Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, helt enig. På den andre siden kan tinder fungere litt som tidsfordriv, og aktivitet behøver ikke å bety noe. Men likevel, det var kanskje ikke min tur denne ganger heller.

 

 

Jeg ønsker bare å bli prioritert og husket på. F. eks. få et lykke til en gratulasjon når noe stort i livet skjer. Må bare presisere at jeg ikke dumper han for at han glemte dette for en ukes tid siden. Problemet er at han ikke har hatt tid til å møte meg på flere uker. Jeg mener det handler om prioriteringer. Hadde han virkelig hatt lyst til å bli bedre kjent hadde han omprioritert ved å velge meg fremfor gjengen. Vi har nå flytende avtale på mitt initiativ, selv om jeg var fast bestemt på at han skulle ta det. Spent på om det i det hele tatt skjer. Dette kom egentlig veldig overraskende etter ei uke der livet virkelig smilte med to overnattinger og masse kos og romantikk, akkurat slik jeg liker det! Kanskje det ble for mye for han? Kanskje jeg ikke var som han trodde?

 

På grunn av dette sjekket jeg også tinder, og joda han er aktiv der enda. Det gir meg følelsen at de tre mnd vi har blitt kjent på er falske, det var ikke så perfekt som jeg trodde og følte. Æsj! Ikke noe mer tinderfolk på meg.

 

Det blir vel nok en singelsommer, med mase misunnelse på alle de lykkelige par overalt :p

 

Ser du en sammenheng her?

 

Har jeg forstått det riktig forøvrig? Fordi du er sta og MÅ ha det på din måte, du MÅ ha det du forventer men uten at du nødvendigvis gidder å bry deg nok til å gi ham forståelse for noe som helst, og alt må skje på dine premisser og du ikke er litt villig engang til å finne et kompromiss eller å møte han på halvveien, og hvis han ikke klarer / ønsker å leve opp til dine forventninger (uten å få noe tilbake) så tenker du at det er lurest å avskrive han heller?

 

Vel, da var det nok kanskje ikke din tur denne gangen nei. Good riddance?

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar

Jeg har selv valgt å dumpe mannfolk som ikke tar initiativet til å være med meg. Eller folk som ikke viser at de bryr seg ved å huske ting/lykke ønskninger osv.

 

Det er ikke noe kjekt å være den eneste som prøver å få til noe mens den andre ikke løfter en finger og heller ikke gir oppmerksomhet.

 

Enig. Har vært der og det er absolutt ikke noe kjekt nei.

Og hva gjør man da vanligvis? Fortsetter å prøver? Det er vel ikke så vanlig det vil jeg tro.

Lenke til kommentar

 

 

Ser du en sammenheng her?

 

Har jeg forstått det riktig forøvrig? Fordi du er sta og MÅ ha det på din måte, du MÅ ha det du forventer men uten at du nødvendigvis gidder å bry deg nok til å gi ham forståelse for noe som helst, og alt må skje på dine premisser og du ikke er litt villig engang til å finne et kompromiss eller å møte han på halvveien, og hvis han ikke klarer / ønsker å leve opp til dine forventninger (uten å få noe tilbake) så tenker du at det er lurest å avskrive han heller?

 

Vel, da var det nok kanskje ikke din tur denne gangen nei. Good riddance?

 

Jeg ville at han skulle ta initiativ for å se om det faktisk var interesse fra han sin side, eller om han bare sa ja når jeg spurte han. Har ingenting imot å ta initiativ sånn sett, men var kanskje en liten test? Som jeg forøvrig ikke klarte å gjennomføre. Er absolutt ikke slik at jeg MÅ ha det akkurat slik jeg forventer. For å være ærlig har jeg ikke så mange forventninger. Når det gjelder lykkeønskningen/gratulasjonen er det noe vi har snakket mye om, og som er veldig stort for meg, og jeg håpet dermed han ville huske det. Jeg dumper han ikke av den grunn, men sammen med lite initiativ, fortsatt aktivitet på Tinder og ingen prioritert tid til meg.. Ser ikke du sammenhengen?.. Forståelse har jeg også masser av. Jeg forstår han vil prioritere å være sosial med gjengen, jeg forstår at det er mulig å glemme sånt, jeg forstår at han jobber mye. Ja, jeg gir han til og med skryt for det og sier han er flink. Men som det blir nevnt her så ønsker jeg også å få litt tilbake. Jeg ser det heller som hint på at han dumper/ikke er interessert i meg.

