Gå til innhold

Prosjekt [email protected] - vår egen server


Anbefalte innlegg

Vel, den logikken følger ikke jeg. Dere må jobbe veldig med reklamering av serverne for at Catch-Gamers, Hellfragger.nos og CDS' brukere skal hoppe over på deres server. Jeg vil også anbefale dere å bruke RADARs banliste, samt melde dere inn i SteamBans -- SB Detox!

8886262[/snapback]

Så må du tenke på den brukermassen hele hardware.no har i forhold til cach-gamer og hellfragger osv.

Og så har hardware.no et meeeeget godt reklamesystem som vil hjelpe utrolig på dette med dekning fra alt av søstersider som hw.no har osv osv og sist men ikke minst så har man dette gedigne forumet til rådighet også.

 

Og meningen med å sette opp denne serveren er først og fremst ikke å drive å rane andre gaming communities for brukere men å gi diskusjon.no/gamer.no et egent tilbud og så man kan spille med bekjente her på forumet

Og er det folk fra andre communities som vil prøve våre servere og registrer seg på servere og forum så er jo selvsagt ingen ulempe i det hele tatt...right? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig blir den en hit. Det er ikke 3 personer pr CS:S server heller. ITavisen og Hellfragger sine servere er neste alltid stappfulle. Jeg tviler på at en diskusjon.no-server på CS:S vil støve ned. Alt som trengs er litt advertising, og en god server slik at folk kommer tilbake :wee:

Lenke til kommentar

Server: Hva trenger man av server for å drifte en CS:S og en CS 1.6

- Sats på Counter-Strike 1.6 i første omgang, om CS 1.6 serveren dere evt. setter opp blir en suksess, så setter dere opp CS:S server også.

 

Linje: Hvilken linje trenger man for å kjøre en server?

- Spørs på antall slots så klart, men om dere skal ha server synes jeg dere ikke skal mer enn 16 slots. Skal ikke uttale meg om linje, er ikke sikker. :p

Kostnader: Hvor mye må man ut for med serveren? Hvor mye vil linja kunne koste? Vil det være en fastpris på linjen eller vil det være i forhold til hvor mye trafikk den genererer?

- Ettersom at dere er Norges største forum, så burde det ikke være for vanskelig å skaffe noen sponsorer til en Public Counter-Strike 1.6 server. Jeg synes GameGuard har meget gode servere.

 

Admins: Personer som kan si seg villige til å være admin og være med på å drifte prosjektet..

- Admins bør være personer over 16 år, eller høyere. Og det burde, kanskje, være folk som også er aktive på forumet?

 

Navn: Hvilket navn skal man ha på denne serveren siden den ikke blir direkte tilknyttet gamer.no med det første..

- Navn på serveren kunne jo enkelt og greit vært Diskusjon.no Public CS 1.6 ellernoe lignende.

Endret av neadii
Lenke til kommentar

Vel, hvis det er bruk for det , kunne jeg gjerne tenkt meg å være (bare en) bruksadmin...? (Bruksadmin = "holder roen" - en som bare hjelper til med å holde roen på serveren.. :) )

 

EDIT: CS:S ville vært spillet, har ikke 1.6. Yet.

 

Altså, at jeg vil gjerne hjelpe til, men i form av penger blir det tricky. :)

 

PS: Har forøvrig liten kunnskap på admin-emnet.

 

Så, alt-i-alt er jeg vel en fattig, kunnskapsløs CS:S-spiller, som vil hjelpe til! ...

Endret av Binko
Lenke til kommentar

I første omgang er det sikkert greit å sikte etter brukerene her på diskusjon.no, men senere, hvis dere (gamer.no) vil bli større, så må dere jo selvfølgelig sikte etter de som spiller hos Broadpark, CG og FoCo. Jeg tror dere vil tape mange spillere på å sette opp en CS:S-server.

