Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

 

Jeg trenger litt hjelp til å føre en samtale videre. I det siste har jeg pratet med en fyr på en datingside. Men jeg føler at samtalen står på stede hvil, vi prater veldig mye om det samme, og da ofte hvordan dagen våres har vært, og hva vi har gjort. Så det jeg lurer på er hvordan samtalen kan bli litt mer intresant?

Han vil også prate på telefon, og spør når jeg tør og ringe, men mitt problem er at jeg har litt telefonskrekk når jeg skal ringe til folk jeg ikke kjenner.

Håper noen kan komme med noen tips, er ikke så flink på det med dating og lange samtaler med gutter :-/

 

Anonymous poster hash: 6e878...576

 

 

Jeg liker ikke å prate på telefon. Pleier si det rett ut, og foreslå alternative kommunikasjonsformer som SMS/FB/treffes i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker ikke å prate på telefon. Pleier si det rett ut, og foreslå alternative kommunikasjonsformer som SMS/FB/treffes i virkeligheten.

 

 

jeg hater også å snakke i telefonen, selv om jeg har jobbet tre år hos Norsk Gallup og som regel snakker med schjæresten flere ganger om dagen i telefonen.

Lenke til kommentar

Snakker en del i telefon på jobb jeg og. Føler ikke det blir det samme. Spesielt siden jeg stort sett gjør avtaler om å møtes eller bare gir meldinger til servicepersonell om tekniske problemet. Det blir liksom ikke menneskelig kontakt på samme måte. Jeg avgir en melding eller får en beskjed, og det er det.

Lenke til kommentar

Begynte på universitetet i fjor, og la merke til en kjempesøt jente, som senere viste seg å ha en fantastisk personlighet og utstråling. Turte ikke å snakke med henne før desember, og etter jul begynte vi å ha flere samtaler med hverandre på en "party-tur" til Åre med linjeforeninga.

Etter den turen ble vi venner på face, og jeg begynte nå å småflørte litt(smil, kompliment etc) med henne. Hun smilte tilbake, og virket å like komplimentene. Nå begynte hun også å gå inn for å prate med meg mer(hovedsaklig om hverdagslige ting). La merke til at blikkene våre møttes litt oftere nå(hovedsaklig fordi jeg oppsøkte blikkontakt) på fester, forelesninger, på skolen og lignende. Jeg begynte nå å tro at hun var litt interessert i meg, men jeg tok visst feil.

Tok senere kontakt med henne på Facebook, der jeg bare spurte henne om hvordan det gikk med eksamensøvinga. Hun svarte aldri, og jeg ble litt nedbrutt av det. Etter den siste eksamen, var det grillfest med linjeforeninga. Der begynte hun å prate med meg igjen. Hun stilte meg noen spørsmål(om framtiden, om jeg trivdes i byen etc.)

Så kom avskjedsfesten, som var liksom "siste sjanse". Hadde på forhånd ikke tenkt å prate med henne, men jeg ble litt beruset og dummet meg litt ut. Jeg klemte henne og sa at hun var en flott jente med en fantastisk utstråling. Hun sa takk, og hun hadde hørt at jeg hadde holdt en flott tale til mine kompiser tidligere den kvelden. Men så sa hun at hun måtte dra, og dro tilbake for å snakke med sine venner igjen. Altså OVERHODET ikke interessert i å prate med meg. Og senere denne kvelden, ville folk at jeg skulle si noen ord, pga suksessen med talen jeg holdt tidligere, noe jeg gjorde. Etter at jeg hadde sagt noe, ble det stor jubel i salen, og alle ropte taktfast etternavnet mitt(ganske kult, egentlig). Men jeg la merke til at hun jublet ikke, men bare stod og smilte vagt.

Gikk forbi hun og en vennine som også går samme studie noen dager senere, vi hilste på hverandre, og hun så på meg og smilte og jeg smilte tilbake, helt vennlig, men det var som om hun visste at jeg likte henne nå.

 

Så hva gjør jeg? Bør jeg prøve å glemme henne? Vi har ingen fag sammen til høsten, så vi kommer nok ikke til å se hverandre så mye. Bør jeg fortsette å prøve å kontakte henne og flørte, når jeg treffer henne? Kommer også til å treffe nye folk til høsten, så det vil jo bli enklere å glemme henne isåfall...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde hun vært interessert ville hun tatt en eller annen form for initiativ men på en annen side kan det hende hun forventet du tar første steg. Damer er rare sånn sett.

Tenker sånn jeg også. Har vel droppet en del hint nå om at jeg liker hun, og ønsker mer kontakt. Men hun har ikke akkurat respondert på en gjensidig måte. Og hun er liksom ikke typen til å være sjenert heller.

Lenke til kommentar

Hadde hun vært interessert ville hun tatt en eller annen form for initiativ men på en annen side kan det hende hun forventet du tar første steg. Damer er rare sånn sett.

 

 

Nå skal jeg gjemme meg før damene svarer her inne :p

Jaså du ;) - tror ikke du vil jeg skal begynne å snakke om hvordan mannfolk er! hehe.

 

Men hinting? dropp det da, prøv å prate med henne. Foreslå å finne på noe eller noe sånt. Merker nok fort om hun er interessert eller ikke. Om du virkelig liker henne så kan du angre om du ikke gjør noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner ei som omtrent bare har kompiser. Dristet meg til å påstå at noen av disse hadde følelser for henne men ventet på riktig tidspunkt med å fortelle på riktig tidspunkt. Cirka 8 måneder senere fikk hun seg kjæreste og jammen var det ikke en som stod frem med følelsene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jaså du ;) - tror ikke du vil jeg skal begynne å snakke om hvordan mannfolk er! hehe.

 

Men hinting? dropp det da, prøv å prate med henne. Foreslå å finne på noe eller noe sånt. Merker nok fort om hun er interessert eller ikke. Om du virkelig liker henne så kan du angre om du ikke gjør noe.

 

Jeg har prøvd å prate med henne. Flere ganger. Og du kan vel si at det har blitt et vennskap ut av det. Men hun er overhodet ikke interessert i å ta kontakt med meg, det er alltid jeg som må ta initiativet. Det er et dårlig tegn, og jeg føler meg plagsom og uønsket.

Kanskje hun er keen på noen andre, kanskje hun ikke vil ha noe forhold eller kanskje hun ikke liker min type. Ikke noe å gjøre med det.

Endret av Tvillingsjel
Fikset quote
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å prate med henne. Flere ganger. Og du kan vel si at det har blitt et vennskap ut av det. Men hun er overhodet ikke interessert i å ta kontakt med meg, det er alltid jeg som må ta initiativet. Det er et dårlig tegn, og jeg føler meg plagsom og uønsket.

 

da synes jeg du skal være avventende med å ta kontakt for å se hvordan hun reagerer på det. Hvis hun ikke tar kontakt sier vel det sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virker kanskje litt håpløst da. Du kan prøve å være mer direkte, men det virker ikke som hun er så veldig interessert på den måten... Kjipt det da. Hun har ikke gitt noen tegn til interesse? Hva skjer om du ikke prater til henne på lenge, tar hun da kontakt?

Nei, som sagt så ser hun ut til å like det når jeg komplimenterer og flørter, men hun gjør aldri noe særlig tilbake. Hvis jeg oppholder meg i nærheten, så kan det hende hun spør meg om noe eller noe slikt. Men hun går aldri bort til meg for å prate, eller det har vel skjedd én gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...