 

Det er ikke helsvart heller, han sendte melding på sitt initiativ for noen dager siden. Likevel er han kanskje ikke fyren for meg om han ikke klarer å sette av tid. Jeg vet med meg selv at jeg må mange måter er en bra jente å være sammen med, og at jeg er utrolig lett å ha med å gjøre. Hehe, ikke meningen å skryte av egne kvaliteter, men ja :p Usj, får finne ut av om han er verdt det neste gang vi møtes (hvis det skjer). Er virkelig ikke noe godt å føle seg dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg ville at han skulle ta initiativ for å se om det faktisk var interesse fra han sin side, eller om han bare sa ja når jeg spurte han. Har ingenting imot å ta initiativ sånn sett, men var kanskje en liten test? Som jeg forøvrig ikke klarte å gjennomføre. Er absolutt ikke slik at jeg MÅ ha det akkurat slik jeg forventer. For å være ærlig har jeg ikke så mange forventninger. Når det gjelder lykkeønskningen/gratulasjonen er det noe vi har snakket mye om, og som er veldig stort for meg, og jeg håpet dermed han ville huske det. Jeg dumper han ikke av den grunn, men sammen med lite initiativ, fortsatt aktivitet på Tinder og ingen prioritert tid til meg.. Ser ikke du sammenhengen?.. Forståelse har jeg også masser av. Jeg forstår han vil prioritere å være sosial med gjengen, jeg forstår at det er mulig å glemme sånt, jeg forstår at han jobber mye. Ja, jeg gir han til og med skryt for det og sier han er flink. Men som det blir nevnt her så ønsker jeg også å få litt tilbake. Jeg ser det heller som hint på at han dumper/ikke er interessert i meg.

 

Det er ikke helsvart heller, han sendte melding på sitt initiativ for noen dager siden. Likevel er han kanskje ikke fyren for meg om han ikke klarer å sette av tid. Jeg vet med meg selv at jeg må mange måter er en bra jente å være sammen med, og at jeg er utrolig lett å ha med å gjøre. Hehe, ikke meningen å skryte av egne kvaliteter, men ja :p Usj, får finne ut av om han er verdt det neste gang vi møtes (hvis det skjer). Er virkelig ikke noe godt å føle seg dårlig.

 

 

Å nei, det MÅ ikke være sånn du forventer det, men likevel så funker det ikke når du ikke får det sånn?

Og når det gjelder gratulasjoner/lykkeønskinger så har dere pratet om dette sier du, men så glemte han det sier du? Eller ble det laget en litt annerledes markering og lykkehilsen evt?

 

Og lite initiativ, fortsatt aktivitet på Tinder og lite tid prioritert til deg kan vel være av svært mange årsaker. Hvor ofte pleier du å sitte tid av til BARE ham da f.eks? Og du holder deg ikke aktiv på Tinder fortsatt? Hvor ofte prater han f.eks med "deg" og ikke alltid "dere"? Hvem spesifikt er det han sitter av tid med, når deler av dette går til deg? Er det bare deg han trenger å prioritere og får svar fra eller kommer du med en liten pakkeløsning fordi du selv også synes det er kjekt med oppmerksomheten fra andre samtidig og holder det like godt gående i stedet og prioriterer alltid dette foran ham? Og jeg kan forstå at det kan være slitsomt å gi av seg selv hele tiden uten å få noe særlig tilbake. Og dette er ofte noe som kan forandres på også, men sånt skjer aldri helt uten noen god grunn, eller fordi noen bare forventer det uten å klare å se på hva de selv driver med. Og nå prater jeg ikke bare om en "innstilling" for hvordan det optimalt sett kan være, men hva en faktisk "leverer" når enn en først gir noe (tilbake).

 

Også høres det heller ikke ut som han dumper deg / ikke er interessert, det virker mer som om det er det du driver med nå. Og joda, alle kan vel skryte av seg selv og si at de er enkel å være sammen med og er utrolig lett å ha med å gjøre, men slike ting som dette pleier jo å variere stort fra tid til annen. Og noen ganger passer noen ting bedre enn andre ganger, men å late som om det ikke har betydd noe eller fortsatt betyr noe er bare tåpelig. Og enda tåpeligere blir det når en ønsker å ligge all skyld over på motparten.