 

Selv synes jeg det er idiotisk at gamer.no, eller folkene bak, ikke satser på å bli et av de større gamingcommunityene. Om de hadde lagt litt arbeid i det, så tror jeg de kunne fått en populær publicserver, mange lesere på siden, og kanskje en gang i fremtiden en egen klan.

Lenke til kommentar
hvorfor er det bare 1.6 folk som mener at man ikke skal sette opp cs:s server?

8889101[/snapback]

 

Fordi de hevder hardnakket at CS har tusen ganger mer spillere. Men det er faktisk jevnt.

 

Jeg sier det samme som Binko; Vil gjerne være admin å hjelpe til osv. Ikke økonomisk, though...

 

Og hvilken mapcycle hadde dere tenkt å ha?

Lenke til kommentar
hvorfor er det bare 1.6 folk som mener at man ikke skal sette opp cs:s server?

8889101[/snapback]

Selv om jeg mener at CS er bedre enn CS:S, så anbefaler jeg ikke det å opprette CS:S-server fra erfaringer og opplevelser. :)

 

"Jeg tror dere vil tape mange spillere på å sette opp en CS:S-server.": Det tror ikke jeg; jo flere servere en har, jo mer populær blir en. :)

 

Edit:

Fordi de hevder hardnakket at CS har tusen ganger mer spillere. Men det er faktisk jevnt.

8889469[/snapback]

Tja, for øyeblikket er det 190964 som spiller CS på 86574 servere - samtidig spiller 68569 CS:S på 44220 servere. :-)

 

Jeg kan godt bli admin om det er ønskelig. :-)

Endret av Jooakim
Lenke til kommentar

Min mening er at dere må holde dere unna wc3 gungame o.l mods, det er bare morsomt de 10 første min.

Når vi kommer til admin delen så bør dere få skikkelige folk til den jobben, ikke noen som vil endre gravity o.l ..

Jeg tror jeg stemmer for de fleste "seriøse" cs spillere fra forumet når jeg sier at vi må skaffe 1.6 server.

 

Mhv Magnus

Endret av M.F.
Lenke til kommentar

Vel, jeg er enig i første punktet ditt M.F. Det andre, derimot..

 

Du påstår det er få seriøse CS:S -spillere? Vel. Tja.

 

Jeg tror heller det går på at 1.6 spillerene vil spille på en 1.6-server, og CS:S spillerene vil spille på en CS:S server.

 

De vil jo selvfølgelig spille på serveren! (Jeg er en av dem...)

 

Hvis dere vil det beste for OSS, så lager dere en til hvert spill.

 

Men så var det jo det emnet "penger", for eksempel da.

Lenke til kommentar
Vel, jeg er enig i første punktet ditt M.F. Det andre, derimot..

 

Du påstår det er få seriøse CS:S -spillere? Vel. Tja.

 

Jeg tror heller det går på at 1.6 spillerene vil spille på en 1.6-server, og CS:S spillerene vil spille på en CS:S server.

 

De vil jo selvfølgelig spille på serveren! (Jeg er en av dem...)

 

Hvis dere vil det beste for OSS, så lager dere en til hvert spill.

 

Men så var det jo det emnet "penger", for eksempel da.

8890633[/snapback]

Ja, jeg vil heller at det skal bli en css og en cs server, uten tvil, men kommer det to da?

Lenke til kommentar

Operativsystem: Linux

 

Kan være med å drifte og/eller administrere en CS server (1.6 i så fall)

 

Har erfaring fra Gamingzone når det var et community med å sette opp, drifte og administrere public server med AMX Mod X, plugins, admins, kontrollpanel ol.

Si ifra om dere trenger hjelp :)

 

Kravet fra min side: Linux og 1.6

Linux pga. jeg synst ikke windows (som er det andre "store" alternativet) er noe bra til server generelt.

1.6 pga. jeg har ikke driftet source og spiller det heller ikke aktivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...