sett gjennom meldinger på tlf min, hvor jeg skrev til en kompis at jeg ikke var ute etter et forhold fordi jeg ikke vil være låst til ei jenta :p

For jeg oppdaget at hun satt å gikk igjennom telefon min.

Har ikke hørt noe fra ho etter det,for hun var skikkelig interessert før det:p

Jaja, ting ordner seg selv. Greit nok

Hadde ei ny jenta den her helga,gøy! :D

Lenke til kommentar

 

 

 

Har gitt opp å få venninner til å finne noen for meg. Aner ikke hvorfor de gjør sånn, men det er vel venninnen de synes synd på da, og finner en singel kar for dem....

 

Hender jeg møter slike "hook-ups" på byen med venner - men da utelukkende for å gi dem en god tid. Ikke at jeg går så langt som å kline med dem - men viser dem litt oppmerksomhet og gir dem et lite selvtillits løft rett og slett. Blir varm i sjela når jeg ser hvor glade dem blir :)

 

Eller er det litt sånn douchè bag oppførsel fra min side?

 

Hadde ei jente jeg holdt på med som plutselig ble litt stille, etter forrige gang hun var her.

Mistenker hun hadde sett gjennom meldinger på tlf min, hvor jeg skrev til en kompis at jeg ikke var ute etter et forhold fordi jeg ikke vil være låst til ei jenta :p

For jeg oppdaget at hun satt å gikk igjennom telefon min.

Har ikke hørt noe fra ho etter det,for hun var skikkelig interessert før det:p

Jaja, ting ordner seg selv. Greit nok

Hadde ei ny jenta den her helga,gøy! :D

Rart hun ikke ville mer ja... Hadde reagert akkurat likt dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller er det litt sånn douchè bag oppførsel fra min side?

 

Nei vil i prinsippet ikke si det. Så lenge man er tydelig på hva man vil/ikke vil så er det greit, men må passe seg for at det ikke slår tilbake :p Noen kvinnfolk har en lei tendens til å kun høre/se det de vil når de først får noe oppmerksomhet, så selv om du er aldri så klar på at her går grensen så går det inn ene øret og ut det andre, og alt de tenker er hvor fantastisk og flott du er og sjekker kalenderen for når det passer å gifte seg.

 

Edit: Jeg gjør det selv innimellom, men bare når jeg merker at hun selv forstår hvor landet ligger.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

 

Eller er det litt sånn douchè bag oppførsel fra min side?

 

Nei vil i prinsippet ikke si det. Så lenge man er tydelig på hva man vil/ikke vil så er det greit, men må passe seg for at det ikke slår tilbake :p Noen kvinnfolk har en lei tendens til å kun høre/se det de vil når de først får noe oppmerksomhet, så selv om du er aldri så klar på at her går grensen så går det inn ene øret og ut det andre, og alt de tenker er hvor fantastisk og flott du er og sjekker kalenderen for når det passer å gifte seg.

 

Edit: Jeg gjør det selv innimellom, men bare når jeg merker at hun selv forstår hvor landet ligger.

 

Har vært heldig sålangt da ihvertfall og ikke fått noen blowback (no phun intended) enda.

Lenke til kommentar

Veit ikke helt om dette regnes som sjekking på høyt nivå, men...

 

Var ute med noen venner og vagt bekjente i helga. Satt å snakket med flere, hvor ei var ei jente jeg ikke kjenner spesielt godt, men syns er usedvanlig søt. Vi kom inn på temaet om ekteskap, og jeg lånte forlovelsesringen til en kamerat og gikk ned på et kne og fridde til den søte jenta. Hun sa ja. Jeg er visst forlovet nå.

 

Endte med at vi avtalte å treffes igjen neste helg (og kameraten min fikk igjen ringen sin). Usikker på om jeg teknisk sett er forlovet nå.

Lenke til kommentar

satt å tenkte på en ting

For oss som liker å ha være med forskjellige damer og bare vil ha ei helg med en dame men vil avvise dem etter helga f.eks uten å være en douchebag og player.

Hva hvis man istedenfor å komme opp med at man ikke er ute etter et forhold, så blir man helt desperat istedenfor å sier man elsker dem å at man drømmer om å være hele livet med dem:D

Sånn at dama trekker unna, for at du plutselig ble desperat og uinteressant

Haha

 

Anonymous poster hash: 4cc89...f01

Lenke til kommentar

Veit ikke helt om dette regnes som sjekking på høyt nivå, men...

 

Var ute med noen venner og vagt bekjente i helga. Satt å snakket med flere, hvor ei var ei jente jeg ikke kjenner spesielt godt, men syns er usedvanlig søt. Vi kom inn på temaet om ekteskap, og jeg lånte forlovelsesringen til en kamerat og gikk ned på et kne og fridde til den søte jenta. Hun sa ja. Jeg er visst forlovet nå.

 

Endte med at vi avtalte å treffes igjen neste helg (og kameraten min fikk igjen ringen sin). Usikker på om jeg teknisk sett er forlovet nå.

Ikke bare teknisk sett - men reelt sett. Det var jo også vitner tilstede.

 

hw.no er på VIP lista på både bryllupet og utdrikningslaget ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...