Og jeg vil tro at enkelte har selvinnsikt nok til å se hva de selv kan forandre på, men det er jo overhodet ingen vits å være den eneste som tar på seg sin del av skylden og prøver noe annerledes når motparten aldri hadde giddet å gjøre noe annerledes noensinne.

 

(Btw, er enig med mye av hva Tvillingsjel har skrevet i de 2-3 siste innleggene og spesielt dette med at det ikke er spesielt kjekt å bli satt til side fordi folk insisterer på å flørte med mange samtidig og sådan bli den eneste som ønsker å prioritere den andre slik begge ønsker det.)

Lenke til kommentar

Å det der ble mye. Kort beskrevet føler jeg meg dritt i dag fordi jeg føler at han jeg trodde kunne være drømmegutten ikke liker meg.

 

For å svare deg litt også:

 

- Han gratulerte meg ikke før jeg faktisk fortalte om det.

- Nei, jeg er ikke aktiv på Tinder. Hadde ikke vært innlogget på flere mnd., og ville bare sjekke om han fortsatt var aktiv der før jeg slettet kontoen min.

- Om det ikke fungerer er det ikke fordi jeg ikke får det som jeg vil, men fordi han ikke er interessert. Evt. vi finner ut av at vi ikke matcher så godt likevel, det er jo enda tidlig! Som sagt har jeg svært lite forventninger, men ja, jeg ble skuffet over at han glemte det når det var noe som var så STORT. Igjen, dumper han ikke fordi han glemte det, men føler det er et tegn fra mangel på interesse fra han sin side.

- Jeg setter stort sett av tid til han når han har mulighet. Hvis jeg har hatt andre planer har vi alltid funnet en annen dag. Er som sagt jeg som har tatt mest initiativ så langt. Og når vi er sammen er det kun oss to. Vi har ikke felles kjente osv. Jeg spurte om han ville feire litt med meg, og vi har en flytende avtale på det. Han skulle gi beskjed når han hadde tid. Jeg har stort sett masse tid... Det er kanskje der "feilen" ligger. Jeg er for lett tilgjengelig, jeg viste for stor interesse for tidlig. Det ble for kjedelig? Han vet hvor han har meg, og trenger egentlig ikke gjøre så mye fordi han har skjønt hvor mye jeg liker han...

-Skjønner ikke helt hvor du vil med all den praten..

Endret av Lykke-lita
Lenke til kommentar

Skallekos, istedenfor å overanalysere absolutt alt til de grader så kan du ta hennes ord for det. Du sier selv at det ikke er kjekt å være i en slik situasjon, likevel legger du skylden på henne. Han virker ikke særlig interessert når han ikke tar noe initiativ og omtrent ikke prioriterer henne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skallekos, istedenfor å overanalysere absolutt alt til de grader så kan du ta hennes ord for det. Du sier selv at det ikke er kjekt å være i en slik situasjon, likevel legger du skylden på henne. Han virker ikke særlig interessert når han ikke tar noe initiativ og omtrent ikke prioriterer henne.

 

Takk :) Selv om jeg selvsagt ønsker at han skal være interessert.

Lenke til kommentar

Å det der ble mye. Kort beskrevet føler jeg meg dritt i dag fordi jeg føler at han jeg trodde kunne være drømmegutten ikke liker meg.

 

For å svare deg litt også:

 

- Han gratulerte meg ikke før jeg faktisk fortalte om det.

- Nei, jeg er ikke aktiv på Tinder. Hadde ikke vært innlogget på flere mnd., og ville bare sjekke om han fortsatt var aktiv der før jeg slettet kontoen min.

- Om det ikke fungerer er det ikke fordi jeg ikke får det som jeg vil, men fordi han ikke er interessert. Evt. vi finner ut av at vi ikke matcher så godt likevel, det er jo enda tidlig! Som sagt har jeg svært lite forventninger, men ja, jeg ble skuffet over at han glemte det når det var noe som var så STORT. Igjen, dumper han ikke fordi han glemte det, men føler det er et tegn fra mangel på interesse fra han sin side.

- Jeg setter stort sett av tid til han når han har mulighet. Hvis jeg har hatt andre planer har vi alltid funnet en annen dag. Er som sagt jeg som har tatt mest initiativ så langt. Og når vi er sammen er det kun oss to. Vi har ikke felles kjente osv. Jeg spurte om han ville feire litt med meg, og vi har en flytende avtale på det. Han skulle gi beskjed når han hadde tid. Jeg har stort sett masse tid... Det er kanskje der "feilen" ligger. Jeg er for lett tilgjengelig, jeg viste for stor interesse for tidlig. Det ble for kjedelig? Han vet hvor han har meg, og trenger egentlig ikke gjøre så mye fordi han har skjønt hvor mye jeg liker han...

