Gå til innhold

Prosjekt [email protected] - vår egen server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En moderator burde slenge opp en poll på akkurat dette med hvilke spill som skal kjøres...

 

Men, jeg har en viss anelse at 1.6 kommer til å vinne for seg selv, akkurat fordi vi har nok flere folk som mener at CS:S ikke er noe vits.

 

Jeg syntes at vi burde prøve ut CS:S, og se hvordan det går. Det kommer garantert til å være folk innpå der! Det er ikke værre en å stenge den, og bruke den til noe annet nyttig hvis det går dårlig! Ikkenoe er bedre enn å prøve, enn å ikke prøve! Ingen av oss veit vel hvordan det kommer til å gå med den? Om den blir smekkfull ofte, eller sjeldent besøkt?

 

Trenger ikke ha to servere, bare det er bra nok hardware og linjekapasitet.

8891076[/snapback]

Vi har bra nok hardware og linjekapasitet. Hvis dere leser på første side, så forklarer Ueland og FubarBFNO dette:

 

...Vi har 4 bokser som pr i dag er satt opp i serverparken vår, og de vil innen kort tid kunne benyttes...

Serverparken vår har 1/2-gigabit linjer mot NIX, så vi har nok kapasitet til ganske mye om nødvendig.

 

Det er dual-Xeon maskiner med 2GB RAM. Det er som sagt ikke noen monstermaskiner, men de skal greit kunne kjøre en 16-20pl CSS server f.eks.

 

Håper bare at vi får brukt noen av de serverne til dette da! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Bra tiltak! Men eg vil berre foreslå eit par ting:

 

Game mode:VANLEG! For all del, som mange andre her påpeikar. Gunmode, Wc3 mode osv er kjekt dei først 10 min, for så å vere dørgande kjedlig.

 

Plugins:Serveren bør kjøre med hl-stats, z-block, mani-admin plugin. Dette er MINSTEkrav for ein server imo. Den bør også kjøre i tråd med Radar communityet for å unngå cheatere.

 

Spillere: 16 til 20 spillere er nok på ein server. Flei blir kaos, mindre blir kjedelig.

 

Maps:Serveren bør ha ein solid map-cycle med balanserte og greie maps. Mine forslag er: De_dust2, de_cpl_mill, de_nuke. Ein annan mogelegheit er å kjøre "De_dust2 only". For nokon år sidan hadde CG ein uhyre stabil og fin "De_dust2 only" server. Her spilte vel alle du kunne kalle "norges eliten" før i tiden. På denne serveren stod folk i kø opptil fleire timar for å komme inn.

 

Ranking opp mot ei webside burde vore mogeleg. Då ein server med ranking gjer at gameplayet ofte vert betre..

Lenke til kommentar
Trenger ikke ha to servere, bare det er bra nok hardware og linjekapasitet.

8891076[/snapback]

Vi har bra nok hardware og linjekapasitet. Hvis dere leser på første side, så forklarer Ueland og FubarBFNO dette:

 

...Vi har 4 bokser som pr i dag er satt opp i serverparken vår, og de vil innen kort tid kunne benyttes...

Serverparken vår har 1/2-gigabit linjer mot NIX, så vi har nok kapasitet til ganske mye om nødvendig.

 

Det er dual-Xeon maskiner med 2GB RAM. Det er som sagt ikke noen monstermaskiner, men de skal greit kunne kjøre en 16-20pl CSS server f.eks.

 

Håper bare at vi får brukt noen av de serverne til dette da! :)

8891093[/snapback]

Er klar over dette, bare svarte litt generelt ;)

 

Plugins syns jeg bør også være Metamod, AMX Mod X, og kansje noe stats plugin(s).

Ellers kan det jo være underplugins til AMX, som AFK kicker, needadmin ol.

 

Så norges eliten stod i kø i flere timer for og komme inn på en public server? "ok"  :)

8891289[/snapback]

Det er faktisk sant..

De spilte kansje på andre servere i mellomtiden, men ja.

Endret av goggen90
Lenke til kommentar
Så norges eliten stod i kø i flere timer for og komme inn på en public server? "ok"  :)

8891289[/snapback]

Tja.. Berre casual kveldsavslapping med litt public ;) Var liksom "alle-kjente-alle" på den serveren. Og den var full 24/7, og utruleg stabil. Miss you CG#6 <33 =o

Lenke til kommentar
Her ser dere grunnen til at Diskusjon.no ikke skal satse på Counter-Strike: Source, men Counter-Strike 1.6.

 

Kilde: Steampowered

8890727[/snapback]

Men herregud da menneske...Poenget er det å danne et community for dette samfunnet som allerede er her på forumet og ikke for hele norge.

Greit nok at man vil ha nye brukere og spillere men det er først og fremst beregnet på vår eget forum.

 

Edit: Lagt til en liste over frivillige slaver.

 

En annen ting er kanskje det at man perhaps skulle ha fått lagd en logo og banner og slikt for dette prosjektet og la dette forumet selv lage noe så man kan lage en kindoff blest om å få lage logo til prosjektet også.

Lenke til kommentar

Stiller meg positiv til dette ,selv om jeg spiller veldig lite CS(S). Men hadde vært fint å hatt en server å spille på istedet for å sose rundt som en tulling på random servere.

Nå skal jeg ikke si for mye, for min kunnskap om å hoste/ha servere er mindre enn 0. Men hadde det ikke vært mulig å foreksempel hatt perioder med forskjellige mods osv? La oss si 4 1.6 servere med diverse mods, for eksempel en normal, en med mongo kart. Og diverse?

 

Forresten, ikke for å reklamere eller noe, men for eksempel en mod som man finner på 77.111.196.110:27015 . Nei jeg har ikke noen syk fetish for franskmenn, er kun en tilfeldig server jeg havna innpå...

Lenke til kommentar

Server: 3GHz, 2048mb ram og en standard 7200rpm disk holder lenge uten å være overkill. En slik server klarer en cs 1.6 publicserver og en cs:s publicserver. Angående operativsystem har jeg veldig god erfaring med Ubuntu.

 

Linje: Normalt sett trekker 12 spillere 1Mbit begge veier. Dere kan med andre ord regne med ca 3-5 mbit med 16 spillere på hver server. To publicserver trekker normalt sett 300-400gb trafikk/mnd avhengig av popularitet midt på svarte natta.

 

Brukersystem: Personlig ville jeg sett på en databaseløsning hvor alle i forumet får mulighet til å legge til "steam_ID" i kontrollpanelet/sin profil. Dette er den sikreste løsningen. Ett passord(sv_password) vil uansett komme på avveie.

Lenke til kommentar
Brukersystem: Personlig ville jeg sett på en databaseløsning hvor alle i forumet får mulighet til å legge til "steam_ID" i kontrollpanelet/sin profil. Dette er den sikreste løsningen. Ett passord(sv_password) vil uansett komme på avveie.

8893367[/snapback]

Vil ikke det bare fjerne nesten alle spillerne? Er jo mange som ikke har tatt seg bryet med å legge inn noe info. Så det vil vel fjerne all mulighet for reklamering.

Hadde aldri spilt på noen servere hvis det hadde krevd registrering til X forum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...