Gå til innhold

Den Store Fondstråden

Naranek

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutes ago, kåre b said:

Ingen som snakker om nulll skatt, 38% utbytteskatt er en realitet innført av sittende regjering, og partier langt til venstre ønsker å øke til 50%. 

Det er en realitet.

Det er noe man faktisk kan diskutere. Men det var ikke det du bidro med i innlegget ditt. Får minne deg på det da om du har glemt:

41 minutes ago, kåre b said:

Alle her som stemmer på venstresiden bør slutte å sutre, og betale deres skatt med glede.  Dere har mye til overs, dette bør jo selvsagt omfordeles til de som ikke evner å spare, eller tjene egne penger. 

Eller er det bare «de andre» med mye penger som bør beskattes hardere?

💤

Videoannonse
Annonse
Skrevet
sureup skrev (10 minutter siden):

Venstresiden er mer enn ytterpunktene SV og Rødt :) 

Politikk drar fram polarisering til tusen, og det er bevist mange ganger her allerede. For en meningsløs debatt det blir av det, fra begge sider.

Jeg har fortsatt ikke hørt noen fra høyresiden si at de er for 0% skatt, men jeg hører til stadig venstresiden ønske høyere og høyere beskatning for å "ta" de rike. Så nei jeg synes det hverken er polariserende eller meningsløst å debattere faktiske holdninger som partier på venstresiden har (både Rødt og SV ligger ann til å få ganske mange % oppsluttning...)

• Liker 1
Skrevet
Just now, wampster said:

Jeg har fortsatt ikke hørt noen fra høyresiden si at de er for 0% skatt, men jeg hører til stadig venstresiden ønske høyere og høyere beskatning for å "ta" de rike. Så nei jeg synes det hverken er polariserende eller meningsløst å debattere faktiske holdninger som partier på venstresiden har (både Rødt og SV ligger ann til å få ganske mange % oppsluttning...)

Kan du lese ting i riktig rekkefølge? Se hva jeg svarte på, og forstå contexten? Skjønner det kan være vanskelig, men prøv igjen. Å diskutere konkret politikk er helt innenfor, som feks utbytteskatten, men det jeg quota var en som slenger ut kommentarer om at man skal akseptere hva som helst i skatt bare fordi man stemmer på venstresiden, det synes jeg er lite produktivt.

• Liker 1
Skrevet
sureup skrev (4 minutter siden):

Kan du lese ting i riktig rekkefølge? Se hva jeg svarte på, og forstå contexten? Skjønner det kan være vanskelig, men prøv igjen. Å diskutere konkret politikk er helt innenfor, som feks utbytteskatten, men det jeg quota var en som slenger ut kommentarer om at man skal akseptere hva som helst i skatt bare fordi man stemmer på venstresiden, det synes jeg er lite produktivt.

Hva som helst i skatt? Hvor står det? Konteksten var utbytteskatten og den er vel ikke hva som helst, men ganske nøyaktig angitt i prosent.

Poenget i det opprinnelige innlegget står fortsatt, stemmer man på venstresiden, blir det en stor selvmotsigelse å komme og klage på høy skatt, den dagen de skal ha noe av kaka di.

• Liker 1
Skrevet
Just now, kåre b said:

Hva som helst i skatt? Hvor står det? Konteksten var utbytteskatten og den er vel ikke hva som helst, men ganske nøyaktig angitt i prosent.

Poenget i det opprinnelige innlegget står fortsatt, stemmer man på venstresiden, blir det en stor selvmotsigelse å komme og klage på høy skatt, den dagen de skal ha noe av kaka di.

Hvor står det? Det står jo i ditt neste avsnitt, igjen. Du maler med flotte brede børster og bidrar til en polariserende debatt med dumme forenklinger. Det var mitt eneste poeng, lykke til videre.

Skrevet
sureup skrev (24 minutter siden):

Hvor står det? Det står jo i ditt neste avsnitt, igjen. Du maler med flotte brede børster og bidrar til en polariserende debatt med dumme forenklinger. Det var mitt eneste poeng, lykke til videre.

Det som er polariserende er jo de radikale forandringene venstreregjeringen har gjort her. I tidligere tider så gjorde politikerne justeringer til venstre eller høyre. Nå har vi en av de høyeste skattene på utbytte/fortjeneste på aksjer i verden og vi har 2 partier som vil øke den til absurde høyder, 50%. Det er jo polariserende politikk vil jeg si.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
kåre b skrev (4 timer siden):

Ingen som snakker om nulll skatt, 38% utbytteskatt er en realitet innført av sittende regjering, og partier langt til venstre ønsker å øke til 50%. 

Det er en realitet.

Det stemmer, men at to 6%-parti blir med i regjering med det i sitt program betyr ikkje at det blir innført.

Skrevet
Zeph skrev (1 time siden):

Det stemmer, men at to 6%-parti blir med i regjering med det i sitt program betyr ikkje at det blir innført.

Det blir vel et forlik der:

år 1 39%

år 2 40%

år 3 41%

år 4 42%

tenker jeg...

Vi rike lastebilsjåfører skal jo tas 😂

Skrevet (endret)

Ein kan i alle fall spare litt meir i IPS til neste år, med maksbeløp på 25k og 5500 kr i utsett skatt. Eg sparte nokre år, men stoppa på eit tidspunkt. Kanskje eg skal putte litt inn der igjen. I tillegg er det unntatt formueskatt! 🎉

Endret av Zeph
  • Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...