-Skjønner ikke helt hvor du vil med all den praten..

 

(Edit; Kan ligge til et svar til dine svar da, siden du tross alt tok din tid til svare på det.

Og ut i fra det du sier her, så høres det egentlig ikke ut som han er veldig interessert dessverre og hadde kanskje husket på diverse ting hvis han virkelig brydde seg. Det at du er den som har tatt mest initiativ til nå er heller ikke noe godt tegn, fordi slikt bør jo gå litt frem og tilbake, uten å telle antall ganger, men det bør jo se ut som og føles som begge ønsker å trekke i samme retning og ikke bare at den ene ønsker å dra den andre med seg.

 

Men det kan jo likevel være en årsak for at du har fått lite av tiden hans, men da burde det jo ikke være så vanskelig å snakke om dét og forklare litt rundt det. Å late som noe lignende er "normalt" for ham derimot er bare tull og dette kan fortelle deg noen ganger om hvordan han ser for kontakten mellom dere fremover burde være. Og slikt varer som regel bare så lenge som du orker å holde ut og innser at du som alle andre burde jo heller bruke tid på noen andre som kan fange din interesse som er like interessert i deg som du i han, eller evt bruke den tiden på å lete etter en sånn en. Noe som er noe vi alle fortjener i utgangspunktet.)

 

Dette jeg har fremhevet, er akkurat det jeg gjorde også, så jeg kan godt forstå hvordan du føler deg nå. Og det er jo selvsagt ikke noe hyggelig og man tenker jo straks i de baner at hva en selv har å by på, ikke er så interessant egentlig. Ikke det som blir gitt da ihvertfall, men det er jo ikke slik en tolker det selv i en sånn situasjon. Man tar som det hele innover hele seg da.

 

Hos henne, ble det ikke spesielt godt mottatt og jeg ble fortalt at en litt større avstand hadde nok vært bedre. Så da ønsket hun minst mulig å gjøre med meg, ikke ingenting, men bare minst mulig helst.

 

Kjipt å høre at du føler deg dritt uansett da. Jeg gjorde det jeg også en liten periode, men det gikk over etter en stund. Ikke har jeg noen særlige råd til deg heller for hva du bør gjøre. Jeg vet ikke hva jeg bør gjøre selv heller, så da blir det vel kanskje til at jeg ikke kommer til å gjøre noenting heller.

 

Når det gjelder tilgjengelighet, så pleier jeg som regel å like den slags. Jeg synes det er kjempekoselig når noen er veldig tilgjengelig for meg og prioriterer og ønsker mitt selskap og ikke har vanskeligheter med å vise dette til meg, og i slike situasjoner hvor sånt er mulig å få til blir det jo også naturligvis ønskelig for meg å være (like) mye tilgjengelig for henne også, så langt det er ønskelig. Det kjipeste er å være et sted en ikke er ønsket eller å prate med uinteresserte eller useriøse mennesker når en selv ikke er det.

 

Og som du sier, det kan jo like gjerne være at dere finner ut at dere ikke passer så bra sammen likevel. Det er jo fortsatt tidlig og det er jo kanskje vanskelig å vite stort så tidlig. Vel, annet enn magefølelsen en har fått til nå da. :hm:

 

Menmen. Det hjelper sikkert litt på å prate med hverandre neste gang dere treffes da. Og det skjer nok ikke så mye produktivt (mellom dere) hvis dere bare ønsker å bruke tiden på alle andre eller bare seg selv heller og knapt prater litt med hverandre på nettet i blant eventuelt. Eller eventuelt bare sende masse meldinger til hverandre da, slik jeg ser du har skrevet nå.

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar

Du har min støtte hvertfall, er BEGGE interessert så tar begge initiativ og planlegger slik at man på en eller annen måte får sett hverandre... etter to (eller nesten tre?!) mnd BØR man vite om man er forelska og interessert, og hvis man er det så er det mulig å få til å sees.

 

Takk :)

 

Over tre mnd siden vi møttes første gang faktisk! Selv om vi var hjemme på hver vår kant rett etter hverandre slik at det gikk omtrent en mnd vi ikke fikk sett hverandre. Den tiden ble det mye meldinger frem og tilbake skal jeg fortelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...